Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@22:03:48 GMT

انجام 103 عملیات حریق توسط آتش‌نشانی زنجان

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۲۰۹۵۴

انجام 103 عملیات حریق توسط آتش‌نشانی زنجان

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: خردادماه امسال 103 مورد مربوط به عملیات حریق بوده است که از کل عملیات‌های حریق نیز 57 مورد مربوط به علف هرز، دو مورد حریق منزل، 9 حریق مغازه و چهار مورد وسایل نقلیه بوده است.

مجید امیرفضلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با گرم شدن هوا، شاهد افزایش حریق در مراتع و علف‌زارها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با اشاره به اینکه در آتش‌سوزی‌ها عوامل انسانی و طبیعی دخیل هستند، گفت: متأسفانه در برخی مواقع افراد پس از اینکه در طبیعت اقدام به روشن کردن آتش می‌کنند، آن را خاموش نمی‌کنند و با گسترش باد آتش گسترش پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تابستان گرمای فصلی و کمبود آب و رطوبت موجب خشک شدن علف‌های هرز در سطح باغات و مزارع می‌شود، اضافه کرد: در برخی از مواقع سهل‌انگاری و عدم آگاهی موجب بروز بسیاری از آتش‌سوزی‌های باغات، جنگل و مراتع می‌شود.

امیرفضلی با اشاره به اینکه آتش زدن علف‌های هرز، کاه و... سبب بروز حریق‌های وسیعی در سطح باغات، مزارع و حتی جنگل و مراتع بر جای می‌گذارد که خسارات سنگینی را در بردارد، از همین رو از شهروندان می‌خواهیم از انداختن ته سیگار روشن، ذغال گداخته و روشن کردن آتش در چنین مکان‌هایی که می‌تواند عامل بروز آتش‌سوزی شود، خودداری کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان ادامه داد: 95 درصد از آتش سوزی‌ها توسط عامل انسانی اتفاق می‌افتد، بنابراین باید فرهنگ استفاده از منابع طبیعی و جنگل‌ها را ارتقا داد تا شاهد کاهش آتش‌سوزی‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه از اول خرداد تا بیستم این ماه 7 هزار و 730 تماس با 125 انجام شده است، تصریح کرد: از این تعداد به 5 هزار و 364 تماس پاسخ داده شده و 155 تماس نیز منجر به عملیات شده است.

امیرفضلی با اشاره به اینکه در این مدت 155 عملیات توسط آتش‌نشانی انجام شده است، تصریح کرد: از این تعداد 103 مورد مربوط به عملیات حریق بوده است که از کل عملیات‌های حریق نیز 57 مورد مربوط به علف هرز، دو مورد حریق منزل، 9 حریق مغازه و چهار مورد وسایل نقلیه بوده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان همچنین تعداد عملیات‌های نجات را 36 مورد اعلام کرد و گفت: تعداد عملیات متفرقه نیز 16 مورد بوده است.

وی همچنین در ارتباط با عملیات‌های زنده‌گیری حیوانات نیز گفت: در فروردین امسال 11 مورد عملیات زنده‌گیری، اردیبهشت‌ماه 19 مورد و در خردادماه نیز 18 مورد عملیات انجام شده است.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان حریق علف هرز آتش نشانی زنجان حریق علف هرز آتش نشانی مورد مربوط آتش سوزی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۰۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ حجت الاسلام و المسلمین فرجی‌برحق گفت: در بازه زمانی ۱۵ بهمن ماه سال گذشته تا ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ خیرین استان مبلغ ۱۳ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان کمک کردند که این مبلغ نسبت به مشابه سال گذشته ۳۸ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع ۱۱۷ زندانی مشمول برای کمک با ۳۳ میلیارد تومان بدهی در این بازده زمانی که بیشترین کمک‌ها در ماه رمضان بود، تاکنون ۵۴ نفر آزاد شدند، افزود: این پویش تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد.


رئیس‌کل دادگستری زنجان با بیان اینکه در برگزاری این پویش تلاش‌های زیادی انجام شد که در این میان بایستی از اقدامات صدا و سیمای مرکز زنجان که نقش زیادی در اطلاع‌رسانی و جمع‌آوری کمک‌های مردمی داشتند تشکر کنیم، ادامه داد: مردم خیر و نوع دوستان استان با این مقدار کمک‌های مالی یک کار خداپسندانه و بزرگی انجام دادند که شایسته تجلیل و احترام هستند.

حجت الاسلام و المسلمین فرجی‌برحق بررسی وضعیت پرونده‌های محکومان مالی که در زندان هستند مورد توجه مسئولان امور زندان و قاضی ناظر زندان قرار گیرد، گفت: باید برای کمک به زندانیان مشمول ابتدا آماری از تعداد مشمولان برای کمک مالی داشته باشیم تا بعد برنامه‌ریزی برای کمک داشته باشیم که این امر هم مورد عنایت دست‌اندرکاران قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • برخورد ۳ دستگاه خودرو حادثه آفرید
  • شستن دست با ماده مشتعل تینر جان مرد کهنسال مهابادی را گرفت
  • کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت
  • ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم اجرا شد
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • پایان آوار برداری انفجار منزل مسکونی در قوچان 
  • توجه به نیاز کارگران امری ضروری است
  • کمبود بیش از ۵هزار شیر هیدرانت آتش‌نشانی در مشهد
  • آتش‌نشانان بوشهری کودک گرفتار در بالابر را نجات دادند
  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند