Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان در واکنش به گزارش وزارت خارجه آمریکا درباره ترکیب جمعیتی این کشور گفت که افغانستان از لحاظ ترکیب قومی، کشور اقلیت‌ها است و هیچ اکثریتی در آن وجود ندارد. تاریخ انتشار: 08:10 - 28 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۹۵۷۶

خبرگزاری میزان - «کریم خلیلی» رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان در واکنش به تفرقه‌افکنی آمریکا درباره ترکیب جمعیتی این کشور گفته است که افغانستان از لحاظ ترکیب قومی، کشور اقلیت‌ها است و هیچ اکثریتی در آن وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس بیانیه حزب وحدت اسلامی افغانستان، گزارش وزارت خارجه آمریکاف «سلیقه‌ای»، «تأسف‌بار» و ارقام آن نیز نادرست است.

این بیانیه اظهار داشت که در افغانستان سرشماری دقیق و علمی صورت نگرفته است بنابراین منابع خارجی نباید از چگونگی ترکیب اجتماعی آن، آمار و ارقام بدهند و گزارش‌های سلیقه‌ای را در این مورد تصدیق و تأیید کنند.

رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان در این بیانیه، فقدان آمار نفوس را یکی از مشکلات جدی سیاسی و اجتماعی در این کشور اعلام کرد و خواستار سرشماری نفوس شد.

این حزب تاکید کرد که سرشماری نفوس برای طرح و اجرای دقیق و «عادلانه»‌ برنامه‌ها و تصمیم کلان افغانستان، بیش از هر برنامه‌ دیگری اولویت دارد.

بیشتر بخوانید: آمریکا در آستانه انقلاب است  افغانستان جنایات جنگی نظامیان آمریکایی را بررسی نکرده است باید از حوادث آمریکا درس عبرت گرفت تبعیض نژادی، به رسوایی آمریکا در جهان افزوده است کره شمالی در حال ساخت موشک دوربرد با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای روسیه: آمریکا رفتاری ریاکارانه درقبال ایران دارد  مسیر جدید کره شمالی در قبال آمریکا

وزارت خارجه آمریکا در گزارشی درباره ترکیب جمعیتی افغانستان گفته بود که جمعیت هزاره و شیعه دستکم 10 تا 15 درصد این کشور را تشکیل می‌دهند.

بر اساس این گزارش، جمعیت افغانستان 35.7 میلیون نفر تخمین شده است.

سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان نیز در واکنش به گزارش آمریکا تأکید کرد که این گزارش نادرست است.

برخی کارشناسان می‌گویند که این قبیل گزارش‌ها پس از حملات سالهای اخیر به شیعیان تلاشی برای تفرقه افکنی در افغانستان است.

/انتهای پیام/

تسنیم

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: امریکا افغانستان حزب وحدت اسلامی افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۰۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب پرسپولیس مقابل سپاهان مشخص شد/ بازگشت بیرانوند به دروازه

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان اصفهان از ساعت ۱۹:۳۰ شامگاه امروز چهارشنبه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

اوسمار ویه را بالاخره تصمیم خود را برای انتخاب دروازه‌بان تیمش مقابل زردپوشان اصفهانی گرفت تا علیرضا بیرانوند در چارچوب دروازه پرسپولیس بایستد.

همچنین وحدت هنانوف در نبود دانیال اسماعیلی‌فر که محروم است به عنوان دفاع راست بازی می‌کند.

ترکیب پرسپولیس در بازی امروز با سپاهان به شرح زیر است:

علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، محمدحسین کنعانی زادگان، عبدالکریم حسن، وحدت هنانوف، مسعود ریگی، سروش رفیعی، اوستون اورونوف، مهدی ترابی، امید عالیشاه، عیسی آل‌کثیر.

کد خبر 6094518

دیگر خبرها

  • نقش وحدت در خنثی سازی سناریوی شوم دشمنان برای منطقه
  • واکنش در سازمان ملل به خشونت علیه دانشجویان آمریکا
  • ترکیب پرسپولیس و سپاهان مشخص شد/ بازگشت بیرانوند به دروازه
  • ترکیب پرسپولیس مقابل سپاهان مشخص شد/ بازگشت بیرانوند به دروازه
  • ترکیب پرسپولیس مقابل سپاهان (احتمالی)
  • ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل سپاهان
  • از افغانستان متحد دفاع می کنیم
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • حضور ویرانگرِ آمریکا | افغانستان
  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است