Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

قزوین-سید مرتضی نصری| استاندار قزوین گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، وعده داده شده مبنی بر معافیت مالیاتی صنایع مستقر در شهرک کاسپین تحقق یافت و این واحدها از پرداخت مالیات به مدت هفت سال از تاریخ اخذ پروانه بهره برداری معاف شدند.

به گزارش تین نیوز هدایت الله جمالی پور روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: این مصوبه پس از تصویب از سوی هیات وزیران توسط معاون اول رییس جمهوری به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهرک صنعتی کاسپین یک قبلا از معافیت مالیاتی برخورد بود اما اعمال تغییرات در حوزه مسافت مورد نظر با تهران که ملاک معافیت بود موجب شد طی چند سال اخیر این شهرک از معافیت مالیاتی محروم شود.

این مسوول توضیح داد: در زمان راه اندازی شهرک کاسپین، طول مسافت آن تا تهران به صورت زمینی اندازه گیری شده بود که موجب برخورداری واحدهای تولیدی آن از امتیاز معافیت مالیاتی شد اما با آیین نامه اجرایی قانون رفع موانع تولید که طی سال های گذشته وضع شد این مسافت هوایی مدنظر قرار گرفت و شهرک صنعتی کاسپین از معافیت محروم شد.

وی اظهار داشت: بازگشت معافیت مالیاتی به شهرک کاسپین موجب شد پس از مدت‌ها مطالبه صنعتگران و تولیدکنندگان با حمایت دولت و هیات وزیران محقق شود و رونق تولید و جذب سرمایه گذاری به این شهرک صنعتی پرتقاضا بازگردد.

استاندار قزوین گفت: سال‌ها بود که مدیران صنایع و کارخانجات استان، ضرورت معافیت مالیاتی این شهرک را از دستگاه‌های قضایی و مقننه مطالبه می‌کردند که در نهایت این مهم از سوی هیات وزیران به تصویب رسید.

شهرک صنعتی کاسپین یک با بیش از ۲۰۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در شهرستان آبیک و در ۳۰ کیلومتری قزوین قرار دارد.

استان قزوین دارای یک شهر صنعتی، ۱۳ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سرمایه گذاری قانون معاون اول شهرک پرداخت مالیات معافیت مالیاتی شهرک کاسپین شهرک صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۵۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت شهرک صنعتی پوشاک هنوز آغاز نشده است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه ساخت شهرک صنعتی پوشاک هنوز شروع نشده، گفت که این شهرک در حال تغییر مکان است‌.

محمود سیجانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ابتدا قرار بود شهرک صنعتی پوشاک در نزدیکی شمس آباد ساخته شود، اما به دلیل مشکلاتی که در حوزه زمین وجود داشت، قرار شده این شهرک در نزدیکی فرودگاه امام خمینی(ره) جانمایی شود.

رئیس سازمان صمت استان تهران با بیان اینکه اطلاعات دقیق‌تر درباره اینکه ساخت شهرک صنعتی پوشاک در چه مرحله‌ای قرار دارد، در اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران است، گفت: البته این احتمال وجود دارد که با انجام اصلاحاتی، شهرک صنعتی پوشاک در همان جای قبلی ساخته شود.

سیجانی همچنین در پاسخ به اینکه آیا صنایع در صورت قطعی برق در فصل تابستان می‌توانند برای گرفتن خسارت اقدام کنند، تصریح کرد: صنایع فقط در صورتی که قطعی برق بدون اطلاع باشد و باعث آسیب رسیدن به مواد اولیه یا ماشین آلات باشد، می‌توانند برای دریافت خسارت اقدام کنند.

رئیس‌جمهوری وقت، سال ۱۳۹۵ کلنگ‌زنی این پروژه را انجام داد و پیشرفت آن در دستور کار قرار گرفت تا بتوان با گردآوری مجموعه‌ای از واحدهای مختلف صنعت پوشاک، شهرک صنعتی آن را در محلی به موقعیت جغرافیایی رو به روی حرم مطهر امام خمینی (ره) به بهره‌برداری رساند.

شهرک تخصصی پوشاک اولین شهرکی است که بر اساس نیاز داخلی طراحی شده و سراسر زنجیره تولید پوشاک از تأمین مواد اولیه، مد، طراحی و… را شامل می‌شود. اما در سال‌های اخیر ساخت این شهرک بارها به تعویق افتاد. برای مثال مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران هم در نیمه اول سال ۱۳۹۸ و هم در نیمه دوم آن سال وعده داد که ساخت شهرک صنعتی پوشاک آغاز شود.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران سال ۱۴۰۱ از حل مشکلات ساخت این شهرک خبر داده و ابراز امیدواری کرده بود که تا پیش از تابستان عملیات اجرایی آن آغاز شود.

پیش‌تر گفته شده بود که علت طولانی شدن فرآیند ساخت زمین شهرک صنعتی پوشاک این بوده که این زمین قبلا برای فعالیت دیگری مجوز گرفته بود که بعداً آن فعالیت امکان‌پذیر نشد و مجدداً برای شهرک صنعتی پوشاک پیش‌بینی شد. همچنین در مسیر صدور مجوز نهایی در کمیسیون تبصره ۱ ماده ۱ قانون حفظ اراضی کشاورزی و باغات ایراداتی وجود داشت که برطرف شدن آنها طولانی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • آتش‌سوزی گسترده در یک شهرک صنعتی در جنوب تهران
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • ساخت شهرک صنعتی پوشاک هنوز آغاز نشده است
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین
  • وزیر ارتباطات: معافیت مالیاتی کسب و کارهایی که از سکوهای داخلی استفاده کنند
  • معافیت مالیاتی کسب و کارهایی که از سکوهای داخلی استفاده کنند
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی