Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیأت مدیره خانه مطبوعات مازندران پیرامون مسائل مربوط به انتخابات خانه مطبوعات استان گفت: طبق جدول زمانبندی انتخابات تا روز ۲۵ امکان تعیین و تکلیف عضویت‌های باقیمانده بوده و از روز ۲۶ خرداد سامانه هر عضوی تأیید شده بود در استان توسط معاونت مطبوعاتی در کل کشور حذف شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، رضا حسن‌زاده اشرفی رئیس هیأت مدیره خانه مطبوعات استان مازندران در پی خبر منتشر شده با تیتر "خبرنگاران مازندرانی ناامید از ساماندهی خانه توضیحاتی را ارائه و  عنوان کرد؛  ضمن تقدیر و تشکر از اطلاع‌رسانی خوب شما در استان مازندران، خبری در مورد خانه مطبوعات در آن رسانه وزین درج شده است که توضیحاتی از سوی این خانه اعلام می‌شود؛

*بر اساس ماده ۴۲ فصل پنجم تمامی شاغلان یک رسانه بر اساس معرفی مدیران مسؤول می‌توانند عضو خانه مطبوعات شوند که افراد بیمه آن رسانه به صورت مستقیم و افراد غیربیمه براساس سهمیه‌هایی که به رسانه‌ها اعم از روزنامه‌ها ، هفته نامه‌ها، پایگاه‌های خبری، سرپرستی روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها و سایر نشریات با تأیید مدیر مسؤول می‌توانند عضو خانه مطبوعات شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* مسؤولیت معرفی افراد از هر رسانه بر عهده مدیر مسؤول آن رسانه است زیرا از حقوقی کلیه حقوق، مزایا، بیمه و غیره و از همه مهم‌تر مسؤولیت واحد رسانه بر عهده مدیران مسؤول است.

* ترازنامه خانه مطبوعات استان مازندران از مجمع قبلی تا مجمع فعلی صفر بوده و تمامی برنامه‌ها، جشنواره‌ها و سایر با اسپانسرها برگزار شده و هیچ هزینه مالی بر عهده خانه نبوده و حق عضویت از اعضا نیز در سال جاری دریافت نشده است.

* مجری برگزاری انتخابات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران با نظارت معاونت مطبوعاتی بوده و خانه مطبوعات استان مازندران دربرگزاری انتخابات خانه هیچ نقشی نداشته است.

* تمامی اعضای خانه مطبوعات در روز رای گیری امکان رای داشتند و برای هیچ عضو نهایی پنل بسته نبوده است.

*  طبق جدول زمانبندی انتخابات تا روز ۲۵ خرداد ماه امکان تعیین و تکلیف عضویت‌های باقیمانده بوده و از روز ۲۶ خرداد سامانه هر عضوی تأیید شده بود در استان توسط معاونت مطبوعاتی در کل کشور حذف شده‌اند.

* افرادی که نقص عضویت شده‌اند باید توسط خودشان رفع نقص انجام شود و تا ساعت ۲۴ روز ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ باکس تمام خانه‌های مطبوعات و ادارات ارشاد کشور خالی بوده زیرا معاونت مطبوعاتی نظارت مستمر داشته تا اعضایی در انتظار تأیید نباشند.

* تأیید نهایی افراد برعهده خانه مطبوعات نیست و تأیید نهایی عضویت خانه مطبوعات بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوده و طبق اساسنامه تاییدیه اولیه توسط خانه انجام شده که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نظارت می‌کند.

* مفاد اساسنامه ملاک فعالیت خانه است از آنجایی که اساسنامه خانه مطبوعات سراسر کشور یکی بوده و باید بر اساس آن انجام شود لذا معرفی اعضا فقط و فقط با تأیید مدیران مسؤول رسانه‌ها و سرپرستان دارای مجوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی امکان‌پذیر بوده و مسؤولیت افراد معرفی شده نیز برعهده مدیران رسانه است.

* افرادی که دارای شغل دیگری هستند نیز می‌توانند فعالیت خبری داشته باشند و مدیران مسؤول آن‌ها را به‌عنوان عضو خانه معرفی کنند و هیچ منعی در این زمینه وجود ندارد و بسیاری از مدیران مسؤول، خبرنگاران و فعالان رسانه سراسر کشور شغل دوم و یا شغل اول آنها غیررسانه است و یا مسؤولیت روابط عمومی دارند و بسیاری از اعضای خانه مطبوعات استان مازندران نیز از شهرستان‌های مختلف دارای همچین مواردی هستند که با تایید مدیران رسانه خود معرفی شده‌اند.

* در مورد افزایش تعداد اعضا در خرداد ۱۳۹۹ در استان مازندران خوشبختانه ۱۳۵ نفری که اضافه شدند از تمام جغرافیای استان مازندران بوده که آدرس آنها در سایت مشخص است و این امکان برای مدیران مسؤول بوده تا بر اساس سهمیه‌هایی که داشتند بتوانند اعضای خود را افزایش دهند در تمام استان‌هایی که انتخابات خانه برگزار می‌شد شاهد افزایش اعضا توسط مدیران مسؤول بوده‌ایم.

 *تمامی عضویت‌ها بر اساس مفاد اساسنامه و معرفی مدیران مسئول که اختیار تام مجموعه رسانه‌ای خود را دارند بوده و تایید نهایی اعضا نیز با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها است و مجری انتخابات نیز ادارات کل ارشاد با نظارت معاونت مطبوعاتی بوده‌اند.

*برای منتخبان هشتمین دوره انتخابات خانه مطبوعات استان مازندران آرزوی توفیق دارم و امیدوارم در کنار هم و مشارکت همه اهالی رسانه شاهد رشد و توسعه فضای رسانه‌ای استان مازندران باشیم.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: مازندران مطبوعات رسانه انتخابات مازندران مطبوعات رسانه انتخابات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خانه مطبوعات استان مازندران معاونت مطبوعاتی انتخابات خانه مدیران مسؤول بر عهده شده اند بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۵۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چراغ سبز پپ به ستاره سیتی: به بارسا برو!

به گزارش "ورزش سه"، تصمیم ژاوی برای ادامه همکاری با بارسلونا باعث شد که شایعات بسیاری درباره شرایطی که او برای مدیران این باشگاه در نظر گرفته است تا فصل آینده هم روی نیمکت این تیم بماند از سوی رسانه‌ها منتشر شود.

یکی از بندهای مهمی که تقریبا تمامی رسانه‌ها به آن اشاره کرده بودند، علاقه ژاوی به جذب سیلوا در پنجره نقل و انتقالات تابستانی پیش رو بود که با توجه به جایگاه مهم این ستاره پرتغالی در ترکیب سیتی می‌تواند انتقال دشواری برای بارسا و شرایط مالی نه چندان خوب آنها باشد.

با این حال، بسیاری از رسانه‌های انگلیسی و اسپانیایی در چند روز اخیر مدعی شده بودند که این بازیکن علاقه بسیار زیادی به حضور در بارسلونا و بازی تحت هدایت سرمربی جوان این تیم دارد و شاید این موضوع بتواند به کمک مدیران این باشگاه در جذب او بیاید.

حالا روزنامه اسپرت مدعی شده است که اگر برناردو سیلوا به صورت رسمی درخواست جدایی از چیزی داشته باشد و این موضوع را با پپ گواردیولا مطرح کند، این مربی اسپانیایی مخالفتی با جدایی او و پیوستنش به بارسلونا نخواهد داشت و این خبر بسیار خوبی برای مدیران این باشگاه است.

دیگر خبرها

  • چراغ سبز پپ به ستاره سیتی: به بارسا برو!
  • پاکسازی نوار غزه از آوار و بمب‌های منفجر نشده احتمالا ۱۴ سال طول بکشد
  • جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است
  • پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران
  • «پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم
  • پاسخ کوبنده مدیر تراکتور به یک برنامه تلویزیونی
  • ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • نقاط حادثه خیز رودخانه های مازندران شناسایی می شود
  • دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی