Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ کیومرث کشوری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  اظهار داشت : فضای مجازی همانگونه که می تواند برای انتقال سریع اخبار و آگاه سازی جامعه موثر باشد، به همان میزان نیز اثرات مخربی را می تواند برجای بگذارد .

وی افزود: این روزها که همه مسوولان و متولیان ستاد مقابله با کرونا به صورت شبانه روزی برای کنترل این بیماری و کاهش تلفات ناشی از آن در تلاش هستند، افرادی نیز در لایه های پنهان جامعه با اهداف پلید به دنبال متشنج کردن فضای جامعه و ایجاد رعب و وحشت بین مردم هستند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان اهواز ادامه داد: متاسفانه افرادی با انتشار کلیپ های جعلی مانند سرگردانی بیماران مبتلا، رها کردن بیماران در خیابان، افزایش غیر قابل کنترل مبتلایان، صداگذاری روی گزارش های قدیمی، نشان دادن فضای ملتهب بیمارستان ها و ... قصد دارند شرایط موجود را  بحرانی جلوه دهند .

وی تصریح کرد: ناجا در سنوات گذشته نیز نسبت به آسیب های فضای مجازی به افراد جامعه هشدار داده و کلیپ های آموزنده ای را از طریق رسانه ملی و فضای اجتماعی منتشر کرده و این بار نیز در چنین شرایطی نیاز است که مردم تمامی اخبار مربوط به بیماری کرونا را از رسانه های رسمی و معتبر دنبال کنند و مراقب کلیپ ها و اخبار جعلی باشند .

سرهنگ کشوری بیان کرد :همچنین به تازگی کلیپی در فضای مجازی منتشر شده که در آن مطرح می شود که فردی با هویت معلوم به صورت عمدی اقدام به انتقال ویروس به شهروندان کرده و باعث مرگ ۲۰۰ نفر شده است اما این کلیپ که فردی در کنار یک مامور ناجا در حال مصاحبه است مربوط به یک مانور قدیمی است که صداگذاری شده است .

وی افزود : تاکنون حتی یک مورد نیز در خصوص انتقال بیماری کرونا به شهروندان توسط فرد یا افرادی به صورت عمدی در این شهرستان گزارش نشده است.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان اهواز گفت : بی شک در چنین فضایی دشمنان نیز بیکار نمی مانند و از هر راهی برای آسیب رساندن به جامعه و کشور استفاده می کنند که فضای مجازی یکی از بهترین ابزارها برای این اهداف پلید به شمار می رود که شهروندان باید نسبت به محتوای اخبار ارسالی در این فضا هوشیار باشند .

انتشار کلیپ های جعلی در فضای مجازی سابقه دیرینه ای دارد که در سال های گذشته نیز با گسترش پیام رسان ها و افزایش کاربران بر سرعت انتشار تصاویر، اخبار و کلیپ های جعلی افزوده شده و بعضا مشکلات فراوانی را برای افراد، خانواده ها و مدیریت استان ها ایجاد کرده است .

مرزهای بی انتهای فضای مجازی نه تنها در زمان بحران ها بلکه در شرایط عادی نیز یکی از چالش های جدی جوامع بوده که راه مقابله با آن تنها از طریق ارتقای سطح فرهنگ جوامع بوده است .

ویروس کرونا از اواخر سال گذشته بسیاری از کشورهای جهان را درگیر کرده و در چنین روزهایی سریع ترین راه انتقال اخبار مربوطه ، فضای مجازی بوده است که بعضا کلیپ های ساختگی و اخبار جعلی نظیر کشف واکسن و داروی مقابله با کرونا در نقطه ای از جهان برای ساعاتی ذهن ملت ها را به خود درگیر کرده است.

اکنون در چنین شرایطی آگاه سازی جامعه و هوشیارتر کردن شهروندان نسبت به آسیب های فضای مجازی شاید موثرترین راه برای مقابله با افراد سودجو باشد .

اگرچه از طرفی دیگر در فضای مجازی نکات آموزنده، راه های پیشگیری از انتقال ویروس، نحوه استفاده صحیح از مواد بهداشتی و ضدعفونی و رعایت فاصله گذاری هوشمند ، بسیار در کنترل این بیماری موثر بوده اما با این وجود آسیب های احتمالی این فضا را نیز نباید نادیده گرفت.

برچسب‌ها انتظامی اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتظامی اهواز انتظامی اهواز فضای مجازی کلیپ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۳۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات اجرای طرح عملیاتی پلیس برای برخورد با لایوهای مستهجن و محتوای مبتذل

به گزارش خبرآنلاین، رئیس پلیس فتای فراجا از اجرای طرح برخورد با جرایم اخلاقی و مغایر با شئونات اسلامی، اجتماعی و فرهنگی؛ شامل لایوهای مستهجن، تولید محتوای مبتذل و مدلینگ در فضای مجازی خبر داد.

ایسنا در خبری نوشت: سردار وحید مجید درباره جزئیات اجرای این طرح گفت: با اجرای طرح عملیاتی پیش دستانه علیه جرایم اخلاقی و مغایر با شئونات اسلامی، اجتماعی و فرهنگی؛ شامل لایوهای مستهجن، تولید محتوای مبتذل و مدلینگ؛ گردانندگان، مدیران و اعضا ۱۰ نشانگاه سایبری فعال شناسایی شده و مورد اقدام عملیاتی و قضائی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۹۸۳۵ تارنما نیز مورد رصد عام قرار گرفتند که با بررسی اطلاعاتی سایبری بر روی ۳۸۴۲ فقره تارنمای مشکوک تعداد ۱۷۶۵ مورد مجرمانه مشاهده شد که از این تعداد ۷۶۵ مورد با تذکر تلفنی و با همکاری هموطنان تمامی محتوای نامناسب مسدود شد و مابقی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس فتا فراجا افزود: با بررسی های صورت گرفته شبکه اجتماعی اینستاگرام با بیش از ۹۱ درصد؛ کماکان بیش‌ترین حجم آلودگی جرایم غیر اخلاقی را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به مطالبات گسترده و عمومی هموطنان از پلیس فتا برای پاکسازی و امن سازی فضای سایبر از محتواهای نامناسب و مغایر با شعائر دینی و هنجارهای عام جامعه و خانواده، گفت: بخش اعظم گزارشات این حوزه توسط کاربران فهیم و آگاه فضای مجازی به این پلیس گزارش شده است.

مجید تصریح کرد: اجرای طرح های عملیاتی و پیش دستانه در خصوص اینگونه جرائم که .باعث نگرانی خانواده های ولایت مدار ایرانی شده قطعا در اولویت پلیس فتا است.

رئیس پلیس فتای فراجا از هموطنان خواست که همچون گذشته در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را پلیس اطلاع دهند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902974

دیگر خبرها

  • پدر، مادر، ما متهمیم ...
  • شهروندان مراقب پیامک های جعلی باشند
  • طرح عملیاتی پلیس برای برخورد با تولیدکنندگان محتوای مبتذل
  • جزئیات اجرای طرح عملیاتی پلیس برای برخورد با لایوهای مستهجن و محتوای مبتذل
  • طرح عملیاتی پلیس برای برخورد با تولید کنندگان محتوای مبتذل
  • هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید
  • اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا برای برخورد با لایوهای مستهجن و محتوای مبتذل در فضای مجازی
  • دستگیری عامل انتشار محتوای نامتعارف در فضای مجازی در رشت
  • مراقب همراه بانک‌های جعلی باشید
  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی