Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@14:09:39 GMT

شرح حدیث اخلاقی امام صادق (ع) توسط رهبر انقلاب

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۱۴۳۲۵

شرح حدیث اخلاقی امام صادق (ع) توسط رهبر انقلاب

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظّم انقلاب اسلامی در بیانی به شرح حدیثی از امام صادق علیه‌السلام پرداختند و فرمودند: امام صادق (ع) از پدران بزرگوارشان از امیرالمؤمنین (ع) نقل می‌کند: «جُمِعَ الْخَیْرُ کُلُّهُ فِی ثَلَاثِ خِصَالٍ» این سه چیز را اگر بشود تأمین کرد، همه خیرات مستقیم و غیر مستقیم در این‌ها داخل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان افزودند: «النَّظَرِ وَ السُّکُوتِ وَ الْکَلَامِ» یکی نظر؛ نگریستن، دوم سکوت و سوم کلام. «فَکُلُّ نَظَرٍ لَیْسَ فِیهِ اعْتِبَارٌ فَهُوَ سَهْوٌ» فرمود هر نگاه کردنی که در آن عبرت گرفتن و اعتبار نباشد؛ سهو است و هیچ فایده‌ای ندارد.

رهبر معظّم انقلاب خاطرنشان کردند: «وَ کُلُّ سُکُوتٍ لَیْسَ فِیهِ فِکْرَةٌ فَهُوَ غَفْلَةٌ» سکوت هم جزو کار‌های متعارف و رفتار انسان است. هر سکوتی که در آن فکری نیست، غفلت است، «وَ کُلُّ کَلَامٍ لَیْسَ فِیهِ ذِکْرٌ فهُوَ لَغْوٌ» می‌فرماید هر کلامی که در آن ذکر، یاد و توجه نیست ـ حالا یا به طور مطلق یا توجه إلی‌الله ـ این کلام لغو است.

ایشان فرمودند: «فَطُوبَى لِمَنْ کَانَ نَظَرُهُ عِبَراً وَ سُکُوتُهُ فِکْراً وَ کَلَامُهُ ذِکْراً» انسانی که این سه خصوصیات را دارد، بر گناهان و خطا‌های خود بگرید؛ این نتیجه همین توجهات است. وقتی ما ساکت هستیم فکر می‌کنیم، وقتی حرف می‌زنیم تذکر در آن است، وقتی نگاه می‌کنیم با سنجش، آن وقت یکی از چیز‌هایی که مورد نگاه ما است، خود ما و رفتار‌های خودمان است که خطاهایمان را پیدا می‌کنیم.

رهبر معظّم انقلاب افزودند: مشکل ما این است که اشتباهات و خطا‌های خود را نمی‌فهمیم و نمی‌بینیم. وقتی فهمیدیم آن وقت عظمت کار را مشاهده می‌کنیم، اگر اهل دل باشیم گریه می‌کنیم.

منبع: فردا

کلیدواژه: امام صادق حدیث اخلاقی رهبر انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۴۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طنین نوای لبیک حجاج در حسینیه امام خمینی(ره)

هم‌زمان با دیدار کارگزاران حج با رهبر انقلاب، نوای زیبای لبیک حجاج در حسینیه امام خمینی (ره) طنین‌انداز شد که در تصاویری از آن را مشاهده می‌کنید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، صبح امروز و هم‌زمان با دیدار کارگزاران حج با رهبر انقلاب، نوای زیبای لبیک حجاج در حسینیه امام خمینی (ره) طنین‌انداز شد که در تصاویری از آن را مشاهده می‌کنید:

کد خبر 751113

دیگر خبرها

  • طنین نوای لبیک حجاج در حسینیه امام خمینی(ره)
  • دیدار کارگزاران حج با رهبر معظم انقلاب
  • دیدار کارگزاران حج با رهبر انقلاب
  • روایت رهبر انقلاب از توجه امام صادق(ع) به هیئت؛ قربان آن دل!
  • زوال اسرائیل در اندیشه امام و رهبر انقلاب
  • تذکر رهبر انقلاب به اهمیت نگاه ملی در کودکان + فیلم
  • بر سر سفره بزرگ فقهی، کلامی و عقلی امام صادق (ع)نشسته‌ایم
  • یادداشت| امام صادق(ع) و نگاه ویژه به شهر مقدس قم
  • امام جمعه قم: تظاهر کنندگان اسرائیلی تصویر رهبر انقلاب را حمل کردند
  • تظاهر کنندگان اسرائیلی تصویر رهبر انقلاب را حمل کردند /سپاه محاسبات چندین ابرقدرت را بهم ریخت