Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تأکید کرد: حفظ برجام تنها با تلاش همه طرفین باقی مانده در آن و حمایت سایر اعضای جامعه جهانی ممکن است و اقدامات مخالفان توافق هسته‌ای، سزاوا جدی‌ترین و قاطع‌ترین محکومیت‌هاست.

قدس آنلاین: "ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که اقدامات مخالفان برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته‌ای ایران مستحق جدی‌ترین و قاطع‌ترین محکومیت‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زاخارووا در یک کنفرانس مطبوعاتی در این باره گفت: «حفظ توافق هسته‌ای با ایران و اطمینان از اجرای کامل قطعنامه شماره 2231 شورای امنیت (سازمان ملل) در باره آن، فقط با تلاش جمعی امکان پذیر خواهد بود و این امر مستلزم انجام تمامی تعهدات برعهده گرفته شده از سوی همه طرف‌های شرکت کننده در برجام و همچنین حمایت قاطع سایر اعضای جامعه بین المللی است.»

به گفته وی، مسکو امیدوار است که هم دبیرخانه و هم مقامات بلندپایه سازمان ملل متحد با دوری جستن از هرگونه آرزویی با هدف تضعیف تصمیمات اجماع از شورای امنیت سازمان ملل، به این مسئله کمک کنند.

این دیپلمات روس تأکید کرد: «به عقیده ما، اقدامات مخالفان برجام، سزاوا جدی‌ترین و قاطع‌ترین محکومیت‌هاست و نباید در برابر آنها ساکت نشست.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین گفت که این کشور در نشست شورای امنیت سازمان ملل در تاریخ 30 ژوئن (10 تیر ماه) ارزیابی خود از گزارش دبیر کل درباره توافق هسته‌ای با ایران را ارائه خواهد کرد.

زاخارووا گفت: «طرف روسی در نشست 30 ژوئن شورای امنیت، تجزیه و تحلیل مفصلی از گزارش دبیر کل بر اساس روش‌ها و برخوردهای تعیین شده فعلی را ارائه خواهد داد. البته آنطور که از قبل مشخص شده، مباحثات در این باره آسان نخواهد بود.»

در اوایل ماه ژوئن، "برایان هوک" نماینده ویژه آمریکا در امور مربوط به ایران اعلام کرد که واشنگتن انتظار دارد که تهران به پیشنهاد مربوط به توافق جدید درباره برنامه هسته‌ای ایران که توسط دونالد ترامپ، پیشنهاد شده، پاسخ دهد.

پیش از این، "مایک پامپئو" وزیر امور خارجه آمریکا نیز گفته بود که ایالات متحده به دنبال گسترش تحریم تسلیحاتی از طرف سازمان ملل علیه ایران است و از همه فرصت‌های دیپلماتیک برای این منظور استفاده خواهد کرد.

"سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز به نوبه خود یادآور شد که آمریکا تنها بر اساس منافع خود، بدون توجه به نظر دیگران و حتی با نقض قطعنامه‌ شورای امنیت، به تلاش برای به شکست کشاندن توافق هسته‌ای با ایران ادامه می‌دهد و این مسئله می‌تواند به بحران جدی در بین اعضای شورای امنیت منجر شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ماریا زاخاروا توافق هسته ای آمریکا ایران توافق هسته ای شورای امنیت خارجه روسیه سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۹۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو مانع دستیابی به توافق است/ تلاش آمریکا برای فشار بر حماس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رئیس اداره سیاسی جنبش حماس در خارج گفت که اظهارات اخیر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا درباره آتش‌بس تلاش برای فشار بر حماس و تبرئه رژیم اشغالگر از جنایت‌هایش است.

«سامی ابوزهری» در اظاهراتی که خبرگزاری رویترز آن را بازتاب داد، افزود که جنبش حماس همچنان در حال بررسی آخرین پیشنهاد ارائه شده درباره آتش‌بس است.

این مقام اردش حماس تأکید کرد که به اذعان هیئت مذاکره کننده اسرائیلی، نتانیاهو کسی است که مانع دستیابی به توافق می شود.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز گذشته در چارچوب سفر منطقه‌ای و با هدف ادعایی بررسی مذاکرات آتش بس در غزه، وارد اراضی اشغالی شد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص هم در یادداشتی بن گویر و اسموتریچ (وزیران امنیت داخلی و دارایی رژیم صهیونیستی) را به خاطر مخالفت با توافق مبادله اسرا و تهدید به خروج از دولت، به شدت مورد حمله و انتقاد قرار داد.

کد خبر 6094196

دیگر خبرها

  • نتانیاهو به دنبال به شکست کشاندن مذاکرات است
  • دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران
  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • دیدار نمایندگان ایران و روسیه در آستانه سفر گروسی به تهران
  • رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین
  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند
  • نتانیاهو مانع دستیابی به توافق است/ تلاش آمریکا برای فشار بر حماس
  • روسیه: شورای امنیت باید از درگیری در بوسنی جلوگیری کند