Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@09:03:52 GMT

مراکز بار به شبکه ریلی کشور متصل می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۳۱۳۳۰

مراکز بار به شبکه ریلی کشور متصل می‌شوند

گروه استان‌ها- مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: عدم اتصال مراکز عمده بار به شبکه ریلی سبب افزایش قیمت حمل و نقل شده که طبق هدف‌گذاری صورت گرفته مراکز بار به شبکه ریلی متصل می‌شود. ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸ استانها البرز نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج،سعید رسولی در مراسم افتتاح خط دوم ریلی کرج - قزوین که ظهر امروز در کرج برگزار شد با اشاره به اینکه  امروز  پروژه خط دوم کرج به قزوین با دستور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید اظهار داشت: این پروژه اهمیت زیادی به دلیل اینکه در کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب نقش آفرینی می‌کند دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری با افزایش 20 درصدی قیمتفعالیت ناوگان قطار شهری مشهد به روال قبل بازگشتافتتاح راه‌آهن اردبیل به پایان دولت موکول شد‌/ مردم برای شنیدن سوت قطار باید صبر کنند‌+ فیلم‌

وی با بیان اینکه این خطوط سبب افزایش ظرفیت و کاهش زمان سیر قطارهای مسافری و باری می‌شود، افزود:  این خط سبب افزایش چشمگیر ایمنی در شبکه ریلی نیز شده است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام جهش تولید، بیان کرد: راه‌آهن علاوه بر توجه به رونق تولید داخل در حوزه تولیدات حمل و نقل ریلی از جمله ناوگان ریلی به جهش در فعالیت‌های خود توجه جدی دارد و مقرر شده پروژه‌های خط دومی که در دست ساخت هستند و عمده آنها دارای پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد است تا پایان دولت به بهره‌برداری برسد.

رسولی تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار  قادر هستیم که تا سال آینده بالغ بر 930 کیلومتر از شبکه ریلی کشور را دو خطه کرده  و خط دوم را  به بهره‌برداری برسانیم که این می‌تواند تحول و جهشی در ظرفیت حمل و نقل ریلی کشور به وجود بیاورد.

وی با بیان اینکه امروز با افتتاح این پروژه زمان سیر قطارهای محور شمال غرب حدود یک ساعت کاهش پیدا می‌کند، عنوان کرد: این مهم می‌تواند مطلوبیت سفر را افزایش و به تبع آن تقاضای سفر را نیز افزایش دهد و از انجایی که حمل و نقل ریلی با مزایای منحصر به‌فرد خود مانند کاهش مصرف سوخت، کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی و همچنین کاهش تلفات جاده‌ای همراه است می‌تواند نقش به‌سزایی در توسعه کشور  ایفا کند.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: با همتی که در راستای توسعه حمل و نقل ریلی صورت گرفته و توجه مقام معظم رهبری به توسعه در این بخش، روزهای خوبی را برای اقتصاد کشور  پیش‌بینی می‌شود.

رسولی با اشاره به اینکه قطعه‌ای که امروز  به بهره‌برداری رسید 570میلیارد تومان ارزش سرمایه‌گذاری آن بوده و دارای هفت  ایستگاه در مسیر است گفت:  ادامه مسیر این خطوط، مسیر قزوین به زنجان است که در دسترس اجرا بوده و در حال حاضر دارای  پیشرفت فیزیکی بیش از  76 درصد دارد.

وی افزود: امروز 11 هزار و 800 کیلومتر طول شبکه اصلی راه‌آهن کشور  است که به‌دلیل عدم اتصال مراکز عمده بار به شبکه ریلی و فاصله بین این مراکز که سبب حمل و نقل ترکیبی می‌شود و افزایش قیمت حمل و نقل را به همراه دارد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هدف‌گذاری  شده که این مراکز را به  شبکه ریلی متصل کنیم بیان کرد: تاکنون در سطح کشور برای چندین مرکز این کار صورت گرفته است.

انتهای پیام/ح

R7810/P/S6,50/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران بار به شبکه ریلی بهره برداری حمل و نقل ریلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۱۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، با وجود عدم اخذ مجوز‌های لازم و عدم هماهنگی با راه آهن جمهوری اسلامی ایران، ۱۰ واگن محموله صادراتی کشور افغانستان به ترکیه که لکوموتیو آن توسط مجموعه موسوم به کنسرسیوم جدا شد و در مرز شمتیغ رها شده بود، روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت، توسط راه‌آهن ایران و با همراهی مرزبانی کشور به سمت مرز رازی در غرب کشور حمل شد.

همچنین راه آهن جمهوری اسلامی ایران، آمادگی خود را برای حمل قطار دوم محموله تجاری پس از انجام تشریفات گمرکی و مرزبانی توسط صاحبان بار و شرکت فورواردر اعلام می‌کند.

در پی اطلاع رسانی‌های گذشته تاکید می‌شود که مجموعه موسوم به «کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان» بدون طی روال قانونی اعم از اخذ مجوز‌های مرزبانی و گمرک و همچنین عدم اخذ مجوز از راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان متولی حمل‌ونقل ریلی کشور، اقدام به ارسال تعداد ۱۰ واگن با محموله تجاری به مرز شمتیغ و سپس رها کردن این واگن‌ها در شمتیغ کرد و کوشید با فشار‌های رسانه‌ای و توسل به برخی ادعا‌های بعضاً کذب، نسبت به عبور این بار از مسیر ریلی جمهوری اسلامی ایران اقدام کند.

در این راستا راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با وجود ناپختگی و بی صداقتی انجام شده از سوی کنسرسیوم، با لحاظ کردن مصالح ملی و با حُسن نیت، حمل بخش نخست محموله تجاری را روز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت (آغاز کرد و این محموله روز شنبه گذشته (۱۵ اردیبهشت) از تهران نیز عبور کرد و اکنون در مسیر مرز رازی واقع در شمال غرب کشور است. همچنین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود به‌منظور حمل محموله تجاری بعدی را پس از کسب مجوز‌های لازم از سوی مراجع ذیربط از جمله مرزبانی و گمرک اعلام می‎‌کند.

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تاکید می‌کند برقراری خط دائمی تبادلات تجاری ریلی افغانستان به ایران مستلزم انجام اصلاحات لازم بر روی خطوط ریلی افغانستان برای رسیدن به استاندارد‌های مورد نیاز و همچنین انجام روال اداری و تشریفات قانونی لازم شامل اخذ مجوز‌های مربوطه از مرزبانی، گمرک و راه‌آهن توسط فورواردر‌ها خواهد بود.

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست دولت سیزدهم مبنی بر توسعه ارتباط با همسایگان، ضمن تاکید مجدد بر تمایل خود برای گسترش هرچه بیشتر حمل ریلی محموله‌های تجاری افغانستان به صورت صادرات، واردات یا ترانزیت آمادگی خود به‌منظور کمک به بهسازی و بازسازی خطوط مربوطه و تسریع در برقراری مبادلات تجاری ریلی میان دو کشور ایران و افغانستان را اعلام می‌دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴۶ واحد نیروگاه حرارتی جدید به شبکه برق کشور متصل شد
  • ورود قطار ۵ ستاره به شبکه ریلی همدان
  • قطار پنج ستاره به شبکه ریلی همدان اضافه می‌شود
  • بارگیری غیراستاندارد محموله افغانستان توسط کنسرسیوم ریلی+عکس
  • قطار ترانزیتی روسیه به مقصد هندوستان وارد کشور شد
  • محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد
  • قطار ترانزیتی روسیه به مقصد هندوستان، از مرز ریلی اینچه برون وارد کشور شد
  • شبکه آب ۲۸ روستای سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان متصل شد
  • افزایش هزینه نگهداری و تعمیر لوکوموتیوها در پنج سال گذشته
  • سهم سوانح ریلی در کشور به هفته ای سه ونیم حادثه رسید