Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@21:37:38 GMT

منش پهلوانی حلقه گمشده بشریت

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۲۱۱۱۴

منش پهلوانی حلقه گمشده بشریت

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام علی اصغر انصاری، امام جمعه شهربابک در دیدار با اعضای اداره ورزش و جوانان و هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای این شهرستان به مناسبت هفته فرهنگ پهلوانی، ضمن تبریک این هفته، روح عرفانی و ورزیدگی جسمانی را از ویژگی‌های یک فرمانده برشمرد و گفت: حاج قاسم سلیمانی علاوه بر داشتن خصلت‌های یک فرمانده در برابر پدر و مادرش و فرزندان شهدا متواضع بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او امام علی (ع) را پهلوان واقعی عالم خواند و بیان داشت: هیچ یک از ورزش‌ها به اندازه رشته پهلوانی و زورخانه‌ای روحیه جوانمردی و مردانگی را رواج نداده است.

حجت الاسلام انصاری افزود: ضرورت دارد، روحیه پهلوانی را توسعه دهیم، چرا که دنیا نیازمند این روحیه است.

او با اشاره به اینکه بشریت در همه ابعاد پیشرفت داشته است، تصریح کرد: علاوه بر علم و آگاهی، بشریت نیازمند اخلاق پهلوانی است.

 

حجت الاسلام انصاری اخلاق پهلوانی را گمشده دنیای امروز دانست و گفت: از افراد و مسئولانی که برای توسعه ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی تلاش می‌کنند، سپاسگزارم.

او با بیان اینکه تربیت جوانان اخلاق مدار در جامعه مؤثر و افتخار است، ابراز امیدواری کرد: شناخت و معرفت ما نسبت به امام علی (ع) بیشتر شود.

 

ناصر نعمت، سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان شهربابک نیز در ادامه ضمن تبریک هفته فرهنگ پهلوانی، هفته جهاد و هفته قوه قضاییه گفت: ۱۷ شوال به مناسبت سالروز مبارزه دلاورانه و جوانمردانه امام علی (علیه السلام) با عمر بن عبدود و شکست دشمن و سربلندی اسلام، روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای نامیده شده است.

او افزود: ثبت جهانی فرهنگ پهلوانی و آیین ورزش زورخانه‌ای در سازمان یونسکو به عنوان میراث فرهنگی ناملموس، افتخاری ماندگار محسوب می‌شود.

 

نعمت به قهرمانی ورزشکاران رشته زورخانه‌ای شهربابک در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: تلاش ما بر این است، فرهنگ پهلوانی را اشاعه دهیم و جا بیندازیم.

او یادی از پهلوانان ادوار مختلف از جمله پوریای، ولی و جهان پهلوان تختی کرد و بیان داشت: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را می‌توانیم پهلوان این دوره بنامیم.

 

غلامرضا کافی، رئیس هیئت ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی شهربابک هم با بیان اینکه حدود ۱۳ سال است که ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در شهربابک فعال است، گفت: با همکاری مسئولان شهرستان و اداره ورزش و جوانان شهربابک، زورخانه‌ای به نام علی بن ابی طالب در شهربابک ساخته شد.

او با اشاره به اینکه یکی از مکان‌های مقدس که جایگاهی کمتر از مساجد ندارد، زورخانه است افزود: در زورخانه علاوه بر قهرمان پروری و تقویت قوای بدنی، تلاش بیشتر به منظور فرهنگ پهلوان پروری و ارتقا روح اخلاق و رفتار پهلوانی است.

 

کافی مرشدان را یکی از عوامل اصلی رونق داشتن زورخانه‌ها دانست و اظهار داشت: یکی از مشکلات ما در شهربابک و در این رشته ورزشی کمبود مرشد است.

او ورزشکاران فعال در این رشته ورزشی در شهربابک را حدود ۱۰۰ نفر برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با مساعدت مسئولان بتوانیم تعداد زورخانه‌های بیشتری در شهرستان داشته باشیم.

 

کافی تأسیس یک زورخانه در خورسند را لازم دانست و گفت: زورخانه خاتون آباد آماده افتتاحست، ولی به دلیل شیوع ویروس کرونا به بهره برداری نرسیده است.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی ویروس کرونا مناسبت های مذهبی ورزش زورخانه ای فرهنگ پهلوانی فرهنگ پهلوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۱۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت هفته ورزش زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی در منطقه ۱۲ اصفهان

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با اشاره به جایگاه اصفهان در ورزش زورخانه‌ای گفت: ویژه‌برنامه به‌رسم فتوت به مناسبت فرارسیدن هفته ورزش زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی در راستای تکریم پهلوانان ورزش زورخانه‌ای در ذکر خانه بوتراب برگزار شد.

علی‌اکبر رسالت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ثبت جهانی فرهنگ پهلوانی و آئین ورزش زورخانه ای در سازمان یونسکو به عنوان میراث فرهنگی، افتخاری ماندگار محسوب می‌شود و هدیه فرهنگی ایرانیان به فرهنگ جهانیان است.

وی با بیان اینکه روز ۱۷ شوال به‌عنوان روز ملی فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در تقویم رسمی کشور ثبت شده است، افزود: ترویج فرهنگ پهلوانی در عرصه ورزش و حتی فراتر از آن اشاعه در فرهنگ عمومی جامعه و تسری در مراودات و کارهای روزمره و توسعه ورزش زورخانه‌ای وظیفه ملی و اخلاقی ما به شمار می‌آید.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان گفت: با توجه به وجود محلات قدیمی امین‌آباد، عاشق‌آباد و محمودآباد اداره فرهنگی اجتماعی ورزشی منطقه ویژه برنامه به‌رسم فتوت را برای دومین سال در راستای تکریم و بزرگداشت پهلوانان و قهرمانان نامی بزرگ این محلات برگزار کرد.

رسالت با اشاره به جایگاه اصفهان در ورزش زورخانه‌ای تصریح کرد: ویژه برنامه به. رسم فتوت در قالب اجرای ورزش‌های زورخانه‌ای، تکریم خانواده پهلوان شهید محله محمودآباد و تکریم و بزرگداشت پهلوانان ورزش زورخانه‌ای در منطقه ۱۲ اصفهان در ذکر خانه بوتراب محله محمودآباد برگزار شد.

کد خبر 748041

دیگر خبرها

  • تجلیل از مروجان فرهنگ پهلوانی 
  • تجلیل از باستانی کاران شهرستان اسدآباد
  • گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در فرخ شهر
  • نمایش فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در پردیس
  • ۱۷ شوال روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • زورخانه حیدر کرار بندرعباس میزبان عاشقان ورزش زورخانه‌ای
  • بزرگداشت هفته ورزش زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی در منطقه ۱۲ اصفهان
  • اسم گذاری ۱۷ شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • فرهنگ پهلوانی از گود زورخانه تا گرد جهان