Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نقل از اسپوتنیک، به دنبال ادامه اعتراضات گسترده علیه نژادپرستی و بی‌عدالتی در انگلیس، مقامات دانشگاه آکسفورد روز گذشته تصمیم گرفتند در واکنش به این اعتراضات مجسمه «کیپ کلونی سیسیل رودز» نخست وزیر اسبق این کشور، را از محل نصب آن در مقابل ساختمان یکی از دانشکده‌های این دانشگاه بردارند.

مقامات دانشگاه آکسفورد در این خصوص گفتند «این تصمیم پس از یک دوره بحث و تامل و با آگاهی کامل از تاثیر این تصمیم در انگلیس و سراسر جهان اتخاذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» این مقامات در ادامه اشاره کردند در مراسم برداشتن این مجسمه که انتظار نمی‌رود به این زودی انجام شود از دانشجویان سیاه پوست، آسیایی و سایر اقلیت‌ها خواسته خواهد شد تا در آنجا حضور داشته باشند.

سیسیل رودز یکی از چهره‌های اصلی فعالیت‌های استعماری انگلیس در جنوب آفریقا در اواخر قرن نوزدهم بود که گفته می‌شود امکان بهره‌برداری از معادل طلا و الماس را در مستعمرات آفریقا فراهم کرده بود و کارگران آفریقایی را در شرایط بسیار سخت وادار به کار می‌کرد.

هفته گذشته و در جریان تظاهرات‌های گسترده ضد نژادپرستی و بی‌عدالتی سیستمی در جهان، هزاران نفر مقابل دانشگاه آکسفورد تجمع کردند و خواستار حذف این مجسمه شدند که به گفته آن‌ها سمبل تمام عیار امپریالیسم و نژادپرستی است.

به دنبال قتل جورج فلوید، سیاه‌پوست آمریکایی زیر فشار زانو‌های یک پلیس سفید پوست این کشور، موجی از تظاهرات در سراسر جهان به راه افتاد که همگی به بی‌عدالتی سیستمی حاکم بر جهان اعتراض داشتند. این اعتراضات در بسیاری از کشو‌های جهان ادامه دارد و در برخی از آن‌ها از جمله انگلیس تندیس افرادی که در گذشته در زمینه برده‌داری، استعمار و استثمار دیگر کشور‌ها فعالیت می‌کردند به پایین کشیده می‌شود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: دانشگاه آکسفورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۰۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایدکوپرس سایپا،‌ تندیس شرکت برتر ایران را دریافت کرد

شرکت ایدکوپرس سایپا، در سی و پنجمین جشنواره ملی امتنان از کارگران، گروه‌های کار و واحد‌های نمونه ایران، تندیس یکی از ۵ شرکت برتر را از رییس جمهور دریافت کرد. - اخبار بازار -

به گزارش سایپانیوز،‌ در مراسم اختتامیه سی و پنجمین جشنواره ملی امتنان از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه ایران که با حضور وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت، وزیر کار، مدیران عامل گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو و جمع کثیری از مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد، از کارگران، گروه‌های کاری، مدیران و واحد‌های نمونه کشوری با اهدای تندیس و لوح سپاس توسط رییس جمهور تجلیل شد.

این جشنواره با هدف تجلیل از زحمات کارگران، گروه‌های کار و واحدهای اقتصادی نمونه کشور و ترویج و تقویت فرهنگ کار و تلاش همه ساله در هفته کار و کارگر برگزار می‌شود.

در پایان این مراسم از کامبیز قلی زاده سلطانی، مدیرعامل ایدکوپرس سایپا، ‌به ‌عنوان کارآفرین نمونه و مدیر برتر ایران و تنها نماینده خودروسازان کشور در جمع برترین واحد‌های نمونه و از شرکت ایدکوپرس به عنوان یکی از 5 شرکت برتر کشور توسط سید ابراهیم رییسی،‌ رئیس جمهور کشورمان تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است، ‌شرکت ایدکوپرس سایپا برترین شرکت تولیدکننده مجموعه‌های پرسی بدنه و شاسی خودرو در کشور است.

دیگر خبرها

  • مسکو: به اخراج وابسته نظامی روسیه توسط لندن پاسخ می‌دهیم
  • ادامه تظاهرات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های سراسر جهان
  • تظاهرات حمایت از فلسطین که در دانشگاه‌های سراسر جهان ادامه دارد
  • ایدکوپرس سایپا،‌ تندیس شرکت برتر ایران را دریافت کرد
  • دانشجویان دانشگاه‌های اکسفورد و کمبریج به جنبش حامیان فلسطین پیوستند
  • تصمیم صهیونیست‌ها برای ادامه حملات به رفح
  • ایرلند و اسپانیا خواستار به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند
  • وزیر اسبق بهداشت: طرح اجباری پزشکان برداشته شود
  • وزیر اسبق زلنسکی در فهرست تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • نتانیاهو: پیش‌شرط‌های حماس به معنای تسلیم شدن مقابل ایران است