Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@16:31:58 GMT

فقدان «فرهنگ کار» جمعی یکی از مشکلات استان است

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۳۵۱۱۳

فقدان «فرهنگ کار» جمعی یکی از مشکلات استان است

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از معضلات فعلی استان کرمانشاه نبودن فرهنگ کار جمعی است و باید با ترویج فرهنگ کار باید استخدام نیروی‌های بومی در استان را برای کارفرمایان بخش‌های مختلف تسهیل کرد.

به گزارش فارس از کرمانشاه، امروز پنجشنبه (29 خرداد ماه) نشست دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی با «محمد رشیدی» نماینده مردم کرمانشاه در دانشگاه صنعتی کرمانشاه، دیدار و در خصوص مسائل و مشکلات استان گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این نشست، یکی از دانشجویان با مطرح کردن بحث شفافیت در مجلس، اظهار داشت: بحث شفافیت آرا و اموال نماینده‌های مجلس امری بسیار مهم و تاثیرگذار است و پیگیری این موضوع از بروز بسیاری مشکلات جلوگیری می‌کند.

این دانشجو اضافه کرد: بسیاری از مشکلات کشور و مردم ناشی از اظهارنظرهای نابجا و اشتباه برخی مسئولین است؛ چراکه برخی از مسئولین با بیان یک مطلب مشکلی را در جامعه به وجود آورده و یا نمکی بر زخم مردم می‌زنند و آن را تبدیل به یک معضل می‌کنند.

در ادامه «محسن یوسفوند» با مهم شمردن توجه به دانشگاه، عنوان داشت: نقش دانشگاه در تصمیم‌گیری‌های کشور می‌تواند بسیار سازنده باشد و خیلی خوشحال هستیم یکی از نمایندگان مجلس به این مهم توجه داشته است.

یوسفند با اشاره به اهمیت توجه به بحث کشاورزی در استان کرمانشاه، گفت: استان کرمانشاه با دارا بودن حدود یک میلیون کیلومتر مربع اراضی کشاورزی و متوسط بارش بسیار مطلوب و دارا بودن آب و هوای چهار فصل می‌تواند به یکی از قطب‌های کشاورزی کشور تبدیل شود و نماینده کرمانشاه در کمسیون کشاورزی می‌تواند این موضوع را تسریع کند.

یوسفند اضافه کرد: در بخش صنایع تبدیلی در استان کرمانشاه ما بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم در حالی که در بسیاری از محصولات ما کیفیت بسیار مطلوبی تولید می‌شوند اما در برندسازی این محصولات ضعیف عمل کرده و نتوانستیم با این راهکار مشکل بیکاری استان را حل کنیم.

این دانشجو یادآور شد: همدلی و همراهی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی تواند رشد و شکوفایی استان را محقق کرده و این مساله می‌تواند زمینه ساز مجلس قوی، کارآمد و پیگیر باشد تا بتواند کشور را از وضعیت کنونی و انبوهی از مشکلات اقتصادی عبور دهد.

«احسان پورمحمد» به عنوان مسئول ستاد جهاد کارآفرینی استان کرمانشاه در این جلسه، اظهار داشت: بر کسی پوشیده نیست که مشکل اصلی استان کرمانشاه مساله بیکاری است و استان ما ظرفیت بسیار مناسبی برای دام پروری و کشاورزی دارد اما به علت برخی مشکلات همچون کشاورزی سنتی از این ظرفیت استفاده نمی شود.

پورمحمد اضافه کرد: از نماینده استان در مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم با تشکیل هیات اندیشه‌ورز در کنار خود زمینه بررسی تخصصی موضوعات و مشکلات جامعه را با یاری گرفتن از توان و ظرفیت دانشگاه فراهم کند.

«بابک محمدی» مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان با نگاه فرهنگی به معضل بیکاری، گفت: بخش زیادی از بیکاری جامعه استان به علت ضعیف بودن فرهنگ کار در جامعه است اما در راستای حل این مشکل با بهره گیری از سیستم آموزشی استان هیچ اقدامی انجام نمی شود؛ با حل مشکل فرهنگ کار می‌توان تا حد زیادی در ایجاد اشتغال و برطرف کردن معضل بیکاری در استان مقابله کرد.

رشیدی: نبود فرهنگ کار، یکی از معضلات استان است

در ادامه این جلسه محمد رشیدی، نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: اعتقاد دارم که دانشگاه باید محلی برای زایش فکر و اندیشه و تریبونی آزاد برای جوانان جامعه باشد و دانشجویان باید بتوانند در یک فضای منطقی انتقادات خود را مطرح کنند.

محمد رشیدی ادامه داد: با توجه به تغییر در رویه انتخاب افراد برای حضور در کمیسیون‌های تخصصی مجلس، این مساله وقت بسیار زیادی از مجلس را به خود اختصاص داد و با توجه به سوابق اجرایی و تحصیلی بنده موفق به حضور در کمیسیون کشاورزی مجلس شدم و امیدوارم در این مهم گره‌ای از مشکلات مردم حل کنیم.

رشیدی ادامه داد: بحث شفافیت در مجلس در همان روزهای ابتدای مجلس مطرح شد و اتفاقا من نیز یکی از موافقان این طرح بودم اما در برخی موارد انتقاداتی به این طرح وارد است که باید آن را مقید کرده و در برخی موارد آرا به صورت غیر علنی اخذ شود.

این نماینده مجلس با بیان این مطلب که اعتراض به انتخاب مدیران غیر بومی یکی از گلایه‌های ما نیز هست، گفت: ما در خصوص انتخاب مدیران استان جبهه ناسیونالیستی و یا قومیت گرایی به خود نمی‌گیرم چرا که اسلام مخالف مرز بندی‌های قومیتی است اما از مدیران استان می‌خواهیم به جوانان این منطقه این فرصت را بدهند تا به مدیران ارشد تبدیل شوند.

رشیدی اضافه کرد: حضور یک مدیر ارشد از استان کرمانشاه با توجه به شناختی که از حوزه مدیریتی خود دارد می‌تواند بدون تعصبات کورکورانه زمینه ساز تسریع در رشد و توسعه باشد.

این نماینده مجلس در خصوص معضل بیکاری در استان کرمانشاه گفت: متاسفانه نبود فرهنگ کار در استان را قبول دارم چرا که بخش زیادی از تماس‌های که با من گرفته می‌شود جهت استخدام در ادارات دولتی است و این در حالی است که حدود 600 هزار میلیارد تومان از بودجه این کشور در مسائل اجرایی هزینه می‌شود.

رشیدی ادامه داد: با ترویج فرهنگ کار باید استخدام نیروی‌های بومی در استان را برای کارفرمایان بخش‌های مختلف تسهیل کرده و از طرف دیگر با انجام صحیح و درست اصل 44 و جلوگیری از ایجاد حیات خلوت برای برخی افراد زمینه کاهش هزینه‌های اجرای دولت را فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: در بخش روستایی ما با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستیم هم اکنون بیش از 30 روستای منطقه عثمانوند و جلاوند با مشکل آب شرب به شکل کلی مواجه هستند و سوال من از مسئولین امر این است آیا قبول می‌کنند که منزل خودشان چند ساعت آب شرب نداشته باشد؟ اما با گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی هنوز 30 روستا در یک منطقه مشکل آب شرب دارند!

در پایان این جلسه، نماینده شهرستان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی قول داد نشست‌های دانشجویی را ادامه داده و راهکارهای توسعه استان را بررسی کند.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کرمانشاه فرهنگ دانشجویان مجلس شورای اسلامی کرمانشاه فرهنگ دانشجویان مجلس شورای اسلامی استان کرمانشاه فرهنگ کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۵۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس نگران ترکیه شد؛ آنجا هر مرد ۱۵ شریک جنسی زن دارد؟

بانکی پور مدعی شد که در ترکیه به طور متوسط هر مرد با ۱۵ زن شریک جنسی است و بعضی تا ۵۰ زن.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیرحسین بانکی‌پور، نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در بخشی از فیلمی که از وی در فضای مجازی منتشر شده گفته است: آتاتورک ضربه بزرگی به ترکیه زد.

وی ادامه داد: الان در ترکیه آنچه که رسما اعلام می شود، به طور متوسط هر مرد با ۱۵ زن شریک جنسی است و بعضی تا ۵۰ زن. این رهاورد کشف حجاب آتاتورک است.

بانکی پور گفت: ترکیه که یک کشور مسلمان با مساجد قوی و زیبای زیاد است، به چنین وضعی رسیده است که این نگران کننده است.

دیگر خبرها

  • برای حل مشکلات باید در انتخابات شرکت کرد
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • مبارزه با آفت سن غلات در مزارع
  • (ویدئو) نماینده مجلس: تلویزیون میدان فرهنگ و هنر را تقریبا واگذار کرده است
  • نماینده مجلس نگران ترکیه شد؛ آنجا هر مرد ۱۵ شریک جنسی زن دارد؟
  • حضور چشمگیر در مرحله دوم انتخابات پشتوانه‌ای برای نماینده است
  • نماینده مجلس: هر مرد ترکیه 15 شریک جنسی دارد!
  • در فقدان خاموشی یک صدای ناب از موسیقی شریف خراسان
  • عفاف و پاکدامنی جزء جدایی ناپذیر فرهنگ اصیل مردم کرمانشاه است
  • این نماینده مجلس شهید شد +تصاویر