Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی مزاری رئیس مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان با اشاره به تحولات اخیر در مورد مهاجرین در جمهوری اسلامی ایران، گفت: یکی از ابزار‌های آمریکا در جنگ روانی علیه ایران، مهاجرین افغانستانی است، حوادث اخیر در هریرود و یزد دست‌مایه‌ای برای غربی‌ها شد و متأسفانه مهاجرین هم بدون تحقیق و بررسی تحت تاثیر قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  او افزود: از مهاجرین میخواهم که هوشیار باشند، فریب تبلیغات شبکه‌های استخباراتی دشمن را نخورند و در کنار این نظام باشند. تقابل جبهه کفر و جبهه اسلام رئیس مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان با بیان این‌که امروز در دنیا دو جبهه در برابر هم قرار دارند؛ جبهه کفر و جبهه اسلام؛ جبهه کفر با محوریت آمریکا و جهان اسلام هم با محوریت جمهوری اسلامی ایران، ادامه داد: "آمریکایی‌ها به خاطر ایرانیت ایران با ایرانی‌ها دشمنی ندارند، آمریکایی‌ها به خاطر سایر موضوعاتِ اجتماعی و سیاسی با ایرانی‌ها مشکل ندارند، تنها مشکل آمریکایی‌ها با ایرانی‌ها بحث اسلام است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی مزاری بیان کرد: به دنبال شکست کامل غرب و آمریکا در منطقه به شمول افغانستان، یکی از ابزاری که آمریکایی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کردند، بحث ابزار نرم و تبلیغات و جنگ روانی علیه این کشور است و یکی از ابزار‌های آمریکا در جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران، مهاجرین افغانستانی است. حادثه مشکوک هریرود او تصریح کرد: به عنوان مثال در "حادثه مشکوک" غرق شدن چهل و چند نفر در هریرود که دست‌مایه‌ای برای غربی‌ها شد و عناصر شبکه‌های استخباراتی آمریکایی، هم در داخل افغانستان و هم در داخل ایران و هم در دنیا، از طریق شبکه‌ها و تلویزیون‌هایی مثل بی‌بی‌سی، یورونیوز و فاکس‌نیوز، صدای آمریکا و... روی آن زوم کردند و علیه جمهوری اسلامی ایران فضا ایجاد نمودند. حادثه یزد رئیس مرکز تبیان با اشاره به حادثه یزد، چگونگی وقوع و ابعاد مختلف آن، به محل وقوع این رویداد اشاره کرد و تاکید کرد: "مسیری که این ماشین در حال طی کردن بوده، مسیر قاچاق اسلحه و هروئین است؛ مسیری است که نیرو‌های داعش از چچن و از کشور‌های آسیای میانه و از چین و پاکستان و سایر کشور‌ها به صورت قاچاق رد می‌شوند و به سمت ترکیه، عراق و همچنان سوریه می‌روند.   حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی مزاری اظهار کرد: مسیر اکمالاتی نیروی داعش نیز تقریبا از این مسیر است. این مسیر، مسیر خطرناکی است و طبعا سخت‌گیرترین نیرو‌های انتظامی ایران در این مسیر مستقر اند و در برابر هرگونه حرکات مشکوک حساس بوده و جدی برخورد می‌کنند".   بیشتربخوانید: پیوند دولت برادر ایران و افغانستان، گسستنی نیست کار آمریکا، قطع کردن نفس ملت‌هاست/ بروز تحول سازی امام در جریان کرونا بین مردم مرز‌ها خط مقدم آسایش و آرامش کشور هستند
او با اشاره به اینکه نیرو‌های نظامی و انتظامی ایران در رابطه با امنیت این کشور حساس هستند افزود: دشمنان تلاش دارند این کشور را مثل سوریه و افغانستان بسازند، اما طی این ۴۰ سال نیرو‌های امنیتی و نظامی ایران با قدرت ایستادگی کرده و امروز اگر شما این امنیت را می‌بینید، مدیون توجه و تلاش نیرو‌های امنیتی ایران است.
رئیس مرکز تبیان ادامه داد: حادثه یزد حادثه‌ای تقریبا معمولی است که روزانه در موارد مختلف در رابطه با خود ایرانی‌ها به وجود می‌آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی مزاری بیان کرد: کسی که آن‌جا فیلمبرداری می‌کند، لباس افغانی دارد، حالا یا بلوچ است یا افغانی نمی‌دانم، که قابل تشخیص نیست، اما "پایین بشین" "پایین بشین" گفتنش، لفظ افغانی است؛ به زخمی که مرتب آب می‌خواهد، می‌گوید پایین بشین، خیلی با خیال راحت و بدون دغدغه از او هم فیلم می‌گیرد و هم از ماشین آتش‌گرفته، نفس خود این نوع فیلم گرفتن مشکوک است که چگونه با آن وضعی که ماشین دارد آتش می‌گیرد، و شما می‌توانید آدم‌هایش را نجات بدهید، اما حرکت نمی‌کنید و با خیال راحت فیلم می‌گیرید".

او تصریح کرد: دشمن چقدر از این حادثه سوء‌استفاده کرد و عوامل آمریکایی و سرشبکه‌های استخباراتی در افغانستان و حتی در خود ایران با لباس و عنوان مهاجر فوری در رسانه‌ها ظاهر شدند و چه شعار‌های آتشین سردادند تا ذهنیت‌ها را آشفته بسازند. مهاجرین بدون تحقیق تحت تاثیر قرار گرفتند رئیس مرکز تبیان تاکید کرد: به این وضعیت از طریق رسانه‌های خارجی مرتب دامن زده شد و متأسفانه مهاجرین هم بدون تحقیق و بررسی، بدون اینکه مطالب را مورد تجزیه و تحلیل قرار بدهند، تحت تاثیر قرار گرفتند و خیلی از شخصیت‌های روحانی و دانشگاهی، کسبه، بازاری و... موضع‌گیری کردند. مهاجرین مشکلات و معضلات بسیاری دارند حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی مزاری اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران یک نظام اسلامی که تاکنون صد درصد مشکلات ما را حل کرده باشد نیست، بلکه مهاجرین مشکلات و معضلات بسیاری دارند و رفتار اداری ایران در بسیاری از حوزه‌ها مطابق با پروتکل‌های سایر کشور‌ها و دنیا نیست، اما با وصف همه این مشکلات، باید در کنار این نظام باشیم! باید از این نظام حمایت کنیم او افزود: اما با وجود همه مشکلات شرافتمندانه‌ترین زندگی در جمهوری اسلامی ایران از نظر اخلاقی، معنوی و تربیت سالم فکری برای مهاجرین است، فضا، فضای سالمی است و این نظام نظامی است که سعی دارد به سمت اسلامی شدن صد درصد حرکت کند!   رئیس مرکز تبیان ادامه داد: این نظام تنها نظامی است که رهبرش امروز با جدیت از حق و حقیقت دفاع می‌کند و در برابر دنیای استبداد ایستاده است! و ما و شما هم باید با عنوان مسلمان در این عرصه در کنار جمهوری اسلامی ایران باشیم؛ هم در کنار این نظام باشیم و هم مطالبه داشته باشیم، هم برای رفع مشکلات خود تلاش بکنیم و هم از این نظام حمایت کنیم! " مهاجرین فریب تبلیغات دشمن را نخورند حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی مزاری خطاب به مهاجرین بیان کرد: فریب تبلیغات شبکه‌های استخباراتی دشمن را نخورید، زیرا به خاطر متأثر بودن از فضایی که ایجاد شد، عده‌ای از عناصر سازمان یافته علیه مهاجرین کار کردند و با استفاده از این فضا می‌خواستند که زمینه‌های دوری مردم ما را از ایران فراهم کند و بین ایران و افغانستان اختلاف ایجاد کنند و موضوعات را به سطح حکومت‌های ایران و افغانستان بکشانند. توطئه علیه مهاجر، به خاطر ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران است او خطاب به مقام‌های جمهوری اسلامی ایران نیز تصریح کرد: از اوضاع اخیر متأثر نشوید توطئه‌ای که علیه مهاجر می‌‌شود، به خاطر ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس مرکز تبان ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران باید بیش از پیش در رابطه با بحث مهاجرین توجه جدی کند نه تنها بحث کسانی که سربرگ دارند، یا طرح خانواری سایر مباحثی که در سطح مهاجرین هست، باید مورد توجه قرار بگیرد و در جهت حل معضلات و موضوعات مهاجرین تلاش شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی مزاری گفت: ایرانی‌ها باید درک کنند که امروز حامی‌ترین مردم و کشور در سطح دنیا نسبت به جمهوری اسلامی ایران مردم افغانستان اند.

انتهای پیام//ف.س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افغانستان افغانستان و ایران مهاجرین افغانستان رهبرانقلاب جمهوری اسلامی ایران جنگ روانی علیه آمریکایی ها بدون تحقیق ایرانی ها شبکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۳۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد پیرامون: وضعیت خاورمیانه گفت ایران خواستار لغو فوری تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد پیرامون وضعیت خاورمیانه گفت ایران خواستار لغو فوری تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه است. 


متن سخنرانی نماینده ایران به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم 
  
خانم رئیس، 
وضعیت انسانی در سوریه همچنان وخیم است. مردم سوریه از چالش‌های اقتصادی عمیقی رنج می‌برند. بر اساس آخرین گزارش سازمان ملل متحد، 16.7 میلیون نفر، یعنی نزدیک به 70 درصد جمعیت سوریه، به کمک‌های بشردوستانه فوری نیاز دارند. سطح بودجه فعلی تخصیص‌یافته برای رسیدگی به بحران انسانی در سوریه نگران‌کننده است. 

گزارش سازمان ملل تاکید می‌کند که برای اجرای کامل طرح واکنش بشردوستانه سوریه در مجموع 4.07 میلیارد دلار نیاز است. این مبلغ جهت برآورده‌سازی نیازهای فوری 10.8 میلیون فرد آسیب‌پذیر از میان این 16.7 میلیون نفر، مورد نیاز است.
 
خانم رئیس، 
ارائه کمک‌های فوری بسیار مهم است، با این حال، این یک راه حل پایدار در دراز مدت نیست. تلاش‌ها باید بر بازسازی زیرساخت‌های حیاتی، ایجاد شرایط برای بازگشت امن پناهندگان و آوارگان داخلی و پیشبرد روند سیاسی متمرکز شود. متأسفانه ایالات متحده و متحدانش تصمیم گرفته‌اند چشمان خود را بر وضعیت انسانی ببندند و به برنامه سیاسی خود در سوریه ادامه دهند. آن‌ها از تحریم‌ها به‌عنوان ابزاری برای دستیابی به اهدافی استفاده می‌کنند که از طریق مجاری نظامی یا دیپلماتیک نتوانسته‌اند به آن دست یابند. 

همچنین، آن‌ها تلاش‌های مذبوحانه‌ای مانند سیاسی کردن کمک‌های بشردوستانه و ممانعت از بازگشت آوارگان انجام دادند. چنین اقدامات غیرقانونی تنها می‌تواند به طولانی‌تر شدن بحران و تشدید رنجی که مردم سوریه متحمل شده‌اند کمک کند.
 
جمهوری اسلامی ایران خواستار لغو فوری تحریم‌های یکجانبه است. تداوم چنین اقدامات غیرانسانی حقوق اولیه بشری مردم سوریه را نقض می‌کند، کل جمعیت سوریه را مجازات می‌کند و وضعیت اسفبار آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه را تشدید می‌کند.
 
خانم رئیس، 
جمهوری اسلامی ایران از دولت سوریه به دلیل همکاری با سازمان ملل متحد و سایر نهادهای بین‌المللی، که تسهیلات ضروری برای امدادرسانی و کمک به مناطق آسیب‌دیده از بحران را فراهم می‌کند، قدردانی می‌کند. هر مکانیسم کمکی باید با هماهنگی نزدیک با دولت سوریه اجرا شود و نهایت احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه را تضمین نماید.
 
خانم رئیس، 
جمهوری اسلامی ایران بار دیگر حملات تروریستی بزدلانه رژیم اسرائیل در 1 آوریل 2024 علیه اماکن دیپلماتیک ما در دمشق را به شدت محکوم می‌کند.
 
رژیم اسرائیل مرتکب نقض آشکار منشور ملل متحد، به‌ویژه ماده 2 (4) منشور سازمان ملل متحد، قوانین بین‌المللی، حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه شد. این نقض فاحش نیز نقض مصونیت نمایندگان و اماکن دیپلماتیک و کنسولی بود. ما همچنین اقدامات تجاوزکارانه رژیم تروریستی اسرائیل علیه حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه را که با مصونیت کامل و بدون هیچ واکنشی از سوی شورای امنیت ادامه دارد، به شدت محکوم می‌کنیم.
 
خانم رئیس، 
جمهوری اسلامی ایران متعهد به حل این بحران از طریق راه حل سیاسی است. ایران به حمایت از یک فرآیند سیاسی که به‌صورت واقعی تحت رهبری و مالکیت سوریه و با تسهیل سازمان ملل، و همچنین کمک به مردم و دولت سوریه برای بازگرداندن وحدت و تمامیت ارضی کشورشان، قرار دارد ادامه خواهد داد.
 
ما به حمایت خود از تلاش‌های آقای پدرسون، فرستاده ویژه، برای از سرگیری جلسات کمیته قانون اساسی به عنوان مکانیزمی موثر برای پیشبرد روند سیاسی ادامه می‌دهیم. 

احیای تمامیت ارضی سوریه مستلزم تلاش‌های بی‌وقفه برای مبارزه مداوم با تمامی گروه‌های تروریستی است. در این زمینه، جمهوری اسلامی ایران به‌طور کامل از دولت سوریه در تلاش‌های ضد تروریسم حمایت و کمک می‌کند.
 
با این حال، ضروری است که حفاظت از غیرنظامیان در طول تلاش‌های ضد تروریسم مورد توجه ویژه قرار گیرد.
 
جمهوری اسلامی ایران بار دیگر درخواست خود را برای خروج فوری تمامی نیروهای نظامی آمریکا از سوریه که بخش‌هایی از خاک این کشور را اشغال کرده‌اند، تکرار می‌کند. ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی در سوریه نه تنها حاکمیت و خاک سوریه را نقض می‌کند، بلکه منشأ اصلی بی‌ثباتی و ناامنی در این کشور است و تنها فضا را برای گروه‌های تروریستی فراهم می‌کند تا موقعیت خود را مستحکم نموده و جنایات بیشتری مرتکب شوند. 

خانم رئیس، 
همراه با شرکای خود در فرایند آستانه، جمهوری اسلامی ایران متعهد به کار در جهت عادی‌سازی شرایط به صورت طولانی‌مدت و پایدار در داخل و اطراف سوریه است. همچنین بسیار مهم است که تمام تلاش ممکن را برای تسهیل بازگشت امن و شرافتمندانه آوارگان سوری به وطن خود و رفع نیازهای بشردوستانه آن‌ها انجام دهیم.
 
در پایان، تنها راه عملی برای بازگرداندن صلح و امنیت به منطقه این است که شورای امنیت رژیم سرکش اسرائیل را مجبور کند تا فورا جنگ و نسل‌کشی در غزه را متوقف نموده، آتش‌بس فوری و دائمی برقرار کند و به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده‌اش در منطقه پایان دهد.

پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریهرئیسی فرا رسیدن روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفتفرود مشکوک بالگردهای آمریکایی در دیرالزور سوریه

 

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است
  • مصباحی مقدم: آمریکا بدنبال تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی است
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • ایروانی: تحریم های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی شکست خورد/ آمریکا به زودی از منطقه خارج می‌شود
  • بررسی آخرین وضعیت طرح جذب منابع و سرمایه های خرد اتباع
  • رهبر معظم انقلاب: هدف از تحریم، در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری تبعیت کند/ بعضی انشاءالله خیرخواهانه توصیه می‌کنند که با آمریکا {کنار بیاییم}؛ یک چیزی می‌گویم گوش کنید، توقعات این‌ها تمامی ندارد
  • عملیات وعده صادق، بدون دخالت متحدان منطقه‌ای بود
  • عملیات وعده صادق ، بدون دخالت متحدان منطقه‌ای انجام شد