Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: تخریب نکردن مدارس خشتی و گلی قدیمی غیرقانونی است و به هیچ وجه ادارات آموزش و پرورش اجازه استفاده از آنها را ندارند.

به گزارش فارس، سید مهدی حسینی‌نیا درباره بخشنامه جمع‌آوری مدارس خشتی و گلی و ضوابط در نظر گرفته شده برای آن، اظهار کرد: بخشنامه در نظر گرفته شده به منظور آگاهی‌رسانی درباره موضوع جمع‌آوری آثار باقی مانده از مدارس خشت و گلی در کشور است؛ با توجه به اینکه سیاست سال‌های اخیر سازمان نوسازی مدارس کشور برچیدن تمام مدارس خشتی وگلی بوده و وعده حذف کامل آن در سال ۹۸ محقق شد، هیچ توجیهی بر استفاده مجدد از آثار احتمالی باقی مانده مدارس خشتی و گلی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تا مهر ۹۸ تمام مدارس خشتی و گلی در کشور به جز استان سیستان و بلوچستان جمع‌آوری شده بود و تا پایان سال ۹۸ در این استان هم هیچ گونه از این نوع مدارس باقی نماند و فضاهای فیزیکی آنها از سیستم آموزشی حذف شد، بیان کرد: تهدیدهایی در این زمینه وجود دارد که در برخی نقاط مدرسه جدید ساخته شده باشد اما مدرسه خشتی و گلی قدیمی تخریب نشده باشد، بر همین اساس بخشنامه ای تنظیم شد تا فرایند حذف مدارس خشتی و گلی به وضوح مشخص باشد.

مدیرکل ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور تصریح کرد: در همه نقاطی که مدرسه جدید ساختیم تخریب مدارس خشت و گلی به ادارات کل آموزش و پرورش ابلاغ شده است و ادارات کل نباید از این فضاها استفاده کنند.

حسینی نیا با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش باید مدارس خشتی و گلی را از کد فضای آموزشی خارج کند، اضافه کرد: این موضوع باید مدنظر ادارات‌کل آموزش و پرورش باشد و تخریب نکردن مدارس خشتی و گلی قدیمی غیرقانونی است و به هیچ وجه اجازه استفاده ندارند.

وی گفت: برخی فضاهای خشتی و گلی استیجاری داریم که در این فضاها اجازه حضور دانش‌آموز در کلاس‌ها وجود ندارد و اگر در منطقه‌ای بالاجبار فضای استیجاری مورد استفاده باشد حتما باید فضای ایمنی لازم را داشته باشد و تأییدیه های لازم را بگیرند و به هیچ وجه هم نباید از نوع خشتی و گلی باشد.

مدیرکل ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: در سال‌های اخیر شاهد آن هستیم که برخی از انواع مدارس ناایمن به ویژه مدارس خشتی و گلی جمع‌آوری می‌شوند اما مجددا این فضاها مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند مثال دیگر از این مدارس ناایمن هم مربوط به جمع‌آوری مدارس کپری است و بعد از چند سال شاهد تولید مجدد کپرها هستیم و در برخی نقاط شاهد آن هستیم که علی‌رغم مدارس نوساز باز دانش‌آموزان وارد فضای کپری می‌شوند و نگران تکرار این موضوع برای مدارس خشتی و گلی هستیم.

وی اظهار کرد: در هر صورت تلاش داریم دانش‌آموزان در فضای ایمن تحصیل کنند و انتظار داریم اداره کل آموزش و پرورش و اولیا هم از ورود دانش‌آموزان به مدارسی که خطر تخریب را همچنان در پی داشته باشد، جلوگیری کنند.

حسینی نیا گفت: باید با یک رویکرد همگانی این موضوع را حمایت کنیم و اجازه ندهیم مدارس خشتی و گلی به چرخه آموزش برگردند چراکه فاقد ایمنی لازم است و نباید وجود خارجی داشته باشد؛ صدور این دست بخشنامه‌ها صرفا برای هشدار دادن و جلوگیری از تکرار این مسائل است.

لینک کوتاه: asriran.com/0034si

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سازمان نوسازی مدارس سازمان نوسازی مدارس کشور مدارس خشتی و گلی آموزش و پرورش جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۶۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد



به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، الهام یاوری افزود: دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی مدارس سمپاد ۱۶ تا ۱۷ اردیبهشت برگزار می‌شود.

رئیس سازمان ملی پرورش استعداد درخشان آموزش و پرورش گفت: در این نمایشگاه میزبان دانش آموزان مدارس سمپاد و دانش‌آموزان توانمند سایر مدارس که در جشنواره جوان خوارزمی رتبه کسب کرده‌اند، هستیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: دانش‌آموزان توانمندی خود را به نمایش می‌گذارند تا صاحبان صنایع، توانمندی آنها را مشاهده کنند، همچنین دانش آموزان متوجه می‌شوند که توانایی حل مشکلات کشور و پاسخگویی به نیاز‌ها را دارند.

یاوری گفت: از همه دانش‌آموزان علاقه‌مند به پژوهش برای بازدید از این نمایشگاه دعوت می‌کنم تا دانش‌آموزان بتوانند از یکدیگر مطالب خوبی را بیاموزند.

وی همچنین درباره دلایل عدم تحقق تحصیل رایگان ۴ دهک کشور در مدارس سمپاد و تقاضای مدارس از خانواده‌ها برای دریافت شهریه توضیح داد: سازوکار پرداخت هزینه تحصیل ۴ دهک اول جامعه در مدارس هنوز اجرایی نشده است، اما به مدیران مدارس تاکید کردیم که پولی از ۴ دهک اول دریافت نکنند، شاید رسانه‌ها بتوانند کمک کنند، سازوکار پرداخت مبلغ تحصیل این دانش‌آموزان به سازمان پرورش ملی استعداد‌های درخشان تسهیل شود.

وی درباره جزئیات برگزاری دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی مدارس سمپاد خاطر نشان کرد: ۱۱۸ طرح در گروه دختران و ۱۱۹ طرح در حوزه پسران در حوزه‌های مختلف ژنتیک، هنر، مکانیک و ادبیات فارسی ارائه شده است که دانش‌آموزان سمپاد یک سال تحصیلی را با تلاش برای کاربردی کردن دانسته‌های خود با هدف حل مسائل کشور طی کرده‌اند و اکنون دستاورد‌ها را در معرض نمایش گذاشته‌اند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان مدارس سمپاد آماده هستند تا گام‌های بعدی را برای پژوهش بردارند، همچنین ۲۰۰ نفر از مسئولان کشور برای بازدید از نمایشگاه دعوت شده‌اند.

یاوری افزود: طرح‌ها با مشخصات و اسم دانش‌آموزان در دفترچه‌ای معرفی شده است و به مسئولان دولتی ارسال می‌شود، همچنین بخش خصوصی هم می‌تواند این دفترچه را دریافت کند و امکان تماس شرکت‌های دانش بنیان با دانش‌آموزان وجود دارد.

همچنین مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در این نشست خبری اظهار کرد: برای پیشرفت به امید و برای امیدآفرینی به بازخوانی ومرور جلوه‌های پیشرفت در گذشته نیاز است.

مسعود بهرامی ادامه داد: تلاش براین است تا دانش‌آموزان به تدریس معلم و کلاس درس بازگردند همچنین بعد از اعلام نتایج امتحانات نهایی به تحلیل آن اقدام می‌کنیم، در گزارش مصداقی از عملکرد مدارس نداشتیم و نمی‌دانستیم، آیا کار معلم موثر بوده است یا خیر.

وی گفت: اکنون کلاس به کلاس گزارش وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان را داریم و در برنامه توانمندسازی معلمان به ما کمک می‌کنند.

دیگر خبرها

  • تحقق نیمی از تعهدات خیران مدرسه ساز در سال گذشته
  • ساخت آموزشگاه ۶ کلاسه سعدی در بندرخمیر
  • اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان در ارزیابی مدیران ادارات کل حائز رتبه برتر شد
  • شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد
  • دیدار رئیس سازمان فرهنگ با معاون وزیر خارجه ارمنستان
  • پیاده‌روی چهارراه عضد اراک تعریض می‌شود
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه در سنندج
  • نرخ شهریه مدارس غیردولتی چه زمانی اعلام می شود؟/ امکان کاهش‌ شهریه برخی مدارس
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی ۳۱ اردیبهشت
  • تحویل بیش از ۳۸۰ دستگاه کولر به مدارس خوزستان