Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل گمرک دوغارون گفت: با توجه به اینکه ورود کامیون‌های ترانزیت به مرز دوغارون 30 درصد افزایش داشته و زیرساخت‌های لازم برای پذیرش در گمرک اسلام قلعه فراهم نیست، این موضوع سبب انتظار کامیون‌های ترانزیت در این معبر رسمی شده است.

محمد کوه‌گرد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: شهر هرات کانون مبادلات اقتصادی در کشور افغانستان به شمار می‌رود و مرز دوغارون یک معبر رسمی و شاهراه ابریشم با ضریب امنیت بالا، به عنوان پل ارتباطی کم هزینه برای عبور کالاهای مورد توجه تجار در مناطق مختلف قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: گمرک دوغارون با قدمت 100 ساله یکی از پنج گمرک برتر کشور است که نیازمند حمایت دو جانبه کشور ایران و افغانستان به منظور تسریع در امور رانندگان کامیون‌های صادرات و ترانزیت است.

در ادامه مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون نیز گفت: اکنون بیش از 800 دستگاه کامیون ایرانی حامل کالاهای سوختی و غیرسوختی در پارکینگ انتظار وجود دارند که اگر زیرساخت‌ها در گمرک اسلام قلعه و همچنین افزایش ساعات کاری فراهم گردد، این صف انتظار به وجود نخواهد آمد.

حسین آخوندزاده با اشاره به اهمیت مرز دوغارون در صادرات کالا بیان کرد: با توجه به این موضوع لازم است ارائه خدمات و تشریفات گمرکی برای تخلیه و ترانشیپمنت کالا در دو گمرک دوغارون و اسلام قلعه به صورت شبانه روزی و همچنین کمبود امکانات زیرساختی از قبیل ثبت cmr، باسکول و پارکینگ را افزایش دهد تا از این معبر بزرگ مرزی استفاده مطلوب‌تری داشته باشیم.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های فرماندار شهرستان تایباد و مسئولان گمرک دوغارون ساعت کار در این مجموعه روزانه از ساعت 7 صبح الی 19 به مدت دو هفته افزایش یافته است. در حال حاضر فضای 50 هکتار فاز یک منطقه ویژه اقتصادی دوغارون جوابگوی این مقدار صادرات کالا نیست و این بار ترافیک می‌طلبد هر چه زودتر احداث پارکینگ برای ارائه خدمات بهتر به رانندگان در فاز 2 صورت گیرد.

آخوندزاده با تاکید بر اهمیت تولید ملی و جلوگیری از قاچاق سوخت افزود: به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت به عنوان یک سرمایه ملی با پیگیری‌های انجام شده توسط فرماندار شهرستان ارائه خدمات در جایگاه عرضه سوخت به ناوگان خارجی در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون با افزایش ساعت کاری همه روزه از ساعت 7 الی 24 در حال انجام است.

مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون مطرح کرد: بیشترین عوامل کندی در تردد کامیون‌های ترانزیت از سمت گمرک اسلام قلعه و هچنین وجود چاله‌های بزرگ در دروازه ورودی و خروجی نقطه صفر بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری افغانستان محسوب می‌شود که روزی چند کامیون واژگون شده و باعث کندی و یا مانع تردد کامیون‌ها می‌گردد، با توجه به اینکه در سال‌های گذشته گمرک هرات در شهر هرات قرار داشته و مدت یک سال است که به اسلام قلعه منتقل شده، مشکلات فراوانی را در پذیرش کامیون‌های ترانزیت در برداشته است به صورتی که این پذیرش از یک هزار دستگاه کامیون در روز به 700 دستگاه کاهش یافته است.

وی گفت: در بازدیدهای معین‌های گمرکات افغانستان این موضوع مطرح شده و در دست پیگیری است تا دوباره به هرات انتقال یابد و امر پذیرش کامیون‌های ترانزیت با سرعت بیشتری انجام پذیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صادرات ترانزيت گمرک دوغارون دوغارون تایباد منطقه ویژه اقتصادی دوغارون کامیون های ترانزیت گمرک دوغارون اسلام قلعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۹۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: فروردین سال‌جاری تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان، ۲۵۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سیدشهرام کهریزی امروز _ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فروردین سال‌جاری ۳۴۶ هزار تن کالای ترانزیتی از پایانه مرزی پرویزخان وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته جهش چشمگیری ۲۵۳ درصد دارد.

وی درباره تردد ناوگان در پایانه مرزی پرویزخان، افزود: فروردین سال جاری ۱۲ هزار خودروی ناوگان حمل‌ونقل کالا برای بارگیری کالای ترانزیتی وارد این پایانه مرزی شده است که در مقایسه با سال گذشته افزایش ۲۵۵ درصدی دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: فروردین سال جاری بارگیری کالای ترانزیتی از پایانه مرزی پرویزخان به اقصی نقاط کشور ۱۸۷ هزار تن بوده است که نسبت به سال قبل ۳۹۴ درصد افزایش داشته و ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای بارگیری شده ۷۲۳۰ دستگاه بوده که با افزایش ۳۷۳ درصدی همراه است.

کهریزی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون جلسات متعددی در خصوص تسهیل تجارت و روان‌سازی تردد مسافر در پایانه‌های مرزی استان کرمانشاه انجام شده است، در این جلسات از زاویه‌های مختلف بحث ترانزیت کالا و تسریع در تردد مسافران مطرح شد و نگاه‌های نرم‌افزاری، زیرساخت‌ها و امکانات تجهیزاتی که باید مهیا شود، در انجام کارها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی از پایانه مرزی پرویزخان به عنوان یکی از مرزهای مهم کشور در زمینه توسعه صادرات نام برد و افزود: این مرز در توسعه روابط ایران و عراق نقش فراوانی دارد و بخش عمده‌ای از صادرات ایران به عراق از طریق این مرز انجام می‌شود.

کد خبر 749717

دیگر خبرها

  • ◄ فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • تردد کامیون‌ ها از مرز آستارا به کندی انجام می شود
  • تردد کامیون‌ها از مرز آستارا به کندی انجام می شود
  • تردد کامیون‌ها از مرز آستارا کند شد
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود