Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-08@19:19:13 GMT

سفر هیأت بلند پایه ترکیه‌ای به لیبی برای اولین بار

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۲۶۳۹۶

سفر هیأت بلند پایه ترکیه‌ای به لیبی برای اولین بار

خبرگزاری فارس: هیأتی بلند پایه متشکل از ۲۵ مقام ترکیه‌ای امروز چهارشنبه وارد طرابلس، پایتخت لیبی و محل استقرار دولت وفاق ملی این کشور شدند و با مقامات این دولت دیدار کردند.

رسانه‌های ترکیه و لیبی دقایقی پیش گزارش دادند که این هیأت در فرودگاه طرابلس مورد استقبال مقامات لیبی از جمله شخص فایز السراج، رئیس دولت وفاق ملی قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مولود چاووش‌اوغلو»، وزیر خارجه، «هاکان فیدان»، رئیس اطلاعات ترکیه (میت)، «بِرات آل‌بایراک»، داماد اردوغان و وزیر خزانه‌داری این کشور و «ابراهیم کالین»، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در رأس این هیأت قرار دارند.

به گفته رسانه‌های لیبی، قرار است هیأت ترکیه‌ای در مورد اجرای تفاهم‌نامه‌های امنیتی و اقتصادی که نیمه دوم سال گذشته بین آنکارا و طرابلس به امضا رسیده، گفت‌وگو کنند.

این اولین بار است که هیأت بلند پایه‌ از ترکیه به لیبی سفر می‌کند و حضور چاووش‌اوغلو، فیدان و آل‌بایراک نشان از اهمیت این سفر دارد. این هیأت در مورد تقویت همکاری دوجانبه و بازگشت شرکت‌های ترکیه برای تکمیل فعالیت‌های خود در لیبی و همکاری در بخش سرمایه‌گذاری، ایجاد زیر ساخت و نفت در این کشور رایزنی کرده است.

موضوع همکاری‌های نظامی و تقویت توانمندی‌های دفاعی و امنیتی لیبی آن هم از طریق آموزش به نیروهای مربوط به دولت وفاق ملی و تجهیز و تسلیح آن‌ها هم جزو مسائلی است که به گفته رسانه‌های لیبی، بین دو طرف به بحث و بررسی گذاشته شده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۶۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات دانشگاهیان لیبی در حمایت از غزه

دانشجویان،کارکنان و استادان دانشگاه‌های لیبی امروز در دانشگاه طرابلس در حمایت از مردم غزه تظاهرات کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه طرابلس در حمایت از مردم غزه در این دانشگاه تظاهرات برگزار و حملات ارتش صهیونیستی را به این باریکه محکوم کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات با حمل پرچم‌های فلسطین «چفیه » بر دوش خود انداخته بودند و در دفاع از حقوق  ملت فلسطین شعار می‌دادند. آنان  پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود« طوفان الاقصی ... طوفان حق » « فلسطین آزاد باد »، « نه به کشتار در غزه »

به نوشته پایگاه خبری « الوسط لیبیا»، در بیانیه پایانی این تظاهرات که توسط یکی از دانشجویان قرائت شد، آمده ‌است: دانشگاهیان لیبیایی پشت سر مقاومت فلسطینی ایستاده‌اند و مقاومت را تنها راه شکست و نابودی اشغالگری در سرزمین فلسطین می‌دانند و ضروریست که از ساکنان غزه در برابر حملات ارتش صهیونیستی حمایت شود.

شرکت کنندگان در این تظاهرات از کشورهای اروپایی حامی رژیم صهیونیستی خواستند از پشتیبانی بی حد و حصر خود از رژیم اسرائیل دست بردارند و به سیاست اعمال معیار دوگانه پایان دهند.

الجزایر حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کرد

دانشگاهیان لیبیایی از سازمان ملل خواستند به نقش خود در خصوص حفظ ثبات و امنیت بین‌الملل اقدام و قطعنامه‌های صادره درباره فلسطین را اجرایی کند.

در این بیانیه آمده‌ است: جنبش دانشجوی لیبی حامی غزه است و این حرکت متوقف نخواهد شد و آرمان‌های فلسطین آرمان ماست و فلسطینیان نیز بخشی از ما هستند.

در جریان حمله نظامیان صهیونیستی به نوار غزه افزون بر 34 هزار و 789 نفر شهید و بیش از 78 هزار و 204 تن هم مجروح شده‌اند که بیشتر آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پایه و اساس و ریشه قدرت امروز کشور، معلمان و اساتید هستند
  • تظاهرات دانشگاهیان لیبی در حمایت از غزه
  • ببینید | اولین واکنش دولت رئیسی به خبر فروش خاک جزیره هرمز
  • هر چقدر می‌توانیم برای پیشرفت کار دولت تسهیل‌گری انجام دهیم/ هیئت تطبیق مصوبات می‌تواند ضامن اجرای قانون باشد
  • قالیباف: هیئت تطبیق مصوبات می‌تواند ضامن اجرای قانون باشد
  • قالیباف: هر چقدر می‌توانیم برای پیشرفت کار دولت تسهیل‌گری انجام دهیم تا مردم ذی‌نفع نهایی باشند
  • قالیباف: هر چقدر می‌توانیم برای پیشرفت کار دولت تسهیل‌گری انجام دهیم
  • شهادت رئیس هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین درباره قالیباف
  • ایران عملکرد جنگ‌افزارهایش را مقابل سلاح‌های آمریکایی ارزیابی می‌کند!
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه