Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@05:24:11 GMT

مزایای ثبت شرکت

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۲۹۰۴۳

هر شرکت برای آغاز فعالیت خود، باید اقدام به ثبت شرکت و بعد آن ثبت برند نماید. ثبت شرکت باعث گسترش فعالیت شما خواهد شد و مزیت هایی دارد که به آن اشاره می کنیم.

مزایای ثبت شرکت

یکی از مزیت های ویژه ثبت کردن شرکت این است که به کسب و کار خود رسمیت می بخشید و تحت حمایت قانون قرار می گیرید.

با ثبت ‌شرکت اعتماد مشتریان بیشتر به فعالیت شما جذب خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دیگر مزایای ثبت ‌شرکت دریافت جوازها و امتیاز اعتبارات وام تسهیلات ، امکان حضور در مناقصات و مزایدات و اخذ نمایندگی های رسمی می باشد.

البته از معافیت های مالیاتی دارایی هم بر اساس نوع فعالیت و کسب و کار خود می توانید بهره ببرید.

ویژگی های یک نام مناسب برای شرکت

برای ثبت شرکت در اولین قدم انتخاب یک نام مناسب بسیار ضروری می باشد. برای انتخاب نام مناسب برای ثبت‌شرکت خود باید به چند نکته توجه کنید:

نام انتخابی شما باید حتما ریشه فارسی داشته باشد. نباید تکراری باشد و قبلا توسط شرکت دیگری این نام ثبت نشده باشد. به صورت حروف و حداقل سه سیلابی باشد. جزو اسامی خاص نباشد و لاتین هم نباشد. مغایرتی با شئونات اسلامی و نظم عمومی نداشته باشد. ثبت برند شرکت

بعد از ثبت شرکت، پایه اولیه برای انجام فعالیت و توسعه کار خود انتخاب یک نام تجاری و ثبت برند شرکت خود می باشد. انتخاب برند به جهت جلوگیری از سوء استفاده و کپی از نام شرکت شما توسط سایرین می باشد.

البته اشخاص حقیقی هم می توانند برندی را به نام خود به ثبت برسانند در واقع برای ثبت برند، حتما نیازی به ثبت شرکت نیست. به عنوان مثال شخصی که کیف نمدی می سازد می تواند برندی را برای خود به ثبت برساند.

هر یک از اشخاص حقیقی و حقوقی که محصول یا خدماتی را رائه می دهند می توانند برای ثبت برند تجاری خود اقدام نمایند.

برای ثبت برند شرکت باید بدانیم برند چیست.

برند چیست

برند، نام و یا عبارت و علامت یا ترکیبی از این سه می باشد که برای متمایز کردن فعالیت و محصولات شما از دیگر فعالان این عرصه می باشد.

برندی که برای شرکت خود انتخاب می کنید باید دارای مشخصات و ویژگی هایی باشد که هر کس با دیدن، شنیدن و حتی لمس کردن و بوییدن آن به یاد برند شما بیافتد.

باید در مشتریان نسبت به برند شما حس اطمینان و اعتماد ایجاد شود. انتخاب یک برند مناسب می تواند به این حس اعتماد قوت ببخشد زیرا در تجارت، نخستین گام ایجاد اعتماد است.

بسیاری از مدیران و صاحبان مشاغل گوناگون برای فعالیت خود برندی را انتخاب کرده اند. حتی یک شرکت می تواند برای فعالیت خود چندین برند را به ثبت برساند و برای این کار هیچ مانعی وجود ندارد.

مدارک لازم برای ثبت برند مدارک لازم برای افراد حقیقی که می خواهند برند تجاری خود را به ثبت برسانند کپی مدارک هویتی شامل کارت ملی و شناسنامه ارائه کارت بازرگانی (در صورتی که نام برند شما دارای حروف لاتین باشد) کپی مجوز فعالیت نمونه علامت تجاری مدارک لازم بری ثبت برند افراد حقوقی کپی مدارک هویتی شامل کارت ملی و شناسنامه کپی روزنامه رسمی تاسیس شرکت و آخرین تغییرات شرکت کپی مجوز فعالیت ارائه کارت بازرگانی (در صورتی که نام برند شما دارای حروف لاتین باشد) مراحل ثبت برند

 ابتدا باید به سامانه ثبت برند در مرکز مالکیت معنوی مراجعه نمایید و استعلام برند خود را از این سامانه بگیرید تا مطمئن شوید که برند مورد نظر شما قبلا توسط شخص دیگری به ثبت نرسیده باشد. در صورتی که برند مورد نظر شما قبلا ثبت شده باشد درخواست شما رد خواهد شد.

پس از اطمینان از تکراری نبودن آن، باید نوع اظهار نامه را در سایت ثبت کنید و با تکمیل اطلاعات مورد نیاز در سایت، مدارک لازمه را بارگذای کنید.

اطلاعات درج شده در سایت توسط شما، به وسیله کارشناس بررسی شده و پس از تائید اطلاعات، هزینه اعلام شده را پرداخت کنید و شماره اظهارنامه به شما اعلام می شود.

با ارجاع به کارشناس و پرداخت مبلغ نهایی آگهی ثبت برند شما در روزنامه رسمی منتشر خواهد شد و در نهایت منجر به دریافت گواهی ثبت برند شما می شود.

ثبت تغییرات شرکت

 با شروع فعالیت شما بعد از ثبت شرکت و ثبت برند، ممکن است تغییراتی در فرآیند فعالیت شما ایجاد شود که باید با ثبت تغییرات شرکت به فعالیت خود رسمیت ببخشید.

تغییرات شرکت شامل موارد زیر می شود:

تغییر در اساسنامه شرکت تغییر اسم شرکت تغییر آدرس شرکت تمدید مدت شرکت افزایش یا کاهش سرمایه شرکت تغییر در موضوع فعالیت شرکت انحلال شرکت و ...

در صورت هر گونه تغییر باید به صورت قانونی اقدام نمائید.

 

لینک کوتاه: asriran.com/0034sX

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ثبت شرکت برای ثبت برند تغییرات شرکت فعالیت شما فعالیت خود خواهد شد برند شما ثبت شرکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۹۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت های فرهنگی در فرودگاه های کشور +فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان،   رضا کارگر  در نشست هم‌اندیشی با رسانه‌های خوزستان در محل فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی اهواز گفت: در دولت سیزدهم به فعالیت‌های فرهنگی در فضای فرودگاه‌های کشور بسیار اهمیت داده شده است.

وی با اشاره به اهمیت انجام فعالیت‌های فرهنگی در فرودگاه‌های کشور افزود: بر همین اساس تلاش شده تا در مناسبت‌های مختلف با اقدامات فرهنگی فضاسازی‌های مناسبی در فرودگاه‌های کشور انجام شود.

دبیر شورای فرهنگی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه فرودگاه‌ها پیشانی معرفی هر شهر و استان هستند اظهار کرد: در همین راستا تلاش شده تا در فرودگاه‌ها بیش از پیش با اقدامات فرهنگی آثار تاریخی و فرهنگی هر شهر و استان به مسافران معرفی شود.

دبیر شورای فرهنگی و رییس روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: در حوزه گردشگری نیز امسال مقرر شده در هر فرودگاه میز گردشگری دایر شود.

کارگر افزود: وزیر راه و شهرسازی بر معرفی هر استان در فرودگاه‌ها که محل تردد مسافران از مناطق مختلف داخلی و خارجی هستند تاکید دارد.

وی گفت: توسعه ناوگان هوایی کشور در حال انجام است، اما به دلیل مشکلات تحریم‌ها این توسعه به کندی انجام می‌شود.

دبیر شورای فرهنگی و رییس روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تصریح کرد: رسانه‌ها زبان و نماینده مردم هستند و در دولت سیزدهم تلاش بر این است که ارتباط با رسانه‌ها تنگاتنگ باشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بهترین تلویزیون های ساخت داخل و با گارانتی
  • دستگیری ۲۲ عضو یک شرکت هرمی در نوشهر
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • برنامه های شاخص ساینا در سال مالی جدید تشریح شد
  • فعالیت های فرهنگی در فرودگاه های کشور +فیلم
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • مزایای کریدور حمل‌ ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • مزایای کریدور حمل‌ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • حقوق و مزایای کارگران مورد توجه قرار گیرد