Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، افراد دارای علائم کرونا می‌توانند با استراحت و قرنطینه خانگی تا حدود زیادی از جان خود و اطرافیانشان در مقابل ویروس کرونا محافظت کنند.

ابراهیم قادری اظهار کرد: طی هفته‌های اخیر عدم ثبات در رعایت فاصله فیزیکی، عدم استفاده از ماسک و رعایت مناسب و همچنین قرنطینگی  افراد دارای علامت که باید ماه‌ها ادامه یابد، باعث افزایش روند شدید انتقال این بیماری شده است، که متاسفانه  این روند شدید در برخی از شهرهای استان بخصوص سنندج نیز مشاهده می‌شود و احتمالا افزایش بستری در برخی از شهرستان‌های دیگر مانند مریوان و حتی دیواندره نیز بوجود آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: افراد مشکوک به کرونا ضمن مراجعه به پزشک، باید استراحت کامل داشته باشند تا وضعیت آن‌ها وخیم‌تر نشود و درصورت احساس خستگی و یا تنگی نفس حتما به مراکز بهداشتی یا درمانی مراجعه کنند.

قادری ادامه داد: افراد دارای علائم کرونا می‌توانند در سامانه salamat.gov.ir مشخصات و علایم خود را ثبت کنند تا مراقبین سلامت با آنها تماس گرفته و فرد را بدون نیاز به مراکز بهداشتی و درمانی، بررسی کنند، همچنین بیماران می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۴۰۳۰ مشاوره لازم را دریافت کنند.

وی تاکید کرد: همه ما مجبوریم برای مراقبت از خود و جلوگیری از آسیب‌پذیری مدتی هرچند طولانی سبک زندگی خود را تغییر دهیم.

ابراهیم قادری در پایان یادآور شد: هرچند این بزرگترین بحران بشر در صد سال گذشته است ولی درصورت همکاری همه‌جانبه مردم و مسئولین ، از وخامت اوضاع تا حدود زیادی کاسته خواهد شد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: افراد دارای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۳۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد

یونس احمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال گذشته محصولات مختلفی از جمله انواع گوشت قرمز، گوشت مرغ، خوراک ماهی و دنبه گوسفندی در مجموع به وزن یک هزار و ۷۷۹ تن و ۱۵ هزار قطعه ماهی زینتی به کشور عراق تحت نظارت کارشناسان قرنطینه دامی مستقر در مرز بین اللملی شهید سلیمانی مهران به کشور عراق صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون مقدار ۷۲۵ تن تخم مرغ خوراکی و ۲هزار قطعه ماهی زینتی تحت نظارت واحد قرنطینه دامپزشکی به کشور عراق صادر گردیده است.

وی اظهار کرد: لازم به توضیح است صادرات هر گونه محصولات و فرآورده های دامی منوط به اخذ گواهی بهداشتی قرنطینه ای دامپزشکی از استان های مبدا است.

وی افزود: کارشناسان دامپزشکی مسئولیتی در قبال صادرات محموله های بدون مجوز بهداشتی ندارند.

کد خبر 6093356

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • تجلیل جامعه معلولان از یک برنامه تلویزیونی/«نامیرا» فرهنگسازی کرد
  • 6 علامت که می‌تواند نشان دهنده تومور مغزی باشد
  • 70 نفر با قارچ‌های سمی مسموم شدند/ افزایش 300 درصدی مسمومیت با قارچ در کشور
  • مسمویت 70 نفر با قارچ‌های سمی/ افزایش 300 درصدی مسمومیت با قارچ در کشور
  • مسمویت 70 نفر با قارچ‌های سمی/ استفراغ عمدی اولین راه جلوگیری از مسمومیت
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • علائم آلرژی فصلی را بشناسید + موادغذایی آلژی‌زاراهکار درمان خانگی