Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@10:30:14 GMT

آشنایی با مقوی‌ترین تغذیه

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۲۰۱۳۲

آشنایی با مقوی‌ترین تغذیه

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حرف و حدیث زیادی پشت سر تخم‌مرغ وجود دارد. اما متخصصان تغذیه معتقدند که تخم‌مرغ یک ماده غذایی مغذی و به صرفه است. یک عدد تخم‌مرغ حاوی ۷۰ کالری است و در عین حال منبع آهن، پروتئین‌ها و ویتامین‌های A، D و B۱۲ می‌باشد.

اگر از مشکلات قلبی رنج می‌برید بهتر است که قبل از مصرف تخم‌مرغ با پزشک معالج‌تان مشورت کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما برای بقیه افرادی که در سلامت طبیعی هستند مصرف روزانه یک عدد تخم‌مرغ هیچ مشکلی به وجود نمی‌آورد. تخم‌مرغ آب‌پز یا پخته شده در فر (روی نان) سالم‌تر و کم کالری‌تر از نیمرو‌های آماده شده در روغن فراوان می‌باشد.

سیب‌زمینی

بیشتر شهرت بد سیب‌زمینی مدیون سیب‌زمینی سرخ کرده است. به خاطر این که سیب‌زمینی سرخ‌کرده حاوی میزان زیادی روغن و نمک است. اما باید بدانید که پوست سیب‌زمینی سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین C، پتاسیم و فیبر‌های غذایی است.

ارزش غذایی این ماده غذایی به نوع طبخ آن بستگی دارد. شاخص گلیسمی پوره سیب‌زمینی بالاست، اما سیب‌زمینی تنوری شاخص گلیسمی پایینی دارد.

توصیه می‌کنیم سیب‌زمینی را با پوست مصرف کنید، چون سیب‌زمینی‌های پوست کنده بخشی از مواد مغذی اصلی خود را از دست می‌دهد. می‌توانید به جای سیب‌زمینی معمولی از سیب‌زمینی شیرین استفاده کنید که سرشار از بتاکاروتن می‌باشد.

منبع: تالاب

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پوست سیب زمینی تخم مرغ سیب زمینی تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۰۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان  از تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان شهرستان نهبندان خبرداد.
عباس سارانی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان ۴۰۰ میلیارد ریال است، گفت: این طرح پیشرفت ۵۴ درصدی داشته و تاکنون ۱۰۸ میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه شده است.
وی، با اشاره به در دست اجرا بودن ۵ طرح تغذیه مصنوعی در نواحی مرزی استان شامل بندان و چاهداشی نهبندان، آهنگران زیرکوه، گزیک درمیان و مشوکی سربیشه، افزود: برای تکمیل این طرح‌ها ۴هزار و۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور تخصیص یافته است.

دیگر خبرها

  • مربای ریواس ؛ یک مربای بهاری، پرخاصیت و مقوی + طرز تهیه
  • به این دلیل چیپس نخورید!
  • از چند ماهگی به نوزاد ماست بدهیم ؟
  • کودکان زیادی بر اثر سو تغذیه در غزه جان باختند
  • کودک از چه سنی می‌تواند ماست بخورد؟
  • کودکان از چه سنی می‌توانند ماست بخورند؟
  • «نان کامل» چه نانی است؟
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان