Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@18:46:34 GMT

راهکارهای کاهش استرس دانش آموزان در روزهای کرونایی

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۱۳۶۱۵

راهکارهای کاهش استرس دانش آموزان در روزهای کرونایی

رضا وردانی گفت: با توجه به نقش اساسی خانواده ها در کاهش استرس دانش آموزان در روزهای امتحان که امسال با سیر صعودی کرونا همزمان شده است، می طلبد که آن ها از راهکارهای رواشناسی استفاده کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا وردانی، روانشناس شخصیت در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: انتظار می رود با توجه به این که دانش آموزان و خانواده ها در شرایط استرس کرونا قرار دارند و از طرفی پایه نهم و دوازدهمی ها امتحانات نهایی را پشت سر می گذارند، به منظور حفظ آرامش به برخی راهکارها توجه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی ادامه داد: والدین اگر می خواهند موارد بهداشتی را به فرزندان خود گوشزد کنند، همراه با آرامش و به دور از داد و بیداد باشد، این روزها از دید و بازدید ها جلوگیری و فضای آرام برای بچه ها ایجاد شود.
 
این مشاور تصریح کرد: ایجاد این شرایط به صوص در این ایام که با شیوع اپیدمی کرونا گرفتار هستیم، باعث می شود تا آن ها بتوانند با آرامش بیشتری درس هایشان را مطالعه کنند.
 
وردانی اضافه کرد: همچنین می طلبد با توجه به شرایط این روزها خانواده ها تا حد امکان خودشان نسبت به رفت و آمد فرزندان و با استفاده از وسیله شخصی اقدام کنند، مقابل مدرسه منتظرشان بمانند چراکه در کاهش ضریب انتقال ویروس به آن ها می تواند کمک کند.
 
به گفته وی، همچنین باید والدین در تغذیه دانش آموزان دقت کنند و با توجه به شرایط موجود و قرار داشتن در فصل امتحانات از غذاهایی برای فرزندانشان استفاده کنند تا باعث تقویت سیستم ایمنی آن ها شود.
 
این کارشناس اذعان کرد: این اقدام باعث می شود، استرس آنها کاهش پیدا کند، در صورت مشاهده اضطراب در فرزندانشان حتما از روانشناس یا مشاور مدرسه کمک بگیرند.

وردانی گفت: همچنین می طلبد که اولیای مدرسه با بچه ها همکاری لازم را داشته باشند، چراکه خیلی از دانش‌آموزان در استان در شرایط سختی زندگی می کنند و همه خانواده ها نتوانسته اند برای فرزندانشان موبایل هوشمند تهیه کنند، عده ای هم امکان پرداخت هزینه اینترنت ندارند که امیدوارم همه دست به دست هم دهند تا این روزها به خوبی و در آرامش به پایان برسد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دانش آموزان خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۳۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمی خاص برای دانش آموزان خاص

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل وقتی سخن از دانش آموزان با نیاز‌های ویژه به میان می‌آید بی شک به معلمانی می‌رسیم که عاشقانه به آموزش افرادی می‌پردازند که به دلیل نقص‌های خاص جسمی و ذهنی باید در مدارس خاص تحصیل کنند.
دانش‌آموزان استثنایی با تمام محدودیت‌ها، دانش‌آموزانی با استعداد و مشتاق یادگیری هستند و قطعا می‌توانند مانند دیگر دانش‌آموزان، آینده روشنی داشته و نقش موثری در جامعه داشته باشند.
در این میان معلمان مدارس استثنایی نیز نقش خطیری بر عهده دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی معلمی خاص برای دانش آموزان خاص

دیگر خبرها

  • دانش آموزان چه انتظاری از معلمان دارند؟
  • سفر فرزین به عربستان شوک مثبت ارزی رقم زد
  • کارفرمایان در این روزهای سخت به ‌کارگران ‌توجه ویژه کنند
  • توجه ویژه به آموزش و فرهنگسازی در حوزه ترافیک ضروری است
  • معلمی خاص برای دانش آموزان خاص
  • آنچلوتی: کمی استرس دارم!
  • ۲۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد
  • فیلم/ حال و هوای دانش‌آموزان عراقی در حرم اباعبدالله(ع)
  • چند روش ساده برای تقویت مو
  • راهکارهای خانگی برای درمان معده‌دردهای خفیف