Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین اختتامیه ششمین جشنواره فرهنگی ادبی امام المتقین(ع) با رعایت پروتکل های بهداشتی در خرم آباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان امروز(27 خرداد) در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره فرهنگی ادبی امام المتقین(ع) که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان وکارکنان ستاد استانی کانون های مساجد استان برگزارشد، اظهار داشت: جشنواره سراسری امام المتقین(ع) به همت ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور هر سال به میزبانی استان لرستان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

« محمد ابدالی پور»  افزود:  این جشنواره با هدف فراهم شدن بستر مساجد برای معرفی سلوک اخلاقی و اجتماعی امیر المومنین (ع)، معرفی کتاب نهج البلاغه به مردم برای مطالعه هرچه بیشتر آن و تعریف شاخص های اجتماعی برای شناخت سبک زندگی علوی برگزار می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: موضوعات و قالب های طرح به گونه ای انتخاب شده است که بتوان بیشترین ارتباط را با زندگی مردم جهت تزریق محتوای جمع آوری شده داشته باشد.

  

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان، اظهار کرد: سبک زندگی علوی،نهج البلاغه، عدالت، حکومت اسلامی بایدها ونباید ها( گام دو انقلاب)، مسجد و تولید از موضوعات این جشنواره سراسری هستند.      

 

ابدالی پور افزود: قالب برنامه های جشنواره سراسری امام المتقین(ع) شامل تئاتر،  شعر، قصه گویی، فضای مجازی، سرود و تواشیح، خوشنویسی، گرافیک، فیلم کوتاه و عکاسی است.

 

ششمین جشنواره فرهنگی ادبی امام المتقین(ع) همزمان با عید غدیر سال 98 در سه بخش خوشنویسی، شعر و قصه گویی با موضوع سبک زندگی علوی شروع به کار کرد.

 

 آثار ارسالی در بخش خوشنویسی شامل 50 اثر، در بخش شعر 30 اثر و بخش قصه گویی 10اثر به بخش داوری این جشنواره راه یافته اند.

 

در بخش شعر از بین 15 اثر ارسالی به دبیرخانه این جشنواره 30 اثر به بخش داوری راه یافته اند که در بخش بالای 15 سال، مصطفی توفیقی از مشهد، سعید تاج محمدی از کاشمر و محسن کاویانی از قم به عنوان برتر معرفی شدند.

 

در بخش شعرزیر 15 سال هم مهدیه دانشور 12 ساله از الشتر، ستایش رضایی 16 ساله از ازنا و زهرا بیات 14 ساله از ازنا به عنوان برتر معرفی شدند.

 

در بخش شعراثر ارسالی از مجتبی صفدری از رشت به عنوان اثر شایسته تقدیر معرفی شد.

 

در حوزه خوشنویسی از بین 85 اثر ارسالی به دبیرخانه تعداد 50 اثر به بخش داوری راه یافته اند.

 

در حوزه بالای 15 سال خط شکسته امیر حسین سلاحی از خرم آباد، نستعلیق  ابوذر ذاکری سولقانی از هرمزگان و ثلث رسول رستم نژاد از خرم آباد به عنوان آثار برتر معرفی شدند.

 

در حوزه زیر 15 سال هم دو اثر نستعلیق هدیه زواره از بروجرد، افشین رحمتی از الشتر به عنوان آثار برتر معرفی شدند.

 

در حوزه قصه گویی از بین 50 اثر ارسالی به دبیرخانه و 10 اثر راه یافته به بخش داوری آثار مروبط به  آرسام طاهری از خرم آباد و فاطمه قنبری از تهران به عنوان آثار برتر این بخش معرفی شدند.

 

گفتنی است، اختتامیه جشنواره ملی امام المتقین(ع) قرار بود در میلاد امام علی(ع) برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا و بحران ناشی از این بیماری لغو شد و امروز به صورت مجازی برگزار شد.

پایان پیام/85

منبع: شبستان

کلیدواژه: جشنواره امام المتقین ع مراسم اختتامیه خوشنویسی برتر معرفی شدند بخش داوری خرم آباد اثر ارسالی بخش شعر راه یافته قصه گویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۴۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره فرهنگی گل بابونه در شهر پول برگزار می شود

دریافت 19 MB کد خبر 6097802

دیگر خبرها

  • اختتامیه دومین جشنواره نوجوان و جوان برتر ساوجبلاغ برگزار می‌شود
  • جشنواره فرهنگی گل بابونه در شهر پول برگزار می شود
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار برگزار شد
  • پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان امیریه دامغان برگزار می‌شود
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • برگزاری آیین پایانی ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی در استان بوشهر
  • آیین سوگواری شهادت ششمین ستاره تابناک آسمان امامت و ولایت امام جعفر صادق (ع) در خراسان رضوی
  • برگزاری مراسم عزاداری ششمین اختر تابناک امامت در شهر انابد + تصاویر
  • چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد
  • برپایی آیین‌ سوگواری شهادت امام جعفرصادق (ع) در یاسوج