Web Analytics Made Easy - Statcounter

تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، تنها هشت شهر و یک روستا با بهره‌مندی از یک خط سراسری گاز را دریافت می‌کردند، در حالی که اکنون به برکت نظام جمهوری اسلامی  یک هزار و ۱۳۵ شهر و ۲۷ هزار و ۱۹۸ روستای کشور از نعمت گاز طبیعی بهره مند شد که برای اجرای این طرح ۳۴۵ هزار و ۱۰۰ کیلومتر شبکه توزیع گاز شهری و روستایی احداث شد و  ۱۱ میلیون و ۴۶۰ هزار علمک نصب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آغاز فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم حرکت بزرگی برای گازرسانی روستایی و شهری انجام شده و در حال حاضر میزان بهره‌مندی مناطق شهری از گاز طبیعی ۹۷ درصد است.

همچنین تعداد روستاهای متصل به شبکه گاز تا پیش از آغاز کار دولت یازدهم حدود ۱۴ هزار روستا بود که طبق آخرین آمار ارائه شده از سوی مسؤولان، این رقم به ۲۷ هزار روستا رسیده است.

در استان مازندران نیز اقدامات بسیار ارزشمندی در این زمینه صورت گرفته به طوری که بر اساس آمار رسمی شرکت گاز مازندران ، ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و ۹۳ درصد جمعیت روستایی مازندران تحت پوشش شبکه گاز رسانی قرار دارند که با ایجاد سه خط لوله اتصال جدید علاوه بر تضمین پایداری و از بین رفتن کامل افت فشار ، قرار است همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار کوهستانی و ییلاقی استان نیز گازدار شوند.

از جمله مناطق کوهستانی و ییلاقی مازندران ، دهستان های دوهزار و سه هزار شهرستان تنکابن هستند که عملیات اجرایی گازرسانی به آنها در حال انجام است اما به دلیل سختی مسیر روند آن کمی کند پیش می رود و ساکنان این مناطق انتظار دارند تا قبل از شروع فصل سرما از نعمت گاز طبیعی بهره مند شوند.

بر اساس سرشماری سال ۹۵ دهستان دوهزار دارای دو هزار و ۳۲۶ نفر جمعیت ، ۸۸۳ خانوار و ۲۲ روستا و دهستان سه هزار نیز یک هزار و ۳۰۸ نفر جمعیت ، ۴۴۸ خانوار و ۲۸ روستا دارند که در بخش خرم آباد به وسعت یک هزار و ۱۱۸ کیلومتر واقع هستند.

اقدام دولت در گازرسانی به روستاها ستودنی است

یکی از ساکنان روستاهای دوهزار با ابراز خرسندی از اقدام دولت برای گازدار کردن این دهستان گفت : این مناطق به دلیل کوهستانی بودن ، در فصول پاییز و زمستان بسیار سرد است و ساکنان آن برای گرم نگه داشتن منازل همیشه با مشکلات زیادی مواجه هستند.

سید کاظم میررضایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : سوخت های فسیلی و چوب های جنگلی دو منبع سوخت برای مردم این منطقه است که هم گران تمام می شود و هم در تامین آن با مشکلات زیادی مواجه می شویم.

وی اظهار داشت : در منطقه دو هزار لوله گذاری ها انجام شده و بسیاری از ساکنان علمک گاز منازل خود را وصل کرده اند اما تاکنون به بهره برداری نرسیده است .

میررضایی با بیان اینکه دولت در گازرسانی به این دهستان کار بزرگی انجام داده است ، خاطر نشان کرد : لوله گذاری این مسیر با وجود دره های عمیق ، کوه های سنگی و شیب تند جاده کار بسیار بزرگی است که انجام شد و مردم منطقه از این بابت بسیار خوشحال هستند.

وی یادآور شد : در گذشته نیز وعده هایی برای گازدار شدن این منطقه از سوی مسئولان دولتی داده شده بود اما هیچ اتفاقی نیافتاد و تنها در این دولت بود که این وعده در حال تحقق یافتن است .

به اعتقاد کارشناسان با گازرسانی به روستاهای مناطق بالا دست جنگلی علاوه بر حفظ محیط زیست باعث مهاجرت معکوس هم می شود چرا که در صورت فراهم شدن امکانات و زیر ساخت ها در روستاهای دور دست ساکنانی که در گذشته به مرکز شهرستان و دیگر شهرهای اطراف مهاجرت کرده بودند به روستاهایشان باز می گردند.

آنان همچنین معتقدند که با بهره برداری از طرح گازرسانی به روستاهای حاشیه جنگل ها ، مصرف سوخت فسیلی و برداشت چوب از جنگلی منطقه هم حذف می شود و این اقدام باعث حفظ منابع ملی کشور می شود.

گازدار شدن دو هزار و سه هزار تنکابن در هفته دولت

معاون امور هماهنگی عمرانی فرمانداری ویژه تنکابن درباره آخرین وضعیت پروژه گازرسانی به مناطق بالادست دوهزار و سه هزار این شهرستان گفت : این دو منطقه تاکنون از نعمت گاز بهره مند نشده بودند که با تاکیدات دولت و تلاش مسئولان در حال گازرسانی به این مناطق هستیم.

حسن باقری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : برای پروژه گازرسانی منطقه سه هزار به طول ۱۰۶ کیلومتر حدود ۳۸ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که تاکنون ۱۴ کیلومتر آن با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان لوله گذاری شده و مابقی مسیر نیز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه گازرسانی به سه هزار تا روستای سلج انبار در آخرین نقطه ضلع جنوبی شهرستان ادامه خواهد یافت ، اظهار داشت :  در منطقه دو هزار یکصد کیلومتر شبکه لوله گذاری با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان انجام شده و تنها ۷۰۰ متر از این مسیر لوله گذاری صورت نگرفته است که در حال انجام آن هستیم.

باقری خاطر نشان کرد : در یکی از گردنه های مسیر دوهزار برای لوله گذاری با مشکل مواجه شده بودیم و چندین پیمانکار هم برای این منظور گرفتیم اما به دلیل سختی کار اعلام آمادگی نکردند اما با پیگیری هایی که صورت گرفت یک پیمانکار قبول کرد که این مسیر یک کیلومتری را لوله گذاری نماید.

به گفته معاون امور هماهنگی عمرانی فرمانداری ویژه تنکابن ، گازرسانی به دهستان های دوهزار و سه هزار واقعا کار بسیار بزرگی بود و سختی های خاص خودش را داشت اما این مشکلات مانع کار ما نشد و این دو پروژه با قدرت پیش می رود.

وی یادآور شد : اگر مشکل خاصی به وجود نیاید انشاا... در هفته دولت پروژه گازرسانی به این دو دهستان به بهره برداری خواهد رسید.

طرح گازرسانی ۸۳ روستای بالادست بخش خرم اباد شهرستان تنکابن در سال ۹۶ با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید که با افتتاح این طرح در دولت تدبیر و امید  ۷۵۰ خانوار ساکنان روستاهای این منطقه از مزایای آن بهره مند شده بودند.

شهرستان ۱۷۰ هزار نفری تنکابن در غرب مازندران قرار دارد.

برچسب‌ها شرکت ملی گاز ایران گاز رسانی مازندران توسعه روستایی جنگل دو هزار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت ملی گاز ایران گاز رسانی مازندران توسعه روستایی جنگل دو هزار شرکت ملی گاز ایران گاز رسانی مازندران توسعه روستایی جنگل دو هزار هزار و سه هزار میلیارد تومان بهره برداری لوله گذاری انجام شد بهره مند دو هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۹۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پنج‌شنبه ۶ فروردین به منظور دیدار مردمی با فعالان فرهنگی و اهالی دارالشهدای تهران در مسجد چهارده معصوم (ع) واقع در خیابان امامزاده حسن (ع) حضور یافت.

اسماعیلی در این برنامه گفت: خیلی خوشحال هستم در شب زیارتی حضرت اباعبدالله امام حسین (ع) در این مسجد که مزین به نام شهداست در جمع شما نمازگزاران و مردم همیشه در صحنه این محله حضور دارم.

وی افزود: از ابتکار آقای رییس‌جمهور به دلیل این سفر درون پایتختی باید یاد کنیم، به همراه رئیس جمهور به دورترین نقاط ایران می‌رویم و از نزدیک با مردم و اهالی عزیز شهرهای مختلف صحبت می‌کنیم و امشب در کنار مجموعه‌های دولتی و حاکمیتی در شهر تهران محضر شما عزیزان هستیم؛ انشاالله مصداق این ضرب‌المثل که می‌گوید "دور شمع تاریک است" نشویم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اذان صبح با آقای رئیس جمهور از سفر به سریلانکا برگشتیم و بلافاصله برنامه‌های امروز که از قبل تدارک دیده شده بود عملی شد؛ انشاالله این حضور منشأ برکات بسیاری برای مردم باشد.

وی با بیان اینکه این منطقه خصوصیات ویژه‌ای دارد، افزود: تعداد شهدای این منطقه حدود چهار هزار نفر است. کوچه به کوچه منطقه ۱۷ مشحون از شهدا است؛ سال ۱۳۷۴ نماینده شورای نگهبان در صندوق‌های رأی بودم و در اکثر محل‌های اخذ رأی به عنوان ناظر حضور داشتم. میزان حضور مردم این منطقه در پای صندوق‌های رأی برتری چشمگیری نسبت به سایر مناطق داشت، ما به این مسأله ایمان داریم که هسته سخت انقلاب اسلامی در مساجد است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وظیفه مهم دولت اسلامی این است که در حلقه اول به مطالبات اهالی مسجد رسیدگی ویژه کند چون این عزیزان در صف اول حرکت‌های تأثیرگذار در نهضت امام بودند.

اسماعیلی ادامه داد: نهضت امام راحل وارد شصت و دومین سال حیات خود شد، این نهضت با مسجد و نام حضرت زهرا (س) آغاز شده است؛ انقلاب اسلامی فاطمی حدوث است و در طول همه سال‌های بعد با نام حضرت اباعبدالله (ع) مانا شده است و حسینی بقاست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این حرکت در مساجد و حوزه‌های علمیه تفسیر عملی می‌شود. در دولت مردمی این حرکت به نام نهضت بازگشت به مساجد نام گذاری شده است.

وی افزود: توفیق دارم به لطف خداوند و عنایات اهل بیت (ع) در مساجد مختلف حاضر می‌شوم و با نمازگزاران صحبت می‌کنم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه فضای کاری در دولت مردمی این است که دولت و حاکمیت را به جامعه بازگردانیم، گفت: در حوزه فرهنگ قرار نیست تصدی‌گری کنیم در دولت وظیفه نظارت و تسهیل‌گری را بر عهده داریم. گروه‌ها و جریانات مردمی باید پای کار بایستند و بنده نیز به عنوان وزیر فرهنگ موظف هستم ساختارها را در خدمت این شعار قرار دهم و این رویکرد را با قوت ادامه دهم.

اسماعیلی گفت: اگر امروز در منطقه ۱۷ تهران استعدادهایی در حوزه فعالیت‌های قرآنی وجود دارد. از استعدادهای هنری در سایر عرصه‌ها نیز (در این منطقه) برخورداریم، ما نیز آمادگی داریم در نقاط مختلف همین منطقه مجالس ویژه ای را برای تعظیم مفاخر و شهدا به تعداد مساجد و هیأت برگزار و آمادگی داریم از همه مؤسسات ثبت شده حمایت کنیم؛ از ما پشتیبانی از شما حرکت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فرزند مسجد هستم و تمام دوران کودکی ام در مسجد بوده است در مسجد تئاتر و سرود اجرا کردیم، قرائت قرآن را آموختیم و با احکام آشنا شدیم.

وی افزود: هیچ فعالیت فرهنگی هنری و رسانه‌ای به مسجد گره نمی‌خورد مگر اینکه مخاطبانش را به سمت فلاح و رستگاری هدایت کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برای آموزش هنر آمادگی داریم در مساجد منطقه اقداماتی را انجام دهیم در مناطق محروم کشور در دو سال اخیر بیش از صد هزار نفر را تحت تعلیم آموزش هنری قرار دادیم و آنها را توانمند کردیم.

وی افزود: آقای هاشمی جانشین وزیر فرهنگ، حجت‌الاسلام خداداده، آقای سالاری معاون حوزه هنری و دیگر مسئولان وزارت فرهنگ در این جلسه حضور دارند و با همه دوستان خدمت شما رسیده‌ایم تا اعلام کنیم در همه بخش‌ها آماده خدمتگزاری هستیم‌.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در سفر اخیر به پاکستان موج استقبال مردمی را شاهد بودیم مردم مسلمان چنان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده بودند که همه مسیرها پر از ابراز عشق و علاقه به امام، رهبری و رئیس جمهور بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: افرادی که بر طبل ناامیدی می‌کوبند و می‌خواهند مردم را از آینده با شکوه ملت ایران ناامید کنند این صحنه‌ها را ببینند، دنیا به فرزندان ایران افتخار می‌کند همه مؤمنان، عدالت طلبان و آزادگان به انقلاب، شهدای ایران و فرزندان این مرز و بوم افتخار می‌کنند.

در ادامه این دیدار تعدادی از فعالان اجتماعی این منطقه مشکلاتشان را به وزیر فرهنگ در میان گذاشتند، پس از آن نیز اسماعیلی پشت میز خدمت قرار گرفت و مردم مشکلات‌شان را بی واسطه با وزیر فرهنگ به عنوان نماینده دولت مردمی با وی در میان گذاشتند.

کد خبر 6088886 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سه سال انتظار برای ارشاد مدیران
  • آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • تمجید رئیسی از عملکرد دولت
  • رئیسی: مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد/ هر چه به نفع مردم و اقتصاد کشور باشد را انجام می‌دهیم حتی اگر عده‌ای مخالفت کنند