Web Analytics Made Easy - Statcounter

هم‌اکنون ۲۷۵ باب مسجد فعال در شهرستان مهریز وجود دارد که از این تعداد ۱۸۱ مورد در روستاهای بخش مرکزی و ۹۴ باب آن در حوزه شهری قرار دارد و در مجموع ۱۹۵ مسجد هنوز هیات امنا ندارد.   

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی عصر سه‌شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان افزود: اداره اوقات و امور خیریه و سایر دستگاه‌های متولی برای تعیین هیات امنای مناسب و فعال اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به اهمیت وجود بانک اطلاعات مساجد منطقه به عنوان یک اولویت برای جمع‌آوری آمار برای برنامه‌ریزی منطقی و احیا و افزایش فعالیت این مراکز دینی و فرهنگی اشاره کرد و پیگیری آن را خواستار شد.

رییس شورای فرهنگ عمومی مهریز همچنین به ضرورت نظارت جدی به عملکرد مساجد در خصوص جمع‌آوری کمک های مردمی و نحوه صرف آن در چارچوب مقررات به عنوان یک موضوع مهم اشاره کرد.

محی‌الدینی بیان کرد: جذب جوانان به مساجد با انجام برنامه‌های مناسب و به روز از جمله مسائل مهمی است که باید مدنظر مسوولان و فعالان عرصه فرهنگی و تشکل‌های مردمی قرار گیرد.

همچنین فرماندار مهریز گفت: باید با برنامه‌ریزی درست از ظرفیت مساجد به نحوی که در طراز نظام و انقلاب اسلامی است استفاده کرد ،هم‌اکنون از این فضاها به نحو مناسب بهره‌برداری نمی‌شود.

رضا زارع‌زاده مهریزی افزود: مسجدی در طراز انقلاب اسلامی است که علاوه بر توجه به مسائل مذهبی و برگزاری مناسبت‌ها، همواره آمادگی ارائه خدمات به مردم و جوانان را داشته باشد.

شهرستان مهریز ۳۵۵ با مسجد دارد که کارگروه یادشده تعدادمساجد فعال و غیرفعال را مشخص می کند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها مهریز شورای فرهنگ عمومی کانون فرهنگی هنری مساجد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهریز شورای فرهنگ عمومی کانون فرهنگی هنری مساجد مهریز شورای فرهنگ عمومی کانون فرهنگی هنری مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۶۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین و فرانسه تشکیل کشور مستقل فلسطین را خواستار شدند

به گزارش جماران؛ شی جین پینگ رئیس جمهور چین و امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در بیانیه مشترکی به تشکیل کشور مستقل فلسطین در داخل مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی دعوت کردند.

در بیانیه چین و فرانسه آمده است: «روسای جمهور چین و فرانسه به اجرای فوری راه حل دو کشوری و همزیستی مسالمت آمیز بین اسرائیل و فلسطین به عنوان دو کشور همسایه و تضمین تشکیل یک کشور فلسطینی قابل زندگی و مستقل و داری حاکمیت براساس مرزهای سال ۱۹۶۷ با پایتخت قدس دعوت می‌کنند.»

رئیس جمهور چین در دیدار امانوئل مکرون از امادگی پکن برای همکاری با اتحادیه اروپا برای حمایت از برگزاری یک کنفرانس صلح بین‌المللی گسترده‌تر و عمیقتر درباره نزاع فلسطین و اسرائیل در نزدیکترین زمان ممکن خبر داد.

شی‌جین پینگ و همسرش بنگ لی یوان یکشنبه گذشته طی یک تور اروپایی وارد فرانسه شدند.

دیگر خبرها

  • چین و فرانسه تشکیل کشور مستقل فلسطین را خواستار شدند
  • بیش از ۱۰۰۰ برنامه ویژه دهه کرامت در البرز اجرا می‌شود
  • بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی مساجد در اردبیل فعالیت می کنند
  • ۵۰ مسجد کردستان میزبان جشن‌های عمومی دهه کرامت هستند
  • ۱۰۰۰ برنامه مناسبتی در دهه کرامت در اصفهان اجرا می‌شود
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • امام جمعه شهر بلوک شهرستان جیرفت در اثر تصادف با آمبولانس درگذشت
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • اجرای طرح ساماندهی تردد موتورسیکلت‌ها در میدان امام اصفهان