Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: موارد مثبت قطعی بدحال در دو شهرستان شاهرود و میامی طی 45 روز اخیر به حداقل ممکن رسیده است.

دکتر رضا چمن در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: وضعیت در این دو شهرستان تحت‌پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، همچنان سفید است.

وی با بیان اینکه شمار مبتلایان بدحال در یک ماه و نیم اخیر به حداقل ممکن رسیده افزود: بیشتر بیمارانی که در این مدت جواب آزمایش آنها مثبت شده، عمدتا از طریق نمونه‌گیری گسترده از مراجعان سرپایی و یا از طریق موارد مشکوک و اطرافیان بیماران، شناسایی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: این بیماران نیز اگر دارای علائمی مثل تب، تنگی نفس، سرفه و...هستند و یا دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند باید برای مراقبت بیشتر به بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود ارجاع شوند.

وی با بیان اینکه غالب این افراد دارای علائم خفیف و حتی بدون علامت هستند افزود: این افراد عمدتا از افرادی هستند که خود به خود بهبودی یافته و اکثرا دارای علامت نیستند و تنها به واسطه سابقه آلودگی جواب آنها مثبت شده است.

دکتر چمن رعایت اصول بهداشتی و خصوصا ماسک زدن را برای اینگونه افراد مهمتر از دیگر اقشار دانست و گفت: رعایت اصول بهداشتی به منظور پیشگیری از ابتلای دیگر افراد جامعه و سرایت بیماری به دیگران، برای این افراد از اهمیت مضاعفی برخوردار است و توصیه می‌شود ارتباط خود با دیگران را به حداقل ممکن برسانند.
وی با بیان اینکه مبتلایان مثبت قطعی باید رعایت بیشتری داشته باشند خاطرنشان کرد: رعایت حداقل یک متر در محافل و نشست‌های خانوادگی، شست‌وشوی مکرر دست‌ها، پرهیز از روبوسی و دست دادن و مهمتر از همه استفاده از ماسک برای این گونه افراد از ضرورت بیشتری برخوردار است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: علوم پزشکی شاهرود سمنان شاهرود کروناویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۱۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پیاده رویی در میامی و ایوانکی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ شرکت کنندگان در این پیاده روی کارکنان دولت میامی مسیر سه کیلومتری میدان امام رضا (ع) تا تفرجگاه سه چنار طی کردند.
بانوان میامی هم با شعار شادابی و نشاط و سلامتی یک روز شاد را در کنار هم سپری کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لزوم توجه جدی به بزرگسالان اتیسم / برگزاری سومین رویداد «هم‌مسیر اتیسم»
  • خشونت علیه زنان در خانه / زنان چه کنند؟
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • باید قدر و منزلت معلمان را به خوبی دانست/ لزوم رعایت عفاف و حجاب در جامعه
  • پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • همایش پیاده رویی در میامی و ایوانکی