Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/تهران ‌معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین گفت: با توجه به قیمت بالای دام و احتمال سرقت دام توسط سارقان از دامداران درخواست می‌شود تا مراقبت بیشتری را دام‌های خود داشته باشند.

سیداصغر تقوی در جلسه کمیسیون پیشگیری از سرقت ورامین که بعد از ظهر امروز سه شنبه 26 خرداد در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: قیمت بالای دام باعث می‌شود تا برخی از افراد سودجو و سارق به قصد کلاهبرداری و یا سرقت، دامداری‌های سطح شهرستان را زیر نظر بگیرند تا بتوانند سرمایه مردم را در غفلت به سرقت ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طی ماه‌های گذشته، 21 مورد سرقت احشام و 2 مورد سرقت طیور در بخش جوادآباد و 12 مورد سرقت احشام و 8 مورد سرقت طیور در بخش مرکزی شهرستان رخ داده که با تشکیل پرونده و پیگیری‌های صورت گرفته توسط نیروی انتظامی و دستگاه قضایی، بخشی از این دام‌ها کشف و به صاحبانشان باز گردانده شده است.

تقوی اظهار کرد: اکثر مناطقی که در آن سرقت رخ داده، فاقد دوربین، نگهبان و حفاظت فیزیکی استاندارد بوده‌اند و این کمبودها، سارقان را در اجرای نقشه سرقت یاری می‌کند، لذا دامداران باید از بکارگیری اتباع افراد فاقد مجوز در امر نگهبانی دامداری‌ها خودداری کنند.

معاون فرماندار شهرستان ورامین  گفت: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته، تمامی روستاهای دارای دهیاری شهرستان ورامین در دو بخش مرکزی و جوادآباد به دوربین‌های مداربسته مجهز شده‌اند و ورودی و خروجی این مناطق به صورت تصویری پایش می‌شود.

وی از نیروی انتظامی خواست تا با افزایش گشت‌های پلیس در مناطق مختلف، از وقوع سرقت به ویژه از دامداری‌ها جلوگیری کنند.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین با تأکید بر لزوم ممانعت از فروش اینترنتی طلا و جواهر گفت: این اقدام، بستر مناسب برای برخی از تخلفات از جمله سرقت را فراهم می‌کند و لازم است از این نوع معاملات پیشگیری شود.

وی افزود: با توجه به آمار ارائه شده از دیگر شهرستان‌ها، آمار سرقت ها از طلافروشی‌ها در برخی از مناطق افزایش یافته که خوشبختانه با تلاش نیروهای نظامی و انتظامی هیچ موردی از سرقت طلافروشی در شهرستان ورامین گزارش نشده است.

معاون فرماندار بر ضرورت پیگیری و اجرای مصوبات کمیسیون پیشگیری از سرقت از سوی دستگاه های اجرایی تصریح نمود و افزود: اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده و استفاده از تجهیزات امنیتی برای صنوف حساس نظیر طلافروشی ها، صرافی‌ها وبرخی اصناف درراستای پیشگیری از سرقت ضروری است.
وی مهمترین وظیفه هر حاکمیت سیاسی را برقراری امنیت عنوان کرد و افزود: اقدامات پیشگیرانه باید بیش از پیش اجرا شود تا منجربه وقوع جرائم مختلف از جمله سرقت نشود.

تقوی تأکید کرد: تمامی واحدها مکلف هستند همکاری لازم را در خصوص برقراری امنیت داشته باشند و با واحدهای متخلف برخورد قانونی می‎شود چرا که با بروز هر جرم به ویژه سرقت، علاوه بر موضوع مالباختگی، امنیت روانی جامعه و شهر نیز به مخاطره خواهد افتاد.

اتنهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دامداري مورد سرقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۴۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاقچی حشیش در جنوب تهران بازداشت شد

سرهنگ محمد قاسم طرهانی فرمانده انتظامی شهرستان ری به تشریح دو مورد از ماموریت‌های این پلیس در ۲۴ ساعت گذشته پرداخت و گفت: یکی از این ماموریت‌ها مربوط به دستگیری یکی از سوداگران مرگ است. ماموران عملیات کلانتری ۱۷۵ فرماندهی انتظامی شهرری با انجام اقدامات اطلاعاتی از نگهداری مقادیر قابل توجهی موادمخدر در یک منزل باخبر شده و در جریان تحقیقات تکمیلی خود متوجه شدند که یکی از سوداگران مرگ قصد دارد تا این مواد را در سطح استان تهران توزیع کند.

وی افزود: در این راستا ماموران به سرعت وارد عمل شده و پس از هماهنگی قضائی و اخذ مجوز‌های لازم در بازرسی از این منزل ۱۱ کیلوگرم مخدر حشیش را کشف و ضبط کردند. همچنین در این رابطه یک متهم را که در تدارک اقداماتی برای انتقال این مواد بود، دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. در آنجا متهم تحت بازجویی قرار گرفته و پس از اعتراف به جرم خود به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری همچنین از کشف ۲۰ فقره سرقت با دستگیری دو سارق حرفه‌ای تجهیزات خودرو خبر داد و گفت: به دنبال مراجعه و شکایت چند تن از شهروندان در هفته‌های اخیر، در خصوص سرقت از محتویات خودرو شهروندان در محدوده شهرستان ری، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستورکار ماموران پلیس آگاهی شهرستان ری قرار گرفت و در تحقیقات انجام شده از سوی آنان مشخص شد، متهمان با پرسه زنی در مناطق جرم خیز و شناسایی خودرو‌هایی که قفل صندوق عقب آنها از ایمنی کمتری برخوردار است، در فرصت مناسبی قفل صندوق عقب خودرو را تخریب کرده و محتویات آن را به سرقت برده‌اند.

طرهانی با بیان اینکه کارآگاهان پلیس با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف جرم هویت متهمان را مورد شناسایی قرار دادند، گفت: بلافاصله هماهنگی با مقام قضایی انجام و مجوز‌های لازم دریافت شد. سرانجام تیمی از ماموران در روز گذشته متهمان را در حال سرقت مشاهده و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

وی ادامه داد: پس از انتقال متهمان به اداره پلیس و انجام تحقیقات تخصصی و مواجهه با ادله و مستندات پلیس، آنان به ۲۰ فقره سرقت محتویات داخل خودرو در محدوده شهرستان ری و جنوب تهران اعتراف کردند. در ادامه نیز متهمان پس از تشکیل پرونده و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • دستگیری سارقان سابقه‌دار در طرح «امنیت محله محور» در اسفراین
  • دستگیری سارق کالا و احشام در یاسوج
  • کشف ۴۲ فقره سرقت در آبادان
  • سارقان مسلح احشام در دام پلیس آبادان
  • تجهیز نگهبانان دامداری‌ها به وسایل ارتباطی
  • انهدام باند ۳ نفره سارقان با اعتراف به ۱۹ فقره سرقت
  • از توقیف سیترون ۱۷ میلیاردی قاچاق تا کشف احشام قاچاق
  • انهدام باند سارقان احشام در بیله سوار
  • قاچاقچی حشیش در جنوب تهران بازداشت شد