Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@23:50:24 GMT

افت شدید صادرات نفت عربستان به آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۲۶۰۵۴

افت شدید صادرات نفت عربستان به آمریکا

به گزارش اقتصادآنلاین ، عربستان سعودی در اوایل سال جاری میلادی نفت زیادی در اختیار آمریکا قرار داد ولی حالا شیرهای نفت خود را به روی بازار نفت این کشور بسته است.

عربستان تا امروز در ماه ژوئن تنها یک محموله نفتی به آمریکا صادر کرده که معادل ۱۳۳ هزار بشکه در روز است. این مقدار حدود یک دهم ۱.۳ میلیون بشکه ای است که این کشور در آوریل به آمریکا صادر کرده بود یعنی زمانی که عربستان به همراه روسیه در یک جنگ کوتاه مدت قیمت، بازارهای جهانی را پر کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر سرعت آهسته صادرات در نیمه دوم ماه هم ادامه داشته باشد، صادرات نفت عربستان به آمریکا به پایین‌ترین حد طی ۳۵ سال گذشته می رسد.

آمریتا سن، تحلیلگر ارشد نفتی در شرکت مشاوره انرژی استپکتس می گوید:«  در شرایطی که پالایشگاه‌های داخلی فعالیت خود را افزایش می‌دهند و تولید داخلی نفت رو به کاهش است، واردات نفت از عربستان هم پایین می آید. پالایشگاه های آمریکا حالا مجبورند از جای دیگری نفت وارد کنند و فعالیت‌های خود را کاهش دهند».

بسیاری از نفتکش های عربستان هنوز مقاصد نهایی خود را تعیین نکرده اند، بنابراین تعداد نفتکش‌هایی که به سمت آمریکا می رود می تواند کمی بالاتر باشد. ولی روند کاهش صادرات نفت عربستان به آمریکا تا امروز در ماه ژوئن غیر قابل انکار است. سیل نفت عربستان که پالایشگاه های آمریکا را تهدید می کرد، حالا آرام شده است. مقدار زیاد صادرات نفت عربستان به آمریکا در ماه آوریل باعث شد بسیاری از سیاستمداران این کشور به طور واضح اعتراض خود را اعلام کنند و خطاب به عربستان فریاد بزنند:« نفتکش های خود را برگردان».

مقامات صنعت نفت عربستان می گویند احتمال افزایش محموله‌های نفتی به آمریکا در نیمه دوم ماه ژوئن و جولای، بسیار کم است. با کاهش صادرات نفت خام آمریکا، عربستان می‌تواند بیشتر بازار نفت را تحت تاثیر قرار دهد.

عربستان سعودی در نیمه اول ماه جاری میلادی نه ‌تنها صادرات نفت به آمریکا را کاهش داده بلکه صادرات به چین را هم ۱.۳ میلیون بشکه در روز پایین آورده است. عربستان در ماه مه حدود ۲ میلیون بشکه در روز نفت به چین صادر کرد. صادرات به هند و ژاپن تا به امروز در ژوئن افزایش یافته است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: صادرات نفت عربستان نفت آمریکا صادرات پالایشگاه صادرات نفت عربستان به آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۶۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی

روزنامه فرانسوی لوموند به نقل از یک منبع در دولت فرانسه نوشت که پاریس بدون قطع کامل روابط نظامی، صادرات تدافعی خود به رژیم صهیونیستی را به حداقل رسانده است.

براساس گزارش المیادین، این روزنامه افزود که فرانسه در پایان ماه اکتبر صادرات قطعات مورد استفاده در ساخت گلوله‌های توپخانه را به حالت تعلیق درآورد.

این روزنامه همچنین اشاره کرد که اراده روشنی در فرانسه برای عدم کمک به عملیات جاری در غزه وجود دارد.

لوموند توضیح داد که از زمان شروع جنگ علیه غزه، صدا‌ها برای محکوم کردن صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی که عملیات آن در نوار غزه از همه طرف مورد انتقاد قرار می‌گیرد، افزایش یافته است.

این روزنامه فرانسوی خاطرنشان کرد که در ۵ آوریل، شورای حقوق بشر سازمان ملل قطعنامه‌ای را صادر کرد که در آن خواستار «ممنوعیت» همه سلاح‌های ارائه شده به رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش لوموند، فرانسه از رای گیری ممتنع کرد، اما این متن وزن جدیدی بر همکاری نظامی بین دو طرف قرار داد، که در حال حاضر در مسیر باریکی قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • لحظات نفس‌گیر نجات ۴ مرد جوان گرفتار در سیلاب عربستان (فیلم)
  • ۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد
  • کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی
  • کمک 500 میلیارد دلاری چین به پروژه شهر هوشمند نئوم
  • ریزش شدید دلار در راه است | پیش‌بینی تکنیکالیست‌ها از قیمت دلار در روزهای آینده
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار عبور کرد
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • ریال عربستان در بازار آزاد ۱۶۵۶۰ تومان
  • شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد