Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار البرز ازبا اشاره به افتتاح ویدئو کنفرانسی خط دوم راه آهن کرج - قزوین توسط رئیس جمهور گفت: افتتاح این پروژه سالانه 12/7 میلیون لیتر صرفه جویی سوخت به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز عزیزالله شهبازی صبح امروز پنجشنبه در حاشیه افتتاح این پروژه مهم حمل ونقل اظهار کرد: پروژه احداث خطر دوم راه آهن کرج به قزوین از سال 93 آغاز شد و درنهایت امروز به ایستگاه پایانی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تراکم جمعیت، رشد سریع مهاجرت و قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی کشور البرز را به استانی مهم و موثر در حوزه حمل و نقل و ترددهای بین استانی، تبدیل کرده است گفت: میزان تبادل جمعیت از محورهای مواصلاتی البرز و بار ترافیک ملی در این استان، مورد توجه دولت قرار گرفته و بزرگترین پروژه‌های راهسازی استان پس از مدت ها انتظار به سرانجام رسید.

وی بهره‌برداری از منطقه یک آزادراه تهران-شمال و ادامه آزادراه شهید همت در البرز و افتتاح قطار برقی کرج-هشتگرد را از جمله پروژه‌های افتتاح شده عنوان کرد و گفت: این مهم با توجه ویژه رئیس‌جمهور و وزرای مربوطه محقق شده است.

شهبازی با بیان اینکه این پروژه در محدوده استان‌های البرز و قزوین است، عنوان کرد: این پروژه به طول ۱۰۳ کیلومتر در محدوده استان‌های البرز و قزوین با هفت ایستگاه و ۳۵ تقاطع با اعتباری بیش از ۵۷۴ میلیارد تومان از سال ۹۳ آغاز شده و اکنون توسط دکتر روحانی رئیس جمهور محترم به صورت ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسید.

وی افزایش ظرفیت جا به جایی مسافر به میزان ۲۵۷ میلیون نفر کیلومتر در سال، افزایش ظرفیت حمل بار به میزان ۱۹۶ میلیون تن کیلومتر در سال، افزایش سرعت سیر قطار مسافری به میزان ۳۰ درصد، صرفه جویی سالانه ۱۲ میلیون ۷۰۰ هزار لیتر سوخت به میزان ۲۵۳ میلیارد تومان حاصل از کاهش مصرف را از مزایای بهره برداری از این پروژه عنوان کرد وگفت: قرارگیری پروژه در کریدور شرق به غرب، قرارگیری پروژه در کریدور شمال به جنوب، افزایش ایمنی سیر ناشی از عدم توقف و تلاقی قطارها، ایجاد ۱۶۵ نفر فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم از دیگر دستاوردهای راه اندازی خط دوم راه آهن کرج قزوین است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: راه آهن رییس جمهور صرفه جویی البرز افتتاحیه دوم راه آهن کرج بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۱۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است

️مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز، اضافه برداشت‌ها و همچنین ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی در جامعه اهمیت فراوان دارد چرا که آب سرمایه ملی است که حفظ آن همت و همراهی جامعه و سایر دستگاه‌های مرتبط را در اجرای برنامه‌ها می طلبد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، مجید رستگاری امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در اولین جلسه کمیته راهبری طرح احیاء و تعادل بخشی شرکت آب منطقه ای آذربایجان‌غربی خواستار تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف طرح تعادل بخشی شد.

وی خواستار تلاش مضاعف و پیگیری های لازم در جهت تحقق اهداف برنامه عملیاتی طرح احیا و تعادل بخشی سال جاری و حفظ آب در آبخوان با هدف به تعادل رسانیدن وضعیت آبهای زیر زمینی استان شد.

️مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی تحقق برنامه های طرح تعادل بخشی را در راستای نجات آب و منابع آبی بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: در این راستا جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز، اضافه برداشت‌ها و همچنین ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی در جامعه اهمیت فراوان دارد چرا که آب سرمایه ملی است که حفظ آن همت و همراهی جامعه و سایر دستگاه‌های مرتبط را در اجرای برنامه‌ها می طلبد.

️رستگاری افزود: با اجرای برنامه های عملیاتی و برش‌های استانی طرح احیا و تعادل بخشی، می‌توان آب بیشتری را به بخش صنعت استان تخصیص دهیم که به مراتب بازدهی و اشتغال بیشتری به همراه خواهد داشت.‌

وی همچنین از مدیران امور خواست با تجهیز چاه‌های مجاز به ابزار اندازه گیری، چاه‌هایی که بیشترین ضرر را به آبخوان‌های استان وارد می کنند را شناسایی و در اولویت قرار دهند.

️مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: حفظ آبخوان‌ها مهم و برای استان حیاتی‌است و همه با هم باید در حفظ و نگهداری آبخوان‌ها تلاش کنیم و برخورد جدی‌تری با کسانی که برداشتهای بی‌رویه می کنند، انجام شود.

کد خبر 749480

دیگر خبرها

  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان
  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • کشف دپوی ۲۵۰ هزار لیتری سوخت قاچاق در جاسک
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد