Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@19:19:48 GMT

دو وزیر ترکیه وارد لیبی شدند

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۲۵۷۷۹

دو وزیر ترکیه وارد لیبی شدند

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دولت وفاق ملی لیبی در صفحه فیس بوک خود امروز اعلام کرد وزیر امور خارجه و دارایی ترکیه وارد طرابلس، پایتخت لیبی، شدند تا با مقامات دولت وفاق ملی دیداری داشته باشند.

دولت وفاق ملی که حمایت ترکیه برایش بسیار حیاتی است در این شبکه اجتماعی نوشت «مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه به همراه برات البیراک، وزیر دارایی این کشور وارد طرابلس شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

دو روز پیش، یک منبع آگاه ترک گزارش کرده بود مقامات آنکارا و دولت وفاق ملی لیبی، به ریاست فائز السراج، در حال گفتگو برای استفاده احتمالی ترکیه از دو پایگاه نظامی مستقر در خاک این کشور آفریقای شمالی هستند تا آنکارا جایگاه خود را در آنجا مستحکم کند. است حمایت ترکیه از دولت وفاق ملی در برابر نیرو‌های ژنرال خلیفه حفتر که از سوی امارات متحده عربی، روسیه و مصر پشتیبانی می‌شود برای فائز السراج بسیار حیاتی است.

این منبع به شرط ناشناس ماندن گفت «استفاده ترکیه از الوطیا در دستور کار قرار دارد ... همچنین احتمال دارد پایگاه دریایی مصراته نیز مورد استفاده ترکیه قرار گیرد.»

نیرو‌های فائز السراج در هفته‌های اخیر موفق شده‌اند نیرو‌های خلیفه حفتر را که از حمایت روسیه، مصر و امارات متحده عربی برخوردارند به عقب برانند و مناطقی را دوباره پس بگیرند.

از سال ۲۰۱۱ و پس از سرنگونی معمر قذافی، در این کشور آفریقای شمالی دودستگی به وجود آمده است. در سال ۲۰۱۵ به دنبال یک توافق سیاسی، دولت وفاق ملی با حمایت سازمان ملل در لیبی تشکیل شد، اما نیرو‌های حفتر که در شرق این کشور مستقر بودند در سال ۲۰۱۹ به طرابلس، پایتخت و محل استقرار دولت وفاق ملی، با هدف تسخیر آن حمله کردند و از آن زمان تاکنون درگیری‌ها میان دو طرف در این کشور ادامه دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنگ لیبی خلیفه حفتر تحولات لیبی دولت وفاق ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۵۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۸ فروند هواپیما و هلی‌کوپتر وارد کشور شد

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر یازرلو ابتدا به الحاق ۹۲ فروند هواپیما و هلی‌کوپتر از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم تا پایان سال گذشته، ۶۶ فروند هواپیما در تایپ‌های مختلف وارد کشور شد که هفت فروند هواپیمای سبک با کاربری‌های آموزشی بوده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: در مدت یاد شده پنج فروند هلی‌کوپتر نیز وارد کشور شد؛ بر این اساس مجموع واردات هواپیماهای بزرگ، آموزشی و هلی‌کوپتر به ۷۸ فروند رسید.

بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، یازرلو خاطرنشان کرد: با بررسی برخی هواپیماهای زمین‌گیر از نظر ایمنی و صرفه اقتصادی، تاکنون ۱۴ فروند هواپیما به ناوگان بازگشته و با در نظر گرفتن مجموع ناوگان وارداتی و اورهال شده، ۹۲ فروند هواپیما و هلی‌کوپتر از آغاز دولت سیزدهم تا پایان سال گذشته به ناوگان هوایی کشور ملحق شده است.

کد خبر 6100804

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: ادعای حمایت دولت از یک لیست سیاسی در انتخابات بداخلاقی است
  • ۷۸ فروند هواپیما و هلی‌کوپتر وارد کشور شد
  • واکنش وزیر کشور به ادعای حمایت دولت از یک لیست انتخاباتی
  • تظاهرات دانشگاهیان لیبی در حمایت از غزه
  • تظاهرات دانشجویان دانشگاه طرابلس لیبی در حمایت از غزه
  • اسماعیلی: نمایشگاه کتاب محل وفاق و گردشگری فرهنگی است
  • دیدار وزیر خارجه و گروه دوستی پارلمانی ترکیه
  • دیدار هیات پارلمانی ترکیه با امیرعبداللهیان
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور
  • لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند