Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا رزم حسینی روز پنجشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان در مشهد افزود: باید تغییرات اساسی در سبک اداره کشور و نظام‌های اداری آن داده شود و از ظرفیت‌های استانی و منطقه‌ای بیشتر استفاده شود.

وی ادامه داد: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون تمرکززدایی از نظام‌های اداری کشور مطرح بوده و تلاش‌هایی نیز در این زمینه انجام گرفته اما تمرکزگرایی هنوز برطرف نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان رضوی گفت: چگونه است که سالانه ۷۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی داده می‌شود اما فقط ۱۰ درصد افراد جامعه از آن بهره‌مند میگردند؟ افزایش ضریب جینی، توزیع ناعادلانه ثروت و افزایش اختلاف طبقاتی و اینکه درآمد بخش کشاورزی کشور فقط متعلق به ۱۰ درصد جامعه است نشان می‌دهد که سبک اداره کشور باید تغییر کند.

وی با بیان اینکه جهش تولید در کشور نیازمند تصمیمات استانی متناسب با آن است افزود: طی یک ماه گذشته نشست‌هایی با مسوولان نظام در سطح ملی با این محور برگزار گردید که زمینه ساز شکل گیری نخستین ستاد تدبیر ویژه اقتصادی کشور در استان خراسان رضوی شد.

رزم حسینی ادامه داد: مقرر شد ستاد ویژه تدابیر اقتصادی در خراسان رضوی شکل گرفته و به عنوان یک الگوی منطقه‌ای به تدریج در سایر استان‌های کشور نیز تشکیل شود.

وی با اشاره به عملکرد ستاد تدبیر خراسان رضوی گفت: تاکنون تصمیمات خوبی در این ستاد اتخاذ شده که گره‌های بزرگی از مشکلات را باز کرده است، ستاد تدابیر ویژه اقتصادی استان جایگزین ستاد تدبیر استان خواهد بود و قرار است مسایل مهم استان از جمله طرح ثامن و طرح‌های بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی در آن مطرح شده و مشکلات آنها حل شود.

استاندار خراسان رضوی افزود: ستاد ویژه تدابیر اقتصادی با اجماع نظرات اعضای آن تصمیم نهایی درباره مسایل خواهد گرفت و مبنایی برای حمایت‌های لازم از تصمیمات استانی در سطح ملی خواهد بود.

وی ادامه داد: فعالیت ستاد تدابیر ویژه اقتصادی زمینه ساز حمایت ملی از آن خواهد شد و حتی خواهد توانست به عنوان یک لایحه در مجلس شورای اسلامی مطرح و تبدیل به قانون شود، بسیاری از مسائل منطقه‌ای را می‎توان از طریق این ستاد حل کرد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز در این نشست گفت: یک اقدام عملی که بعد از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در اجرای قانون بهبود کسب و کار انجام شده است، ایجاد پنجره واحد کسب و کار است.

غلامحسین شافعی افزود: پنجره واحد کسب و کار در تهران به صورت رسمی افتتاح شد و به زودی در چند استان دیگر نیز راه‌اندازی می‌شود.

وی راه‌اندازی دادگاه‌های تجاری را از دیگر اقدامات مهم در مسیر بهبود فضای کسب و کار دانست و ادامه داد: این دادگاه به زودی در تهران و سپس در خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران همچنین از اقدام مجلس شورای اسلامی به منظور حضور نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی کشور و اظهار نظر آنان در صحن علنی مجلس قدردانی کرد و گفت: مجلس می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات کشور باشد و امید است در سطح استانی و کشوری همکاری موثر بین بخش خصوصی، دولت و مجلس ایجاد و تداوم یابد.

برچسب‌ها ریاست اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خراسان رضوی کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۲۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی خراسان رضوی درباره بارش‌های رگباری و افزایش شدت وزش باد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه آورده است: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های پیش یابی به تدریج از عصر امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت، بر شدت وزش باد در استان به ویژه غرب استان افزوده می‌شود که به تناوب باعث خیزش گردو خاک، کاهش کیفیت هوا و میدان دید خواهد شد.

در روزهای چهار شنبه و پنج شنبه هفته جاری بارش های رگباری پیش بینی می شود، این شرایط تا پایان هفته در نوار شرقی استان ماندگار می باشد.

هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه تاکید کرده است: افزایش گرادیان هوا موجب افزایش شدت وزش باد و بروز خسارت در استان خواهد شد.

توصیه شده است:

مردم از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی خودداری و از استحکام سازه‌های موقت با توجه به وزش باد شدید اطمینان حاصل کنند.

فعالیت‌های طولانی مدت خارج از منزل به ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های خاص هم با توجه به کاهش کیفیت هوا منع شده است.

از توقف و تردد در حاشیه رودخانه و مسیل ها خودداری شود.
 

دیگر خبرها

  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی
  • لزوم بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • ۱۰۰ هزار تن کالا از خراسان رضوی به پاکستان صادر شد
  • امضای تفاهم نامه همکاری حوزه هنری و اداره کل تعاون خراسان رضوی
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار حافظ قرآن دارد
  • هشدار هواشناسی خراسان رضوی درباره بارش‌های رگباری و افزایش شدت وزش باد