Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@22:33:08 GMT

کشاورزان آذربایجان غربی نگران تهیه کود نباشند

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۳۳۰۷۷

کشاورزان آذربایجان غربی نگران تهیه کود نباشند

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: کشاورزان استان نگران تهیه کود نباشند چرا که در زمینه کود ازته کارخانه‌های کشور فعال هستند و کودهای جایگزین نیز به‌زودی معرفی می‌شود.

به گزارش جماران، علیرضا قربانی با تأکید بر اینکه کشاورزان آذربایجان غربی نگران تهیه کود نباشند، گفت: تنها کمبود موجود در زمینه تهیه کودهای فسفاته و پتاسه است که طبق برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی، کودهای مکمل و ماکرو و کودهایی که قدرت جذب مواد مغذی را در خاک افزایش می‌دهند به‌زودی جایگزین این کودها می‌شوند و توسط ۱۰۰ کارگزاری در استان به عنوان عامل توزیع کود توزیع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در اجرای دستورالعمل‌های پایش و نظارت بر روند توزیع کودهای یارانه‌دار، اکیپ نظارتی کمیته توزیع کود استان بازدیدهای مکرر را از کارگزاری ها انجام می‌دهند و ضمن نظارت و کنترل لیست‌های توزیعی، توصیه‌های لازم را به کارگزاران جهت رعایت دستورالعمل‌های توزیعی و خدمات‌رسانی مطلوب به کشاورزان ارائه و به مسایلی در زمینه کم‌فروشی و گرانفروشی نیز نظارت می‌کنند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه زمین‌های کشاورزی آبی کود بیشتری مصرف می‌کنند، افزود: توزیع کود در استان براساس دفترچه و حواله بوده و برای مدیریت در توزیع، نیاز به به روزرسانی این دفترچه‌ها و راستی آزمایی در این زمینه است تا زمین‌های تغییر کاربری یافته دفترچه‌شان باطل شود.

اخبار مرتبط افتتاح 14 طرح کشاورزی در خاش تولید 40 درصد لیموترش کشور در رودان خسارت هزار و 680 میلیارد ریالی کرونا به واحدهای کشاورزی قزوین محصولات کشاورزی که می توانید در خانه بکارید و برداشت کنید+ نکات کاشت و برداشت مهار آتش سوزی در مزرعه گندم پیشوا

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا کشاورزی علیرضا قربانی کشاورزی آذربایجان غربی تهیه کود کود کشاورزی سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی آذربایجان غربی توزیع کود تهیه کود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۳۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوابیه آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در خصوص برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در پی انتشار تصاویری مربوط به برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه توسط کشاورزان در مسیر رودخانه گدار در فضای مجازی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی اعلام کرد: به اطلاع هم استانی‌ها می رساند روزهای گذشته برابر وصول گزارش مبنی بر برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه در مسیر رودخانه گدار بلافاصله بررسی‌های لازم به عمل آمد.

براساس اعلام این شرکت موتورپمپ‌های کار گذاشته شده، از بابت حق آبه کشاورزان روستا‌های همجوار با رودخانه گدار بوده که به جهت تعریض رودخانه برداشت حق آبه این کشاورزان با مشکل مواجه شده و مقرر شده است؛ یک واحد ایستگاه پمپاژ توسط جهاد کشاورزی استان احداث گردد که برابر اعلام اداره جهاد کشاورزی به جهت طولانی بودن عملیات احداث ایستگاه پمپاژ این امر در سال‌های آتی محقق خواهد شد و به محض احداث ایستگاه حق آبه کشاورزان از این محل تامین خواهد شد.

شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی تاکید کرده است: این شرکت در کنار سایر ارگان‌های متولی احیای دریاچه ارومیه تمام تلاش خود را در جهت جلوگیری از هرگونه برداشت غیرمجاز آب در مسیر انتقال حق آبه دریاچه ارومیه به پیکره نگین فیروزه‌ای ایران می‌نماید و در این راستا از کلیه هم استانی‌های فهیم و عزیز تقاضا می‌شود احساس مسئولیت بیشتری در قبال حق‌آبه دریاچه ارومیه داشته و از هرگونه برداشت غیرمجاز در مسیر انتقال آب خودداری نمایند و این شرکت را در به انجام رساندن رسالت خود یاری نمایند.

 

دیگر خبرها

  • ۱۳ استان در معرض تهدید سن و زنگ زرد هستند
  • مشکلی در تأمین و تدارک کودهای پتاسه و فسفاته نداریم
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • جوابیه آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در خصوص برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه
  • اجباری نبودن لباس فرم برای دانش آموزان
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • مردم نگران تامین داروی "وارفارین" نباشند
  • مردم نگران تامین داروی وارفارین نباشند
  • سازمان غذا و دارو: بیماران قلبی نگران وارفارین نباشند
  • نیروهای شرکتی منتظر نباشند؛ خبر نگران کننده درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت