Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: با همکاری اساتید، دانشجویان و گروه حوادث و بلایا، نقشه راه برای مدیریت بحران و برنامه عملیاتی تا سال ۱۴۰۰ تنظیم شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از دانشگاه علوم پزشکی ایران، اتاق فکر مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور جلیل کوهپایه‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، معاونان آموزشی، بهداشتی و درمان و سایر اعضاء در سالن شورای ستاد مرکزی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این جلسه، جلیل کوهپایه‌زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران بر تعیین نقشه راه مدیریت بحران تاکید کرد و گفت: با همکاری اساتید، دانشجویان و گروه حوادث و بلایا ، نقشه راه برای مدیریت بحران و برنامه عملیاتی تا سال ۱۴۰۰ تنظیم شود.

وی تصریح کرد: نقش و تکالیف حوزه‌های مختلف در مدیریت بحران مشخص شود. تکمیل پروژه‌های عمرانی نظام سلامت و سرمایه‌گذاری جهت مقاوم‌سازی سازه‌های دانشگاه حائز اهمیت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، اجرای برنامه عملیاتی مدیریت بحران را جزو تکالیف ذاتی دانشگاه دانست و افزود: در این مسیر از ظرفیت سازمان‌های ذی‌ربط و مشاوره اساتید باتجربه استفاده شود. این برنامه ارزشمند می‌تواند در قالب پروژه پژوهشی اجرا شود و در این راستا مباحث علمی، فرهنگی و عمرانی قابل توجه است.

اعضای اتاق فکر مدیریت بحران دانشگاه پیرامون یکسان‌سازی ساختارها و پرهیز از موازی‌کاری، تعیین وظایف بخش‌های مختلف، تهیه سند مدیریت بحران، تبدیل دانش به عملیات کابردی، استفاده از ظرفیت‌های برون دانشگاهی، توسعه بحث پژوهش در بحران، تسریع در انجام برنامه و سرمایه‌گذاری جهت ایمنی سازه‌ها بحث و تبادل نظر کردند.

همچنین توکلی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران پیشنهاد داد: مانورهای مختلف جهت آمادگی دانشگاه برای بحران‌های آتی برگزار و زیرساخت‌های لازم تکمیل و چند برنامه مشخص در راستای آموزش بحران و مدیریت کاربردی تعیین شود.

تامین اعتبار لازم و توسعه آزمایشگاه رفرنس جهت مدیریت بحران، اجرای برنامه عملیاتی، استفاده از فضای مجازی برای هماهنگی و اطلاع‌رسانی، تشکیل جلسات مستمر با دستور کار مشخص، بهره‌گیری از تضارب آرا و تجربیات ملی و بین‌المللی از دیگر موارد مطرح شده توسط رئیس دانشگاه در این جلسه بود.

انتهای پیام/۴۱۱۸/

منبع: آنا

کلیدواژه: نقشه راه مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی ایران رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران برنامه عملیاتی مدیریت بحران نقشه راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۳۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری برای دزپارت خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان در این باره به ایسنا، گفت: وجود رودخانه، سد و محصولات و فراورده‌های کشاورزی، لبنی و دامی از جمله ظرفیت‌هایی است که برای گردشگری در آن منطقه وجود دارد.

محمدحسین ارسطوزاده با اشاره به این‌که دزپارت یکی از ورودی‌های استان محسوب می‌شود، بیان کرد: با هدف تقویت گردشگری و بهسازی فضا‌ها و محوطه‌های گردشگری شهرستان، چندین طرح در حوزه روستایی، پشتیبانی و اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران محلی در حوزه گردشگری صنایع‌دستی تعریف کرده‌ایم.

او با تاکید بر استمرار کار در حوزه آموزش افزود: اگرچه در سال گذشته بیش از ۵۰ دوره آموزشی با رویکرد تقویت جامعه روستایی و گردشگری در روستا‌های سطح استان برگزار شد که بخش قابل توجهی از آنها در حوزه شهرستان دزپارت بود، اما این موضوع باید تداوم داشته باشد که به صورت جدی آن رادنبال خواهیم کرد.

ارسطوزاده بیان کرد: برای این‌که جامعه محلی و روستایی برای در دست گرفتن مدیریت و تدبیر گردشگری در ابعاد محلی آماده شود، مستلزم این است که مدیران شهرستانی و ترجیحا بخشداران و دهیاران و نیز شورا‌های روستا‌ها در حوزه گردشگری وارد عمل شوند.

او با اشاره به این‌که بعد از آموزش جامعه محلی، روستا‌هایی که قابلیت گردشگری دارند باید در این زمینه ورود کنند افزود: برای این که اختیار و تدبیر مدیریت امور گردشگری به دهیاران و شورا‌ها واگذار شود، سازوکاری با اداره‌کل امور روستایی تدوین شده است. ضمن این‌که بخش زیرساخت‌ها نیز از راه طرح‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای دولت پیش می‌رود.

دیگر خبرها

  • انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • تصویب راه‌اندازی دانشکده خانواده در دانشگاه‌های شهید بهشتی و شریف همچنین تهران
  • تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری برای دزپارت خوزستان
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان
  • حمایت دانشگاهیان علوم پزشکی ایران از دانشجویان جهان
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان شرقی
  • حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • داروسازی ایران، حرکت به سوی آینده یا اسیر روندهای تکراری
  • لزوم آماده‌باش همه دستگاه‌ها به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی