Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-30@02:44:33 GMT

مخالفت وزرای خارجه اتحادیه اروپا با «معامله قرن»

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۱۹۸۶۸

مخالفت وزرای خارجه اتحادیه اروپا با «معامله قرن»

به گزارش افکارنیوز،

وزیران خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه مخالفت خود را با طرح ارائه‌شده از سوی دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا برای ایجاد سازش میان طرف‌های فلسطینی و صهیونیست ابراز کردند.

اخبار بین الملل-وزرای خارجه اتحادیه اروپا از ایالات متحده خواستند به تلاش‌های جدید برای از سر گیری مذاکرات معلق‌شده با هدف ایجاد «صلح» میان طرف‌های اسرائیلی و فلسطینی ملحق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«جوزف بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بعد از به عهده گرفتن ریاست جلسه‌ای میان وزرای خارجه اتحادیه اروپا و «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا گفت: «اروپایی‌ها ارزش طرح آمریکا را درک می‌کنند، چون جنب و جوش جدیدی را در جایی که هیچ وجود نداشت، ایجاد کرده است».

بورل در این باره گفت: «ما روشن کردیم که تشویق اسرائیلی ها و فلسطینیان به مشارکت در یک فرآیند سیاسی معتبر و پرمعنا مهم است. از نظر ما، هیچ راه دیگری به جز ازسرگیری گفتگوها وجود ندارد».

بورل در ادامه تأکید کرد که هرگونه طرح ابتکاری جدید باید «پارامترهای مورد توافق بین المللی» را محترم شمارد. اشاره مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به «راهکار دو دولتی» و بازگرداندن رژیم صهیونیستی به مرزهای قبل از جنگ ۱۹۶۷ میلادی است.

گفتنی است که طرح پیشنهادی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا موسوم به معامله قرن که در ماه ژانویه از آن رونمایی شد، ضمن بی توجهی آشکار به حداقل مطالبات مردم فلسطین، بخشهای قابل ملاحظه ای از کرانه باختری اشغالی را به رژیم صهیونیستی واگذار می کند.

کد خبر 4950702

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: فلسطینی صهیونیست اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا اسرائیل معامله قرن خارجه اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۹۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش قدس آنلاین، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در ریاض به سر می‌برد، اعلام کرد: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین، تقسیم زمین است.

به نقل از یورونیوز، رئیس دیپلماسی اروپا در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض با همتای سعودی خود دیدار کرد.

در این دیدار، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

بورل اظهار کرد: به من گفتند که جغرافیا دیگر مهم نیست. در اوکراین، جنگ برای سرزمین است و اینجا در غزه و فلسطین، جنگ برای سرزمین است، دو طرف برای یک سرزمین می‌جنگند و تنها راه‌حل این است که آن را به اشتراک بگذارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • بورل: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین تقسیم زمین است
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: اعضای اتحادیه اروپا در ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • پیش‌بینی تازه بورل از زمان پایان جنگ اوکراین
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته