Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین امیررحیمی روز پنجشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی در محل اتاق بازرگانی مشهد افزود:همین که روستاییان بتوانند سهام عدالت را به عنوان ضمانت وام در بانکها قرار دهند تامین منابع مالی بر مبنای سهام عدالت در خراسان رضوی بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: سهام عدالت به هشت درصد مردم استان اختصاص یافته که از این میزان  ۴۰ درصد ساکن مشهد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا یکی از موضوعات امروز شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی "پیشنهادات کارگروه مشترک آسیب شناسی مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی استان و دبیرخانه شورای گفتگو پیرامون عدم بهره‌مندی روستاییان از منابع بانکی و اجرای تکالیف قانونی توسط شبکه بانکی استان " بود که رییس دبیرخانه این شورا در این باره گفت: هم اینک در چارچوب الگوی مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی ۲۰۰ حساب خرد روستایی در صندوق‌های روستایی استان تشکیل شده و  هزار پروژه کسب و کار خرد در دست اجراست، با این حال شبکه بانکی با ساز و کار موجود امکان تزریق منابع به روستاها را ندارد.

علی اکبر لبافی با اشاره به تاکید دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان بر بهره مندی روستاییان از تسهیلات بانکی افزود: روستاها دارایی و ثروتی دارند که به لحاظ تضامین مورد تایید شبکه بانکی برای دریافت تسهیلات نیست، در حالی که در ماده ۵۱ قانون رفع موانع تولید و ماده ۱۰ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی بر پذیرش اسناد و مدارک بخش کشاورزی تاکید شده است.

وی بهره‌گیری از ظرفیتهای استانی مانند ستاد ویژه تدابیر اقتصادی، کمیسیون هماهنگی بانکها، ستاد تسهیل و مطرح کردن این مساله در شورای مرکزی گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و پیشنهاد به دولت را از پیشنهادات دبیرخانه برای بهره مندی روستاییان از تسهیلات بانکی برشمرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: امسال هدف‌گذاری استان خرید تضمینی ۶۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان بوده که تاکنون ۸۰۹ هزار و ۵۱۲ تن گندم خریداری شده و این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد رشد داشته است.

محمدرضا اورانی افزود: همچنین امسال هدف‌گذاری خراسان رضوی در خرید تضمینی کلزا ۱۵ هزار تن بوده که تاکنون دو هزار و ۶۲۱ تن کلزا خریداری شده و این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۴.۵ درصد رشد داشته است.

برچسب‌ها اتاق بازرگانی ایران سهام عدالت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتاق بازرگانی ایران سهام عدالت اتاق بازرگانی ایران سهام عدالت گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی سهام عدالت شورای گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۳۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد

قاسمعلی نیک‌پسند مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: این واحد پرورش قارچ به صورت صنعتی با سطح زیر کشت چهار هزار و ۸۰ مترمربع با ظرفیت تولید سالانه ۹۰ تن محصول فعال شده است.

وی افزود: برای ایجاد این واحد تولیدی ۲۲ میلیارد ریال تسهیلات و ۴۰ میلیارد ریال از محل خودیاری مجری هزینه شده است که از این طریق ۱۲ فرصت شغلی فراهم و در نخستین سال بهره برداری پنج دوره محصول قارچ تولید می‌شود.

قارچ محصولی زودبازده است که کشت آن به علت شاخص‌های اقتصادی، زیست محیطی، تغذیه‌ای و دارویی اهمیت زیادی پیدا کرده است.

گستره زمین‌های باغی و زراعی جوین ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندر قند، زیره، پیاز، هندوانه و پسته است که ۱۲ هزار بهره‌بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور این شهرستان فعالیت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • جاماندگان سهام عدالت بخوانند
  • بهره برداری از ۱۱۰۰ مسکن ویژه محرومان به همت بسیج سازندگی در خراسان رضوی
  • اعلام تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت
  • افتتاح ۲,۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان‌ رضوی
  • ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد
  • تاریخ جدید واریز سود سهام عدالت اعلام شد
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • نظارت ها بر شرکت های بورسی برای واریز به موقع سود سهام عدالت چگونه است؟