Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، به دنبال ادامه اعتراضات گسترده علیه نژادپرستی و بی‌عدالتی در انگلیس، مقامات دانشگاه آکسفورد روز گذشته تصمیم گرفتند در واکنش به این اعتراضات مجسمه «کیپ کلونی سیسیل رودز» نخست وزیر اسبق این کشور، را از محل نصب آن در مقابل ساختمان یکی از دانشکده‌های این دانشگاه بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات دانشگاه آکسفورد در این خصوص گفتند «این تصمیم پس از یک دوره بحث و تامل و با آگاهی کامل از تاثیر این تصمیم در انگلیس و سراسر جهان اتخاذ شد.» این مقامات در ادامه اشاره کردند در مراسم برداشتن این مجسمه که انتظار نمی‌رود به این زودی انجام شود از دانشجویان سیاه پوست، آسیایی و سایر اقلیت‌ها خواسته خواهد شد تا در آنجا حضور داشته باشند.

سیسیل رودز یکی از چهره‌های اصلی فعالیت‌های استعماری انگلیس در جنوب آفریقا در اواخر قرن نوزدهم بود که گفته می‌شود امکان بهره‌برداری از معادل طلا و الماس را در مستعمرات آفریقا فراهم کرده بود و کارگران آفریقایی را در شرایط بسیار سخت وادار به کار می‌کرد.

هفته گذشته و در جریان تظاهرات‌های گسترده ضد نژادپرستی و بی‌عدالتی سیستمی در جهان، هزاران نفر مقابل دانشگاه آکسفورد تجمع کردند و خواستار حذف این مجسمه شدند که به گفته آن‌ها سمبل تمام عیار امپریالیسم و نژادپرستی است.

به دنبال قتل جورج فلوید، سیاه‌پوست آمریکایی زیر فشار زانو‌های یک پلیس سفید پوست این کشور، موجی از تظاهرات در سراسر جهان به راه افتاد که همگی به بی‌عدالتی سیستمی حاکم بر جهان اعتراض داشتند. این اعتراضات در بسیاری از کشو‌های جهان ادامه دارد و در برخی از آن‌ها از جمله انگلیس تندیس افرادی که در گذشته در زمینه برده‌داری، استعمار و استثمار دیگر کشور‌ها فعالیت می‌کردند به پایین کشیده می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نژادپرستی در آمریکا اعتراضات علیه نژادپرستی خشونت پلیس آمریکا دانشگاه آکسفورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۹۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو: پذیریش شروط حماس یعنی تسلیم شدن در برابر ایران

نخست‌وزیر رژیم اسرائیل می‌گوید شرط حماس برای پایان دادن به جنگ غزه را نخواهد پذیرفت و جنگ در غزه ادامه خواهد یافت.

به گزارش فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل، بعدازظهر امروز (یکشنبه)، در جلسه کابینه گفت که با شروط حماس در مذاکرات آتش‌بس موافقت نخواهد کرد.

یک مقام ارشد حماس، صبح امروز، به روزنامه «العربی الجدید» خبر داده بود که حماس بدون پایان جنگ و خروج کامل نیرو‌های اسرائیلی از نوار غزه هیچ توافقی را نخواهد پذیرفت.

نتانیاهو در این باره گفت: «نمی‌توان خواسته حماس در خصوص توقف کامل جنگ و خروج از غزه را پذیرفت.»

او ادامه داد: «پذیریش درخواست حماس به این معناست که ما قبول کرده‌ایم آن‌ها در قدرت باقی بمانند.»

نخست‌وزیر رژیم اسرائیل همچنین گفت: «جنگ در غزه تا را تا زمان تحقق اهداف ادامه خواهیم داد. پذیریش شروط حماس یعنی تسلیم شدن در برابر ایران.»

دیگر خبرها

  • تصمیم صهیونیست‌ها برای ادامه حملات به رفح
  • وزیر اسبق بهداشت: طرح اجباری پزشکان برداشته شود
  • وزیر اسبق زلنسکی در فهرست تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • نتانیاهو: پیش‌شرط‌های حماس به معنای تسلیم شدن مقابل ایران است
  • نتانیاهو : پیش‌شرط‌های حماس به معنای تسلیم شدن مقابل ایران است
  • نتانیاهو: پذیریش شروط حماس یعنی تسلیم شدن در برابر ایران
  • افزایش سرعت سقوط آزاد سوناک بعد از انتخابات محلی انگلیس
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • اولمرت، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد/ تهاجم به رفح تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا و سراسر جهان را تشدید می‌کند
  • آمریکا بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی است