Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-27@20:56:21 GMT

هیات زورخانه: ورزش زورخانه‌ای زنان ممنوع است

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۲۲۰۷۹

هیات زورخانه: ورزش زورخانه‌ای زنان ممنوع است

رئیس هیات زورخانه و پهلوانی استان تهران اعلام کرد که با توجه به فرهنگ، سنت و دستورالعمل‌های سازمان‌های مربوطه، زنان نمی‌توانند در گود زورخانه ای فعالیت ورزشی داشته باشند.

هفته جاری ۲ تن از زنان ورزشکار با رعایت حجاب اسلامی در ساعت تعطیلی زورخانه ولیعصر(عج) شهرستان قدس، اقدام به کباده کشی کردند که این موضوع باعث شد ضمن عواقب نا مطلوب در برخی فضاهای مجازی به برکناری مدیران این مجموعه منجر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس صباغی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به ماهیت این ورزش و تابعیت از فدراسیون مربوطه، هیچ فعالیتی در چارت آن برای فعالیت زنان اندیشیده نشده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای خلقت این ورزش، پهلوانی در حوزه مردان فعالیت داشته است اضافه کرد: با توجه به تاریخ ۴ هزار ساله ورزش و رعایت آداب و سنت ها، بدعت بردار نبوده که زنان وارد گود زورخانه ای شوند و ورزش کنند.

به گفته رئیس هیات پهلوانی استان تهران باتوجه نبود سازوکار و ممنوعیت فعالیت زنان، هرگونه تصمیمی در این خصوص در حیطه وزارت ورزش و فدراسیون مربوطه است.

صباغی با اشاره به اینکه مطرح شدن این موارد هماهنگ شده و توسط افرادی در جریان است که روح و ماهیت این ورزش باستانی را تضعیف کنند، تصریح کرد: در حال حاضر ورود خانواده ها به سالن هیچ منعی نداشته و می توانند از روی سکوهای گود هنرنمایی ورزشکاران را نظاره گر باشند.

وی در خصوص اینکه تخلف باشگاه مربوطه آشکار است گفت: در ابلاغیه ای به تمام باشگاه تاکید شده تا از چنین اقداماتی جلوگیری کنند.

رئیس هیات ورزش زورخانه ای استان تهران با بیان اینکه مدیران این مجموعه ها برکنار نشده اند گفت که با تذکر کتبی از آنان خواسته شده که دیگر این موضوع را تکرار نشوند.

صباغی همچنین در خصوص اینکه با توجه به شیوع کرونا هیچ تصمیمی در خصوص برگزاری لیگ ورزش زورخانه ای صادر نشده است گفت: برگزاری مسابقات لیگ با نظر ستاد ملی کرونا و فدراسیون مربوطه صورت می‌گیرد.

وی همچنین با بیان اینکه ۸۰ درصد باشگاه‌های زورخانه توسط بخش دولتی اداره می‌شوند گفت: هم اینک ۹۰ زورخانه فعال در سطح استان فعالیت دارند که ۸۰ درصد آنان دولتی و مابقی توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند.

 

بیشتر بخوانید...............................

*دستور رسمی هیات تهران: لزوم جلوگیری از ورود بانوان به زورخانه‌ها/ با متخلفان برخورد جدی می شود

*رئیس فدراسیون: لباس زورخانه‌ برای بانوان طراحی شده است/ منتقدان فقط توهین می‌کنند   *اعتراضی به حضور زنان در زورخانه‌

 

لینک کوتاه: asriran.com/0034ri

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پهلوان زنان ورزش پهلوانی زورخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۲۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج

در این مراسم در پارک «روجیار» شهر سنندج، ورزشکاران و پیشکسوتان هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان و شهر سنندج به اجرای حرکات ورزش زورخانه‌ای پرداختند.

تجلیل از پیشکسوتان و پهلوانان نامدار ورزش زورخانه‌ای استان کردستان و به ویژه شهر سنندج از جمله برنامه‌های دیگر این آیین بود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ورزش زورخانه‌ای نماد ورزش پهلوانی
  • گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در فرخ شهر
  • اجرای ورزش زورخانه‌ای در زارچ 
  • تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج
  • روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • قدمت ۱۵۰ ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده
  • فرهنگ پهلوانی باید در تمام عرصه‌های ورزشی تثبیت شود
  • تاکید مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی بر اهمیت استعداد یابی
  • فیلم| اینجا مشق پهلوانی می‌کنند
  • فیلم| اینجا تمرین پهلوانی می‌کنند