Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@08:47:24 GMT

مردم ایلام با حاج محسن وداع کردند

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۲۲۲۲۹

ایسنا/ایلام مراسم تشییع پیکر پاک جانباز دوران دفاع مقدس حاج محسن چناری پدر سرداران شهید جعفر و حمزه چناری در ایلام برگزار شد.

امروز همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) ، مردم قدردان ایلام از  مسیر میدان امام تا سپاه ناحیه ایلام، پیکر همرزم و پدر سرداران شهید جعفر و حمزه چناری را تشییع کردند، همان پیرمرد مهربان جبهه ها که مردم او را به عنوان "حاج مومن" می شناختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سردار "جباری" فرمانده سپاه ولی امر (ع) سخنران این مراسم بود که  پس از ابلاغ سلام مقام معظم رهبری به مردم ایلام، به ذکر ویژگی های آن مرحوم پرداخت و اظهار کرد: پدر و مادر شهداء بزرگترین سرمایه های وطن است که به برکت دعای آنان از بن بست ها و مشکلات نجات پیدا خواهیم کرد.
وی گفت: روز گذشته که خبر درگذشت مرحوم چناری را به مقام معظم رهبری ابلاغ کردیم ایشان دعا فرمودند و تسلیت را به خانواده مرحوم چناری ابلاغ کردند.
جباری گفت: قدرت امروز ایران اسلامی را مرهون خون شهدا دانست و با تبیین آیه ای از سوره آل عمران، گفت: مرحوم چناری همواره با قرآن مانوس بود و همین ویژگی، سایر صفات اثرگذار را برای ایشان به ارمغان آورده بود.
در این مراسم پیام رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران و فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت درگذشت حاج محسن چناری قرائت شد.

بامداد دیروز حاج محسن چناری پدر شهیدان حمزه و جعفر چناری پس از سال‌ها درد فراق ، به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید حمزه چناری  در 19 تیرماه1364، در منطقه­ ی عملیاتی چنگوله  و شهید جعفر چناری در 25 شهریور 1364 در همین منطقه عملیاتی به شهادت رسیدند.

حاج محسن چناری از رزمندگان دوران دفاع مقدس بود که به اتفاق فرزندانش در عملیات‌هایی مانند والفجر مقدماتی حضور داشت.

   انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری حاج محسن چناری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۲۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران

رضا علیجانی با اشاره به تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران اظهار کرد: پیکر مطهر این شهدا طی روزهای گذشته در منطقه عملیاتی فکه در جغرافیای شهرستان دهلران پیدا شده است.

وی افزود: این شهدا سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر یک به شهادت رسیده اند.

علیجانی ادامه داد: این شهدای تازه تفحص شده همگی دارای پلاک هویتی هستند.

وی یادآور شد: پیکر مطهر این شهدا به معراج شهدای تهران برای تشخیص هویت، آزمایشات تخصصی دی.ان.ای و استان محل اعزام فرستاده می شود.

 ۹۲ شهید گمنام در ۴۲ یادمان استان ایلام مدفون هستند.

استان ایلام دارای بیش از سه هزار شهید، ۱۱ هزار جانباز و ۳۰۰ آزاده است که در مقایسه با کل جمعیت استان در دهه ۶۰ (۲۵۰ هزار نفر) بیشترین تعداد ایثارگر کشور متعلق به ایلام است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم
  • اجتماع بزرگ صادقیون با میزبانی از شهید گمنام برگزار می‌شود
  • ضرورت همکاری نیروی انتظامی در توسعه بلوار شهید ابوالحسن خرمرودی
  • پدر شهید «جعفر نعمت زاده» دیار حق را لبیک گفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی دار فانی را وداع گفت
  • ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به مقام شهید سلیمانی و شهدای حمله تروریستی کرمان
  • گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت
  • دیدار فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با مادر و خانواده طلبه مجاهد مرحوم حاجی حسینلو در خوی 
  • عملیات آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان