Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@16:57:12 GMT

برخورد با ۹۵ مورد تخلف در حریم راه‌های کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۲۹۷۴۴

برخورد با ۹۵ مورد تخلف در حریم راه‌های کرمانشاه

فریبرز کرمی روز پنجشنبه به ایرنا افزود: طی سال گذشته ۲۴۸ مورد آزادسازی حریم راه‌ها و تاکنون نیز ۹۵ مورد دیگر در سطح استان کرمانشاه انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه تصریح کرد: ۵۶۰ مورد تذکر کتبی یا شفاهی یا منجر به صدور حکم قضایی برای برخورد با خاطیان صادر شده است.

کرمی، تعداد فنس کشی و نهال کاری تخریب شده در سطح استان را ۲۷۸ مورد اعلام کرد و بیان داشت: حریم قانونی راه‌ها ۳۸ متر به علاوه سی متر است و وجود برخی از موانع سبب انجام نشدن تخریب و آزادسازی حریم راه‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۹ مورد حفاری غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه صورت گرفته است.

این مسوول خاطرنشان کرد: براساس مواد قانونی ۶ و ۱۷ قانون راه‌ها و راه‌آهن ایجاد هرگونه دیوارکشی، راه دسترسی و عملیاتی که سبب تخریب جاده شود بدون اخذ مجوز از وزارت راه و شهرسازی ممنوع است.​

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی است.

استان کرمانشاه دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

برچسب‌ها وزارت راه و شهرسازی کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی کرمانشاه وزارت راه و شهرسازی کرمانشاه استان کرمانشاه راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۹۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۹۴ هزار تخلف سبقت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، منصور نجف قلیزاده ظهر چهارشنبه در بازدید از سامانه‌های هوشمند محور اردبیل-آستارا اظهار کرد: ۹۴ هزار و ۸۶۵ تردد تخلف سبقت غیرمجاز در مبادی ورودی و خروجی اردبیل طی یک ماهه گذشته ثبت شده است.

وی با اشاره به ثبت بیش از یک میلیون تردد تخلف سرعت غیرمجاز در محورهای اردبیل خاطرنشان کرد: این میزان خلف شامل ۱۰ درصد کل تردد در محورهای مواصلاتی استان اردبیل است.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبی گفت: سرعت متوسط در محورهای اردبیل استان ۷۳ کیلومتر است که انتظار داریم رانندگان برای حفظ جان خود و سایر ترددکنندگان به علائم راهور در جاده توجه کنند.

نجف قلیزاده ادامه داد: محور مشگین‌شهر _ کنگرلو با ثبت ۲۹ هزار و ۹۵۳ تردد تخلف سرعت غیرمجاز، قره‌آغاج _ بران با ۴۳ هزار و ۸۷۳ تردد و هیر _ سه راهی فاراب با ۶۷ هزار و ۱۱۹ تردد تخلف جزو محورهای پرتردد و تخلف استان اردبیل طی یک ماهه گذشته هستند.

وی از ثبت ۲ میلیون و ۱۱۱ هزار و ۲۲۲ تردد تخلف فاصله طولی غیرمجاز در محورهای مواصلاتی استان اردبیل خبر داد و بیان کرد: در مدت یاد شده ۱۵۷ هزار و ۳۷۸ تردد در محور اردبیل-آستارا، ۱۵ هزار و ۴۹۷ تردد در محور آستارا - اردبیل و ۷۷ هزار و۷۱۲ تردد تخلف فاصله طولی غیرمجاز در محور گرمی- اردبیل ثبت شده است.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبی خاطرنشان کرد: از مردم و همشهریان تقاضا داریم قبل از سفر برای اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی استان با سامانه ۱۴۱ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تماس بگیرند.

کد خبر 6094152

دیگر خبرها

  • رفع ۳۴ مورد تجاوز به حریم راه‌های شهرستان بروجرد
  • قصه سنگلج به کجا رسید؟
  • دستگیری دو نفر به دلیل تخلیه نخاله در حریم یک تپه تاریخی در البرز
  • پاسخ میراث فرهنگی به ماجرای «سنگلج»
  • بسته شدن حریم هوایی پاریس در افتتاحیه المپیک
  • ثبت بیش از ۹۴ هزار تخلف سبقت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی اردبیل
  • آزادسازی ۳ هزار مترمربع از حریم قانونی راه در حمیدیه
  • اجازه حاشیه‌سازی در حریم شورا و شهرداری را نمی‌دهیم
  • شناسایی و کشف ۲۰۳ تخلف اضافه تناژ در جاده‌های مازندران
  • ۱ فوتی و ۱ مصدوم در برخورد پراید با کامیون در محور قصرشیرین به سرپل‌ذهاب