Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@08:50:47 GMT

بهترین سن ارتودنسی کودکان چه سنی است؟

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۲۳۱۵۲

بهترین سن ارتودنسی کودکان چه سنی است؟

برخی کودکان به لحاظ ژنتیکی دارای دندان هایی منظم و یکدست هستند و مشکل ارتودنسی ندارند. اما برخی از بچه ها ممکن است به صورت مادرزادی و ارثی دندان هایی کج و غیر طبیعی داشته باشند. برخی ممکن است با کجی دندان ها روبرو باشند و برخی بین دندان هایشان فاصله داشته باشند و .... تمامی این مشکلات نیازمند تشخیص به موقع و اصلاح توسط متخصص ارتودنسی دندان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقاله را بخوانید تا متوجه شوید بهترین سن ارتودنسی کودکان چه سنی است و به عنوان والدین در قبال ارتودنسی کودکانتان باید چه اقداماتی انجام دهید یا چه چیزهایی را بدانید.

کسانی که سوالاتی مشابه موارد زیر دارند نیز این مقاله را بخوانند؟

چرا بهترین سن برای ارتودنسی کودکان سن 10 تا 14 سالگی است؟ آیا ارتودنسی متحرک برای کودکان مناسب است؟

بهترین سن ارتودنسی کودکان چه سنی است؟

وقتی والدین می بینند که فرزندشان ممکن است به درمان ارتودنسی احتیاج داشته باشد ، معمولاً نمیدانند که باید چه موقع کودک را به نزد یک متخصص ارتودنسی خوب ببرند. اگر شما هم جزء این دسته از والدین هستید بهتر است بدانید که کودکان را باید از سن 7 سالگی به نزد متخصص ارتودسنی ببرید و در سن 10 تا 14 سالگی اقدام به درمان جدی مشکلات آن ها کنید. این محدوده های سنی توسط اغلب متخصصان ارتودنسی مورد تایید هستند و بهتر است شما هم در این سنین کودک خود را به نزد بهترین متخصص ارتودنسی شهرتان ببرید.

نکاتی که باید والدین درباره ارتودنسی کودکان خود بدانند

اگر فکر میکنید فرزند شما دارای مشکلات ارتودنسی است و نیاز دارد به یک تخصص مراجعه کند حتما ادامه این مقاله را بخوانید. نکاتی در این خصوص وجود دارد که خواندن آن ها خالی از لطف نیست زیرا شالوده نکاتی است که متخصصان ارتودنسی کودکان بارها بر آن ها تاکید کرده اند.

قبل از شروع هر درمان ارتودنسی دندان های شیری باید بریزند!

تا زمانی که دندان های شیری در داخل دهان کودک باشد نباید هیچ درمانی صورت بگیرد. اکثر متخصصان ارتودنسی صبر میکنند تا دندان های شیری کودک به طور کامل  بریزد و به جای آن ها دندان دائمی جوانه بزند. چنانچه کودک دیرتر از حد موعد دندان های خود را از دست دهد و یا رویش دندان های دائمی‌اش به تاخیر بیافتد حتما به یک متخصص ارتودنسی خوب و وارد به تمام روش های ارتودنسی از جمله ارتودنسی ثابت و مخصوص کودکان نیاز دارید.

اکثر ارتودنتیست ها دوست دارند صبر کنند تا کودک دندان های خود را به طور طبیعی از دست بدهد، اما این اتفاق تا سن 10 سالگی رخ ندهد ارتودنتیست اقدام به کشیدن دندان ها میکند و درمان ارتودنسی را شروع خواهد شد.

درمان ارتودنسی یک مسئولیت بزرگ است

یکی از بزرگترین دلایلی که ارتودنسی ها دوست دارند تا 10 سالگی کودک صبر کنند و آنگاه اقدام به شروع درمان کنند، پذیرش مسئولیت از جانب آن ها است. بهترین متخصص ارتودنسی میتواند به راحتی حتی از سن 7 سالگی همه کارهای درمانی را شروع کند اما تا سن 10 سالگی کودک چندان با بزرگترها همکاری نمیکند زیرا هنوز مفهموم مسئولیت و مسئول بودن را درک نمیکند. اما از سن ده سالگی به بعد کودک میتواند تمام دستورالعمل ها و مسئولیت هایی که متخصص دندانپزشکی و والدین در این باره به او میگویند را اجرا کنند و متعهد باشند.

برای مثال کودک باید بعد از هر وعده غذایی مسواک بزند، هرچیزی را نخورد، هر بازی را انجام ندهد و ... که تمام این کارها از عهده یک بچه کمتر از ده سال به راحتی بر نمی آید.

درمان ارتودنسی کودکان هرچه زودتر شروع شود بهتر است

بسته به شدت وضعیت عدم هماهنگی دندان کودکان، یک درمان ارتودنسی معمولی چیزی بین یک تا چهار سال طول می کشد. هرچه زودتر کودک شما شروع به درمان کند، زودتر تمام می شود. اگر کودک شما در حدود 10 سالگی درمان ارتودنسی خود را شروع کند، برای رویدادهای مهم دوران نوجوانی و جوانی اش بهتر خود را آماده خواهد کرد و با دندان هایی صاف و یکدست به استقبال آینده میرود.

از آنجا که کودکان تا سنین نوجوانی زیاد در اجتماع نیستند بهترین فرصت است که اقدام به برطرف کردن مشکلات دهان و دندانشان کنیم. در غیر این صورت آن ها در دوران حساس نوجوانی با انبوهی  از سیم و براکت مزاحم دست به گریبان خواهند بود و سال های خوب نوجوانی و جوانیشان صرف صاف شدن دندان ها میشود.

به فکر اعتماد به نفس فرزند خود باشید

اعتماد به نفس در کودکان مساله بسیار مهمی است. اگر کودکان در همان سنین پایین یاد بگیرند اعتماد به نفس داشته باشند تا پایان عمر از لحاظ روحی و شخصیتی خوب خواهند بود. بنابراین اگر مشکلات دهان و دندان فرزندتان را با ارتودنسی در همان آغاز کودکی برطرف کنید میتوانید به بهبود اعتماد به نفس آن ها کمک کنید. اگر نه که باعث سرخوردگی آن ها خواهید شد.

اگر فرزندتان ارتودنسی نمیکند او را قانع کنید که اینکار را انجام دهد

همه بچه ها عاشق سیستم های ارتودنسی دندان نیستند و اغلب از آن فراری هستند. اگر کوک شما اینگونه است و در عین حال مشکل ارتودنسی دارد هیچگاه با زور او را وادار به درمان نکنید. زیرا اینار باعث میشود که طول دوره درمان زیاد شود و قیمت ارتودنسی کودکان نیز بیشتر شود. چرا؟ چون اگر کودک دوست نداشته باشد ارتودنسی کند در نهایت با شما و متخصص ارتودنسی همکاری نخواهد کرد. همین موضوع باعث میشود که درمان به تاخیر افتاده و دندان های کودک به درستی صاف نشوند. در عوض با دلیل و منطق و به آرامی کودک خود را قانع کنید که دندان هایش را ارتودنسی کند.

در هزینه های حال خودتان و آینده فرزندتان صرفه جویی میشود

هزینه ارتودنسی کودکان به مراتب کمتر از هزینه ارتودنسی در بزرگسالی است. کودک هنوز در حال رشد است و برای صاف شدن دندان ها و حتی فک هایش نیازی به تجهیزات و مدت زمان زیادی نیست. همزمان با رشد کودک، دندان ها نیز به خوبی کنار هم تراز میشوند. اما زمانی که کودک به بلوغ میرسد و استخوان هایش از رشد باز میایستند همه چیز فرق میکند. آنوقت برای صاف شدن دندان ها هم باید زمان زیادی صرف شود و هم هزینه ارتودنسی بیشتر خواهد شد. پس اگر از هم اکنون به فکر درمان ارتودنسی کودتان باشید قطعا در آینده یا لازم نیست هزینه کنید و یا هزینه ها بسیار ناچیز خواهد بود.

به علاوه اغلب بزرگسالان دوست دارند از دستگاه های شفاف ارتودنسی برای درمان و صاف کردن دندان هایشان استفاده کنند. به این دستگاه ها ارتودنسی نامرئی گفته میشود که هزینه آن ها نیز بالاتر است. اما در دوران کودکی با یک ارتودنسی ثابت فلزی میتوان همه دندان ها را مرتب کرد.

ارتودنسی میتواند کیفیت زندگی فرزند شما را بهبود ببخشد.

دندان هایی که زیبا، یکدست و صاف هستند لبخند کودک شما را جذابتر میکنند. همین امر باعث میشود که دلبندتان هنگام بازی کردن با دوستانش به خاطر لبخندش و دندان های یکدستی که دارد مورد توجه قرار گیرد. به طور مشابه در بزرگسالی و مناسبات اجتماعی نیز چهره ای قابل قبولتر خواهد داشت. اما تصورش را بکنید که دندان های کودکتان کج، نامرتب و ناهماهنگ باشند. آنوقت همه چیز برعکس شده و فرزندتان خالی  از اعتماد به نفس خواهد شد و همواره از لبخند زدن یا نشان دادن دندان هایش هراس دارد.

ارتودنسی کودکان خود را کجا انجام دهیم؟

از آنجا که کودکان نیازهای خاص خود را دارند سعی کنید متخصص ارتودنسی پیدا کنید که علاوه بر مهارت بالا بر تکنیک های درمانی، توانایی برقراری رابطه با فرزندتان را داشته باشد. برای این منظور بگردید و متخصصی را پیدا کنید که مراجعان کودک زیادی داشته باشد. زیرا چنین متخصصی امتحان خود را پس داده و میتواند به راحتی مشکلات دندانی فرزندتان را برطرف کند. برای مثال دکتر هادی درویش‌پور متخصص ارتودنسی تهران است و متخصصی است که نه تنها به برطرف کردن مشکلات ارتودنسی بزرگسالان میپردازد بلکه سالانه تعداد زیادی مراجع کودک دارد که هم خودشان و هم کودکان درصد رضایت بالایی از دکتر دارند.

 

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نبض بازار لوازم بهداشتی تجهیزات پزشکی ارتودنسی دندان ارتودنسی کودکان متخصص ارتودنسی درمان ارتودنسی اعتماد به نفس دندان هایی دندان هایش بهترین سن دندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۳۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش روز جهانی اتیسم در رشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای گیلان ؛ داوود قیصر نژاد رییس هیات مدیره انجمن حامیان اتیسم گیلان در این مراسم با اشاره به اینکه ۳۵۰ کودک اتیسیمی تحت پوشش این انجمن هستند گفت: به این کودکان در ۲۰ رشته ورزشی، هنری و آموزشی خدمات ارائه می‌شود.
وی بیشترین چالش خانواده‌های اتیسمی را کمبود امکانات آموزشی برای کودکان اتیسم و نبود مجتمع نگهداری از این کودکان و مشاغل برای بزرگسالان اتیسمی عنوان کرد.
اتیسم یا اختلال خود درماندگی نوعی اختلال روانی – ذهنی است که بعد از ۱۲ ماهگی قابل تشخیص است.
اگرچه عوامل ژنتیکی، ازدواج خانوادگی، سن بالای مادر و مشکلات دوران بارداری در ابتلا به اتیسم موثر است، اما هنوز علت اصلی ابتلا به اتیسم مشخص نیست.
در گیلان بیش از ۷۰۰ کودک و بزرگسال مبتلا به بیماری اتیسم وجود دارد.

دیگر خبرها

  • راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان
  • نگاهی به کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان»/ شما خدا را می‌شناسید؟
  • دومینوی آسیب‌
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • همایش روز جهانی اتیسم در رشت
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • بهترین زمان برای تولد نوزاد (فیلم)
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن
  • نخستین دور گفتگوهای روسیه و اوکراین با میانجیگری قطر انجام شد
  • لیست مرکز کاشت دندان در تهران