Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمدرضا مس‌فروش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی  امروز، ۲۷ خرداد ماه، در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی که در سالن جلسات شهید باهنر استانداری برگزار شد،گفت: تفاهم‌نامه اخیر بین استانداری خراسان رضوی و شرکت مس ایران در جنوب خراسان که منطقه‌ای غیر برخوردار است، می‌تواند به توازن منطقه‌ای و توسعه اقتصادی کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
میزان سرمایه‌گذاری ناشی از اجرای این تفاهم‌نامه حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان است که ظرف ۲ ماه آینده نیز حفاری اکتشافی آن آغاز خواهد شد.

او افزود: در حال حاضر طرح‌های صنعتی مهمی با نگاه ملی در حوزه جهش تولید و برش استانی و جمع‌بندی متناسب با سیاست‌های استان شکل گرفته که تعداد این طرح‌ها در مجموع ۴۰ طرح است که به ۲۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد. تسهیلات مورد نیاز این طرح‌ها نیز ۵۳۵۰ میلیارد تومان است و منجر به ایجاد ۸۸۶۱ شغل خواهد شد.   رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: این طرح‌ها یا گرایش صادراتی دارد یا جایگزین واردات است و یا برای مرتبه اول در کشور و استان شکل گرفته‌اند. تمام این طرح‌ها متناسب با برش استانی است.
تایید ۲۵ پروژه اقتصاد مقاومتی استان در ستاد اقتصاد مقاومتی کشور رضا جمشیدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی، با بیان اینکه ما ۲۸ پروژه اقتصاد مقاومتی برای سال ۹۹ به دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی در استان ارسال کرده‌ایم، گفت: از این تعداد ۲۵ پروژه تایید شده است. همچنین برای پروژه‎‌های جهش تولید نیز ۹۲ پروژه به دبیرخانه ستاد ارسال شده که ۳۰ مورد از آن مصوب و ابلاغ شده است.

او افزود: در حال حاضر پیشبرد ۸۳ پروژه ستاد ملی از دستگاه‎های اجرایی استان پیگیری و اطلاعات ۲۵ پروژه سال ۹۸ نیز جمع‌آوری شده است. در مجموع ۱۹۱ پروژه در ستاد اقتصاد مقاومتی استان مصوب شده که از نظر پیشرفت فیزیکی ۴۸ درصد پروژه‌ها صددرصد، ۱۹ درصد پروژه‌ها بین ۷۶ تا ۹۹ درصد، ۱۰ درصد پروژه‌ها بین ۵۱ تا ۷۵ درصد و ۳ درصد پروژه‌ها کمتر از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های ستاد اقدامات پارسال در حوزه بازار کار است، ادامه داد: بر اساس نتایج مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان از ۱۰.۷ درصد در سال ۹۷ به ۸.۳ درصد در سال ۹۸ رسیده؛ یعنی ۲.۴ درصد نرخ بیکاری کاهش داشته که این میزان در کشور ۱.۴ درصد بوده است. در حال حاضر تعداد جمعیت بیکاران استان از ۲۴۲ هزار نفر به ۱۸۹ هزار نفر رسیده؛ یعنی ۵۲ هزار نفر کاهش از تعداد بیکاران استان یافته که این رقم ۱۴ درصد از کاهش تعداد بیکاران کشور را به خود اختصاص داده است. سال قبل خالص اشتغال در کشور ۵۴۲ هزار نفر بود که از این تعداد حدود ۷۵ هزار نفر، به میزان ۱۳.۸ درصد مربوط به خراسان رضوی، است.

جمشیدی بیان کرد: نرخ مشارکت استان در سال ۹۷ رتبه سوم کشور را در اختیار داشت و در حال حاضر نیز این رتبه، جایگاه ششم در سطح کشور است. همچنین در سال ۹۷ جایگاه استان در میزان نرخ بیکاری در کشور رتبه نهم بوده که امسال این جایگاه به پنجم ارتقا یافته است. در حال حاضر ۲۵ درصد از مصرف گاز استان به حوزه صنعت و معدن اختصاص دارد که نسبت به سال ۹۷، این میزان ۱۰ درصد رشد را نشان می‌دهد. ۳۳ درصد مصرف برق استان نیز در حوزه صنعت و معدن صرف شده که نسبت به سال ۹۷، ۱۱ درصد رشد داشته که این امر نشان‌دهنده افزایش میزان تولیدات استان در حوزه صنعت است. بیشتربخوانید ؛ ایجاد پنجره واحد برای صدور مجوزهای کسب و کار تا پایان سال
افزایش ۸۰ درصدی صدور پروانه‌های بهره‌برداری استان   او با اشاره به اینکه یکی از اقدامات مثبت صورت گرفته در استان تشکیل کلینیک صنعت بود، تصریح کرد: در این کلینیک ۷۰ مشاور به صورت تخصصی ورود پیدا کرده‌اند. در مدتی که این کلینیک تشکیل شده ۹۲۲ واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفت، ۲۳۲۰ نفر اشتغال ایجاد یا تثبیت و ۱۱۰ واحد تولیدی نیز مجددا راه‌اندازی شد. همچنین پارسال  ۴۷۲ پروانه بهره‌برداری صنعتی با حدود ۷۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صادر شد که نسبت به سال ۹۷، ۸۰ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی تاکید کرد: حجم تولیدات ما نیز طی این مدت افزایش داشته است. به عنوان نمونه در حوزه کشاورزی، میزان تولید زعفران ما ۳۰۰ تن بوده که ۷۷ درصد تولیدات کشور را به خود اختصاص می‌دهد و از این جهت رتبه نخست را در کشور و جهان در اختیار داریم. همچنین در تولیدات گوشت قرمز ۷۶ هزار تن معادل ۸.۶ درصد تولیدات کشور در خراسان رضوی صورت می‌گیرد. سهم استان در تولید تخم مرغ و پسته نیز به ترتیب ۱۱.۴ و ۱۷ درصد از میزان تولیدات کشور است.

جمشیدی اظهار کرد: صدور تسهیلات بانکی نیز در استان نسبت به سال قبل رشد داشته که بخش کشاورزی ۳۵ درصد، بخش صنعت، معدن و تجارت ۳۶ درصد، بخش خدمات ۲۹ درصد و تسهیلات قرض‌الحسنه ۸۸ درصد رشد داشته است. خالص تراز بازرگانی استان در سال پیش ۱.۴ میلیارد دلار و میزان صادرات آن ۱.۸ میلیارد دلار بوده که ۹۲ کشور جهان مقصد صادراتی محصولات استان بوده است.

او افزود: خراسان رضوی در سال پیش رتبه ۱۵ را در بهبود محیط کسب و کار کسب کرد که نسبت به سال قبل از آن بهبود داشته، اما هنوز امکان ارتقای این رتبه وجود دارد. بهترین رتبه استان در این حوزه، رتبه سوم در بهار سال ۹۶ و بدترین رتبه آن، جایگاه ۲۳ در زمستان سال ۹۵ بوده است. در حال حاضر پایش فرایند‌های حوزه کسب و کار را آغاز کرده‌ایم که با دستور استاندار ۱۵ فعالیت مورد پایش قرار گرفته و زمان صدور مجوز‌ها و هزینه‌ها نیز ۱۵ درصد کاهش یافته است. امسال نیز موظف شدیم ۱۵ فرایند باقیمانده را مورد بررسی قرار دهیم.

انتهای پیام//ز.ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت و معدن توسعه اقتصادی اقتصاد مقاومتی حفاری اکتشافی اقتصاد مقاومتی نسبت به سال میلیارد تومان درصد پروژه ها رئیس سازمان خراسان رضوی حال حاضر طرح ها رشد داشته هزار نفر درصد رشد سال ۹۷

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۸۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومان در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سید خلیل منبتی در نشست مشترکی که با حضور شهرداران مناطق مشهد و مدیران بنیاد مسکن خراسان رضوی به مناسبت سالروز افتتاح حساب 100 امام (ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: نیروهای شهرداری مخلص و کاردان و کاربلد هستند، در بنیاد مسکن خراسان رضوی نیز شاهد فعالیت خوب همکاران هستیم و در هر گوشه‌ای از کشور و در هر شرایطی اعم از سرما و گرما همه پای کار نظام و خدمت رسانی به مردم هستند، در واقع هر کاری که بر زمین مانده، بنیاد مسکن بر دوش کشیده است.

وی به ارائه گزارشی از اقدامات این نهاد در تأمین پروژه‌های ‎مسکن از جمله نهضت ملی، مسکن محرومین و مسکن طلاب، پرداخت و افزود: هم اکنون در حاشیه شهر مشهد بیش از 1500 واحد مسکونی برای محرومین و افراد کم‎ درآمد مانند مددجویان کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی در حال ساخت است.

منبتی عنوان کرد: عملیات عمرانی 3500 واحد دیگر نیز در سراسر خراسان رضوی در دستور کار قرار دارد و در تلاش هستیم با حداقل آورده سرپرستان خانوار، خانه و سرپناهی برای آن‎ها فراهم کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن در بحث مشهد طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی بسیاری را در شهرستان‌های زیر 50 هزار نفر، روستاها، بخشداری‌ها و... در دست اجرا دارد.

وی یکی از ویژگی‌های بنیاد مسکن را درآمد هزینه ذکر کرد و افزود: بنیاد مسکن نیز همانند شهرداری هیچ بودجه‌ای از دولت دریافت نمی‌کند و این یک امتیاز محسوب می‌شود.

منبتی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم دست در دست هم و با مشارکت و همکاری سایر نهادها گره از کار مردم بگشاییم و بیشتر در خدمت مردم باشیم.

به گزارش تسنیم، در ادامه این نشست، شهرداران مناطق 12 گانه مشهد، به نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند؛ هماهنگی و همکاری در توسعه شهر، آمادگی برای انجام پروژه‌های مشترک بین شهرداری و بنیاد مسکن همچون ساخت وساز، افزایش همکاری بین شهرداری و بنیاد مسکن، بررسی معضلات حاشیه شهر مشهد و تلاش برای حل آن، ظرفیت مناسب منطقه ثامن برای همکاری و آمادگی برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌هایی در این منطقه و... بخشی از مباحث مطرح شده در این نشست بود.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور
  • ساخت هزار و ۵۰۰ مسکن برای خانواده های کم درآمد مشهدی
  • سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت
  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • آغاز مسابقات کشوری کشتی با چوخه گرماب