Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، نوذر امامی با اشاره به یکصد و هفدهمین جلسه این کمیسیون که با موضوع بررسی پروژه‌های شاخص کمیسیون شهرسازی و معماری و با حضور اعضا و مدیران شهرداری تشکیل شد، گفت: بخش مطالعات برخی از پروژه‌های عنوان شده در حوزه معاونت شهرسازی و معماری به اتمام رسیده و از آن جایی که در مرحله اجرا است به کمیسیون عمران و حمل‌ونقل و ترافیک شورا ارجاع داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، از چهار پروژه شاخص یاد کرد و افزود: این پروژه‌ها شامل باغ ایرانی، بازآفرینی فضای شهری دروازه قرآن تا دروازه اصفهان «محور عرفان»، بازآفرینی فضای شهری و توسعه فضای شهری اطراف سعدیه، بازآفرینی و ساماندهی کوچه باغ‌ها با الهام‌گیری از باغات قصردشت «پیاده راه چمران جنوبی» است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز به بررسی پروژه‌های اولویت‌دار سال ۹۹ نیز اشاره داشت و گفت: کمیسیون با پروژه بروزرسانی پایگاه داده‌ها بر مبنای نقشه‌های ۱.۱۰۰۰ بازنگری طرح تفضیلی محدوده مناطق بعنوان پروژه شاخص موافقت کرد تا نتیجه به کمیسیون تلفیق اعلام شود.

او دیگر دستور کار این جلسه را کاهش عوارض و بهای خدمات شهری سال ۹۹ دانست که به موجب آن به شهرداری شیراز اجازه داده شد نسبت به کاهش عوارض و بهای خدمات شهری سال ۹۹ به نسبت میزان پرداختی به شرح جداول تعیین شده عمل کند.

امامی تصریح کرد: به این ترتیب در یک جدول درصد کاهش نسبت به میزان پرداختی از ۱۰۰ تا ۵۰ درصد و از ابتدای خرداد ماه تا پایان سال محاسبه شده است.

امامی با تاکید بر اینکه برای مودیانی که مجموع پرداخت نقدی عوارض و بهای خدمات آن‌ها مازاد بر مبلغ ۲۰ میلیارد ریال می‌باشد، درصد‌های کاهش عوارض و بهای خدمات به صورت پلکانی و بر اساس جدول دیگر محاسبه شده، افزود: به این ترتیب درصد کاهش پلکانی نسبت به میزان پرداختی مازاد ۲۰ میلیارد تا ۵۰۰ میلیارد و از ۲ تا ۱۰ درصد برآورد شده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: مبالغ عوارض و بهای خدمات موضوع این مصوبه که از ابتدای خرداد ماه تا زمان تصویب آن توسط مودیان پرداخت شده در بستانکاری ملک لحاظ خواهد شد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر شیراز پروژه های عمرانی شیراز کمیسیون حمل و نقل اتمام فاز مطالعات عوارض و بهای خدمات شهرسازی و معماری پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۹۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیرگشایی در بافت فرسوده خوی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیاردتومان

شهردار خوی از مسیرگشایی در بافت فرسوده و قدیمی این شهر با هدف کاهش ترافیک خبر داد و گفت: اجرای پروژه‌های مسیرگشایی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسن نصرالله‌پور امروز _شنبه پانزدهم اردیبهشت_ در گفت‌وگو با خبرنگاران با توجه به اقدامات عمرانی شهرداری خوی شامل احداث کمربندی و مسیرگشایی در ۵ نقطه از بافت فرسوده شهر با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان اظهار کرد: اجرای این پروژه‌ها پاسخی به مطالبات مردمی در راستای کاهش ترافیک است.

وی افزود: همچنین با اجرای این پروژه‌ها در راستای بازآفرینی شهری اقدام و سعی داریم که مناطق کم برخوردار خوی نیز توسعه یابند.

شهردار خوی با اشاره به عملیات احداث کمربندی شهید سلیمانی گفت: کمربندی شهید سلیمانی به طول ۶ کیلومتر در مسیر رفت و برگشت که هر مسیر آن چهار بانده بوده و احداث آن موجب کاهش ترافیک خواهد شد.

نصرالله‌پور با اشاره به پروژه‌های مسیرگشایی در راستای کاهش ترافیک شهری توسط مدیریت‌شهری خوی تصریح کرد: مسیرگشایی ادامه شیخ نوایی، بهشتی شمالی، پشت پارک ملت منتهی به جمشیدآباد از جمله این پروژه‌ها است با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 750525

دیگر خبرها

  • احداث ۲ پل‌ روگذر و زیرگذر در گنبدکاووس قطعی شد
  • ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری شیراز در سال ۱۴۰۲
  • دسترسی به بافت تاریخی و حرم‌های مطهر با پروژه تقاطع غیرهمسطح قائم-رحمت-احمدی
  • افزایش ارتفاع تأسیسات شهری در پروژه قائم-رحمت-احمدی
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی
  • پل صاحب روضات آماده بهره‌برداری است
  • بازدید از بزرگترین پروژه پل‌سازی شیراز تا تقاطعی که دسترسی به حرم شاهچراغ را تسهیل می‌کند
  • مسیرگشایی در بافت فرسوده خوی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیاردتومان
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها در اصفهان به بالای ۱۰ درصد رسید
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها به بالای ۱۰ درصد رسید/ مصمم هستیم کار نیمه تمامی باقی نماند