Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@09:08:52 GMT

ورزش زورخانه‌ای زنان ممنوع است 

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۲۲۱۸۰

ورزش زورخانه‌ای زنان ممنوع است 

به گزارش همشهری‌آنلاین، هفته آخر خرداد ۲ تن از زنان ورزشکار با رعایت حجاب اسلامی در ساعت تعطیلی زورخانه ولیعصر(عج) شهرستان قدس، اقدام به کباده کشی کردند که این موضوع باعث شد ضمن عواقب نامطلوب در برخی فضاهای مجازی به برکناری مدیران این مجموعه منجر شود.  

عباس صباغی چهارشنبه ۲۸ خرداد در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به ماهیت این ورزش و تابعیت از فدراسیون مربوطه، هیچ فعالیتی در چارت آن برای فعالیت زنان اندیشیده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مجله زورخانه

وی با بیان این‌که از ابتدای خلقت این ورزش، پهلوانی در حوزه مردان فعالیت داشته است اضافه کرد: با توجه به تاریخ ۴ هزار ساله ورزش و رعایت آداب و سنت ها، اینگونه نبوده که زنان وارد گود زورخانه ای شوند و ورزش کنند.

به گفته رئیس هیات پهلوانی استان تهران باتوجه نبود سازوکار و ممنوعیت فعالیت زنان، هرگونه تصمیمی در این خصوص در حیطه وزارت ورزش و فدراسیون مربوطه است.

صباغی با اشاره به اینکه مطرح شدن این موارد هماهنگ شده و توسط افرادی در جریان است که روح و ماهیت این ورزش باستانی را تضعیف کنند، تصریح کرد: در حال حاضر ورود خانواده ها به سالن هیچ منعی نداشته و می توانند از روی سکوهای گود هنرنمایی ورزشکاران را نظاره گر باشند.

وی در خصوص اینکه تخلف باشگاه مربوطه آشکار است، گفت: در ابلاغیه ای به تمام باشگاه تاکید شده تا از چنین اقداماتی جلوگیری کنند.  

رئیس هیات ورزش زورخانه‌ای استان تهران با بیان این‌که مدیران این مجموعهها برکنار نشده‌اند، گفت که با تذکر کتبی از آنان خواسته شده که دیگر این موضوع را تکرار نشوند.  

صباغی همچنین در خصوص این‌که با توجه به شیوع کرونا هیچ تصمیمی در خصوص برگزاری لیگ ورزش زورخانه ای صادر نشده است گفت: برگزاری مسابقات لیگ با نظر ستاد ملی کرونا و فدراسیون مربوطه صورت می‌گیرد.

وی همچنین با بیان این‌که ۸۰ درصد باشگاه‌های زورخانه توسط بخش دولتی اداره می‌شوند گفت: هم اینک ۹۰ زورخانه فعال در سطح استان فعالیت دارند که ۸۰ درصد آنان دولتی و مابقی توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند.

کد خبر 522712 برچسب‌ها زورخانه تهران استان تهران زنان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: زورخانه تهران استان تهران زنان زورخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۲۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجدید عهد با شهدای پهلوان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان به خبرگزاری صداوسیما گفت: شهدا پهلوانان رشید عرصه ایثار و شهادت هستند که چراغ راه و الگوی منش پهلوانی در بین ورزشکاران به خصوص ورزشکاران زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی هستند.
قریشی افزود: در استان ۸۰۰ ورزشکار سازمان یافته در رشته‌های زورخانه‌ای فعالیت می‌کنند و در سطح استان ۲۸ زورخانه فعال و سه کانون آموزشی ورزش زورخانه‌ای وجود دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ورزش زورخانه‌ای نماد ورزش پهلوانی
  • گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در فرخ شهر
  • اجرای ورزش زورخانه‌ای در زارچ 
  • تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج
  • نمایش فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در پردیس
  • افتتاح گود زورخانه شهید ابراهیم هادی در مصلای اردبیل
  • ۱۷ شوال روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • تجدید عهد با شهدای پهلوان
  • قدمت ۱۵۰ ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده