Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@12:22:59 GMT

محیط زیست همدان به دستگاه مهار آتش مجهز شد

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۲۸۵۰۳

محیط زیست همدان به دستگاه مهار آتش مجهز شد

مهدی صفی خانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ۶ دستگاه دمنده با استفاده از منابع ملی خریداری و به کار گرفته شده است و تا ۲ ماه آینده تعدادی دستگاه جدید نیز خریداری می شود.

وی اضافه کرد: دستگاه دمنده با شدت بسیار زیاد هوا را به سمت آتش هدایت کرده و مانع از پیشروی آتش به سمت جلو می شود همچنین این دستگاه علاوه بر پیشگیری از پیشروی آتش، موجب خاموش شدن حریق نیز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون محیط انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست همدان سبکی و سهولت در حمل و جابجایی را از مزیت های این دستگاه برشمرد و گفت: میزان آتش سوزی سالجاری در مناطق تحت مدیریت محیط زیست این استان بسیار اندک است.

صفی خانی بیان کرد: پیش از خرید این دستگاه ها از بیل، آتش کوب و دیگر وسایل برای خاموش کردن آتش استفاده می شد هر چند با خرید دستگاه دمنده هوا همچنان از تجهیزات قدیمی برای مهار حریق استفاده می شود.

وی ادامه داد: امسال به منظور پیشگیری از بروز حریق در مناطق تحت مدیریت منابع طبیعی، به محیط بانان تکلیف شده که بی درنگ پس از مشاهده دود یا شعله های آتش موضوع را اطلاع رسانی کنند که این اقدام موجب شده اندک حریق به وجود آمده نیز به سرعت مهار شود.

معاون محیط انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: پیشتر از «فلکسی بک» که به شکل دستگاه سم پاش است نیز برای مهار آتش استفاده می شد اما به علت محدودیت دسترسی به آب در ارتفاعات، این وسیله کاکرد چندانی در مهار آتش نداشت.

وی یادآوری کرد: میزان و وسعت آتش سوزی از سال ۹۴ که برنامه کنترل، پیشگیری و اطفای حریق آغاز شد تاکنون روند کاهشی داشته است و  از ۲۴ مورد با وسعت ۲۲۶ هتکار در سال ۹۴ به هفت فقره به وسعت ۳۹ هکتار در سال ۹۸ رسید.

برچسب‌ها همدان اداره کل حفاظت محیط زیست همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان اداره کل حفاظت محیط زیست همدان همدان اداره کل حفاظت محیط زیست همدان محیط زیست همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۸۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا طاهری با اشاره به برگزاری جلسه بررسی مشکلات و معظلات رودخانه کن با حضور معاون این اداره کل، نمایندگان کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر، اداره کل محیط زیست استان تهران، شرکت آب منطقه ای تهران، شهرداری های مناطق ٥، ٩، ١٨، ٢١، ٢٢ گفت: رودخانه کن بزرگترین رودخانه ورودی شهر تهران است و از منظر محیط زیستی و گردشگردی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که با گسترش محیط شهری، افزایش نفوس و کاهش نزولات جوی و بهره برداری های غیر اصولی صورت گرفته معضلات فراوارنی را به‌وجود آورد است.

وی به بخشی از معضلات این رودخانه اشاره و تصریح کرد: تخلیه نخاله و پسماند، ورود فاضلاب های بهداشتی و صنعتی، نبود ایمنی مناسب در حریم و بستر رودخانه و … از جمله موضوعات مطرح و بررسی شده در این جلسه بود.

رئیس اداره پایش اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران مطرح کرد: پس از تبادل نظر و تشریح مشکلات و اقدامات صورت گرفته در بخش های مختلف، مقرر شد ماتریس وظایفی برای همه دستگاه های متولی تنظیم شود و همچنین همکاری هایی فی مابین در خصوص رفع معضلات مربوط به رودخانه کن تقویت شود.

کد خبر 6093949

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • مجهز شدن ۳۰ درصد چاه‌های لرستان به دستگاه کنترل هوشمند
  • آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد
  • حل مساله گردوغبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌ها است
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • ماشین آلات دهیاری‌های استان بوشهر به ردیاب مجهز می شوند
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی