Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@00:14:36 GMT

مسببان آتش سوزی مراتع خراسان شمالی به زندان می‌روند

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۱۳۴۴۲

مسببان آتش سوزی مراتع خراسان شمالی به زندان می‌روند

به گزارش خبرنگار مهر، حسن وحید، صبح امروز در نشست خبری که در محل اداره کل منابع طبیعی خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: طی ماه جاری در سطح عرصه‌های منابع طبیعی استان ۲۴ فقره آتش سوزی در سطح بیش از ۲۷ هکتار رخ داده و این در حالی است که در طول سال گذشته که پوشش گیاهی عرصه‌های طبیعی استان بسیار بیشتر از بهار امسال بود، در سطح ۴۰ هکتار آتش سوزی اتفاق افتادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی عامل انسانی را علت بروز این آتش سوزی‌ها عنوان کرد و ادامه داد: تا به کنون یک نفر عامل انسانی که موجب بروز آتش سوزی در عرصه طبیعی استان شده بود، شناسایی شد که بررسی نحوه آتش سوزی در حال انجام است.

وی در ادامه با یادآوری این مطلب که در حال حاضر در سطح استان ۳۰ درصد از عرصه‌های طبیعی در شدت حریق زیاد، ۴۰ درصد از عرصه‌های طبیعی در شدت حریق متوسط و ۳۰ دیگر از عرصه‌های طبیعی در شدت حریق کم قرار دارند افزود: تمامی هم استانی‌ها از هر گونه آتش افروزی در عرصه‌های طبیعی استان به شدت خودداری کنند.

وحید اعلام کرد: اگر آتش افروزی باعث آتش سوزی شود، با مسببان این آتش افروزی ها به شدت برخورد قضائی خواهد شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم با دستگاه قضا استان انجام شده و جرایم نقدی و زندان در انتظار آتش افروزان در عرصه‌های طبیعی استان است.

وی افزود: کشاورزان به شدت از آتش زدن کاه و کلش زمین‌های کشاورزی خود به منظور انجام کشت دوم خودداری کنند که البته طبق قانون نیز آتش زدن کاه و کلش زمین‌های کشاورزی در پایان فصل برداشت ممنوع است.

وحید بیان داشت: درصورتی که آتش زدن اراضی کشاورزی به عرصه‌های طبیعی سرایت کند، مجازات جریمه نقدی سنگین و زندان دو ماه تا دو سال در انتظار آنان است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی در بخش دیگری از سخن خود با اعلام اینکه در حال حاضر ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در قالب ۱۶۶ تیم در سطح روستاهای استان به منظور خاموش کردن آتش سوزی‌های احتمالی در عرصه‌های طبیعی ساماندهی شده‌اند و در حالت آماده باش هستند، عنوان کرد: مؤسسات مردم نهاد نیز به منظور ارائه آموزش‌ها به جوامع هدف دعوت به همکاری شده‌اند.

وی افزود: در پنج شنبه هفته جاری این اداره کل با بسیج سازندگی استان تفاهم نامه‌ای را به منظور آموزش، پیشگیری، پیش آگاهی و خاموش کردن آتش سوزی‌های احتمالی منعقد خواهد کرد.

وحید درباره وضعیت برخورداری از تجهیزات مقابله با آتش سوزی‌ها نیز بیان کرد: در هفته جاری یک دستگاه ماشین آتش نشانی به این اداره کل اختصاص یافت.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی در پایان تاکید کرد: ۶ پایگاه اطفا حریق این اداره کل در سطح استان نیز مرمت و تجهیز شده‌اند.

کد خبر 4951104

منبع: مهر

کلیدواژه: آتش سوزی مراتع ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا ایلام آتش سوزی بیرجند گرگان آتش سوزی جنگل ها یاسوج صنایع دستی استانداری سمنان عرصه های طبیعی طبیعی استان آتش سوزی ها اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۳۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلچینی از گل و گیاه ۵ استان کشور در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، نمایشگاه گل و گیاه ۵ استان کشور در بیرجند خراسان جنوبی، گشایش یافت.

در این نمایشگاه، شرکت کنندگان از استان‌های خراسان جنوبی، شمالی؛ رضوی، مازندران و اراک، گل، گیاهان دارویی، محصولات گلخانه‌ای و ارگانیک را به نمایش گذاشتند.

نمایشگاهی از رنگ ها و عطرهای بی نظیر گل های طبیعی که توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند و توان استانهای کشور در تولیدات گل طبیعی را به نمایش می گذارد.

                                                                            کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • گلچینی از گل و گیاه ۵ استان کشور در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • پیش بینی روند افزایش دما در آبادان و خرمشهر
  • آتش سوزی مغازه لوازم خانگی در فریمان
  • روند کاهشی نرخ بیکاری خراسان شمالی در دولت سیزدهم
  • نرخ بیکاری خراسان شمالی روند کاهشی دارد
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه