Web Analytics Made Easy - Statcounter

رجبی گفت: در زمینه مسائل فرهنگی و مذهبی شهرستان، مساجد مظلوم واقع شده اند و برخی از مسئولان فرهنگی شهرستان نسبت به مساجد بیگانه و کم توجه هستند.

خبرگزاری شبستان__یاسوج: با شیوع ویروس کرونا در کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد، مردم شاهد عزم همگانی برای مقابله با این ویروس منحوس هستند.

فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیز  هم پای مردم، نهادها و ارگان ها اعم از نیروهای سپاهی، ارتش، گروه های جهادی و مردمی، سازمان های مردم نهاد، ادارات و نهادهای دیگر به یاری شبکه بهداشت و درمان استان کهگیلویه و بویراحمد آمدند تا شعار «همه با هم کرونا را شکست می دهیم» به منصه ظهور برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد با انتشار خبر شیوع ویروس کرونا ابتدا در راستای ضدعفونی مساجد و فضای کانون تلاش کرده و سپس به یاری مردم شتافتند.

بانوان در قالب گروه های جهادی مشغول دوخت ماسک های پارچه ای و توزیع در بین مناطق محروم بودند و بسیاری از جوانان پسر عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد در راستای سم پاشی و ضدعفونی محیط شهرها به ویژه در مناطق محروم و روستاها مشارکت کردند.

برخی از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد هم با حضور در پایگاه های گروه های بهداشتی سطح استان، در راستای کمک به مردم و شبکه بهداشت و درمان استان و همچنین تهیه و توزیع مواد ضدعفونی و بهداشتی تلاش کردند.

اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد در اقدامی خودجوش و مردمی سطح مسجد و کانون ها، شهرها و روستاها را ضدعفونی کردند و در سطح گسترده جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و هم افزایی بیشتر فعالیت دارند.

ارائه بسته آموزشی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در بخش آموزشِ الکترونیک سامانه «بچه‌های مسجد» ویژه اعضای کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد نیز از دیگر برنامه های اعضای کانون هاست.

در این بخش محتوای آموزشی تجهیز کانون‌ ها و کتابخانه‌ های مساجد به امکانات و لوازم بهداشتی مقابله با کرونا با استفاده از ظرفیت ‌های مردمی و خیرین مساجد، تولید و نشر محتوا از طریق فضای مجازی و پیام ‌رسان‌ها در قالب عکس، عکس ‌نوشته، اینفوگرافی، موشن، فایل صوتی و تصویری، جهت مقابله با ویروس کرونا انجام شده است.

کانون فرهنگی و هنری «باقر العلوم» گچساران یکی از کانون های مسجدی آتش به اختیار شهرستان دوگنبدان است که در طول مدت زمان شیوع ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد، اقدام های ارزشمندی را در حاشیه شهر انجام می دهد.

شبستان مصاحبه ای را با مدیر این کانون فرهنگی و هنری انجام داده که از نظر خوانندگان می گذرد.

 

«محمدجان رجبی» با بیان اینکه کانون فرهنگی و هنری باقر العلوم سال 1384 تاسیس شده، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: این کانون فرهنگی و هنری در راستای فعالیت های فرهنگی و هنری محوله و نیز برنامه های فرهنگی و مذهبی خود مسجد، فعالیت های ارزنده ای انجام داده است.

 

سوال: چه فعالیت هایی در حوادث طبیعی توسط کانون در سایر استان ها انجام شده است؟

مدیر کانون فرهنگی و هنری باقرالعلوم مسجد امام حسین (ع) گچساران گفت: کانون باقرالعلوم در حادثه سیل دلخراش منطقه «پلدختر» خرم آباد مبلغ 10 میلیون تومان کمک نقدی و تعدادی پنکه، یخچال و تلویزیون از خیرین جمع آوری کرد و به مدت 15 روز شخصا به اتفاق چند نفر از اعضای کانون در این منطقه حضور داشتیم.

وی ادامه داد: در سیل سیستان و بلوچستان برخی از وسایل مورد نیاز خانواده های سیل زده با همکاری خیرین آماده شد و به اتفاق هیئت رزمندگان به مدت 14 روز در منطقه «چابهار» مشغول خدمات رسانی بودیم.

 

سوال: در ایام ویروس منحوس کرونا چه اقدام هایی توسط کانون انجام شد؟

رجبی به فعالیت های این کانون در ایام ویروس کرونا اشاره کرد و یادآور شد: در ابتدای ویروس کرونا از 18 اسفند ماه سال گذشته به همراه جمعی از فعالان فرهنگی شهرستان کار امدادرسانی و مبارزه با بیماری کرونا را در سطح گچساران انجام دادیم.

مدیر کانون فرهنگی و هنری باقرالعلوم گچساران اضافه کرد: این کار به کمک هیئت رزمندگان اسلام و موکب طریق الکربلای گچساران آغاز شد و مقر فعالیت را در کانون فرهنگی و هنری باقرالعلوم قرار دادیم.

وی با بیان اینکه ابتدا کار آموزش 45 نفر خواهر خیاط جهت دوخت ماسک و تعدادی از نوجوانان و جوانان جهت ساخت دستکش پلاستیکی یک بار مصرف آغاز شد، گفت: در این کارگاه 22 هزار ماسک تولید و بین نیازمندان، بیمارستان ها، گلوگاه های انتظامی و مکان های مورد نیاز مردم توزیع شدند.

رجبی با اشاره به توزیع 14 هزار جفت دستکش یک بار مصرف، خاطرنشان کرد: 2 هزار بطری محلول ضدعفونی و گندزدایی تهیه و بین نیازمندان شهرستان گچساران توزیع شد.

این فعال فرهنگی گچساران از سم پاشی و گندزدایی مناطق مختلف شهر با همکاری جوانان فعال کانون سخن به میان آورد و ادامه داد: حدود 700 بسته معیشتی و شوینده به همت خیرین و مردم نوع دوست گچساران به ارزش هر بسته 150 تا 280 هزار تومان بین نیازمندان توزیع شد که بخشی از کمک ها از طرف آستان قدس رضوی بود.

 

سوال: چه نهادها و سازمان هایی با کانون فرهنگی و هنری در زمینه مبارزه با ویروس کرونا همکاری داشتند؟

وی یادآور شد: در ایام مبارزه با ویروس کرونا، در دو مناسبت قربانی داشتیم که با همکاری کانون فرهنگی و هنری «حدیث» گچساران به همراه مقداری ارزاق بین نیازمندان توزیع شد.

رجبی با بیان اینکه نشست های آموزشی جهت یادگیری نوجوانان در زمینه تهیه ماسک، کلاس های آموزشی خیاطی نیز برگزار شد، اظهار کرد: 90 دست لباس بهداشتی «گان» برای پرستاران و بیماران درگیر کرونا تهیه شد و به همراه دفتر آستان قدس رضوی غذای همه پرسنل بیمارستان شهید رجایی گچساران به همراه هدایا و نذورات آستان قدس بین بیماران کرونایی و پرسنل این بیمارستان توزیع شد.

مدیر کانون فرهنگی و هنری باقرالعلوم مسجد امام حسین (ع) گچساران گفت: در این دیدار پرچم متبرک امام رضا (ع) را خدمت بیماران بردیم که مورد استقبال بیماران و پرسنل بیمارستان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تعدادی البسته و کفش توسط خیرین تهیه و بین نیازمندان توزیع شد، ادامه داد: با همکاری برنامه سمت خدا، موسسه خیریه حضرت زینب (س) با همکاری ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در دورترین منطقه شهرستان گچساران توزیع شد.

رجبی خاطرنشان کرد: به همراه امام جمعه گچساران از هشت خانواده نیازمند دیدار داشتیم که هدایای نقدی و بسته معیشتی به آنها تقدیم شد.

 

صحبت پایانی اگر دارید، بفرمایید؟

مدیر کانون فرهنگی و هنری باقرالعلوم گچساران گفت: در زمینه مسائل فرهنگی و مذهبی شهرستان، مساجد مظلوم واقع شده اند و برخی از مسئولان فرهنگی شهرستان نسبت به مساجد بیگانه و کم توجه هستند و ضرورت دارد به مساجد توجه داشته باشند.

وی یادآور شد: همان طور که در طرح تفضیلی یک شهر مجتمع آموزشی و زمین ورزشی در نظر می گیرند، بحث مسجد، حسینیه و احداث آنها را مورد نظر قرار دهند.

رجبی با اشاره به اینکه سه منطقه در گچساران مسجد ندارند، گفت: می طلبد مسئولان شهری، فرماندار، شورای شهر، شهرداری و ارگان های مرتبط به این موضوع توجه داشته باشند.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون فرهنگی و هنری باقرالعلوم بسته های معیشتی ویروس کرونا ماسک گچساران سیل کرونا نیازمندان مساجد کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد شیوع ویروس کرونا بین نیازمندان اعضای کانون توزیع شد کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۵۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: این برنامه ها به صورت مردمی مدیریت و اجرا خواهد شد که ترویج معارف اهل البیت(ع) و ایجاد شور و نشاط مد نظر قرار می گیرد.

حجت الاسلام علیرضا ناجی، کانون‌های مساجد را محور برنامه‌های دهه کرامت اصفهان معرفی کردو افزود: هیات های مذهبی، موسسات مردمی، تشکل های دینی و قرآنی، مساجد، اصناف، بقاع متبرکه و ادارات فرهنگی و شهرداری ها در این مناسبت برنامه ریزی هایی دارند.

وی گفت: ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد دبیر ستاد دهه کرامت و این مراکز محور بسیاری از برنامه‌ها هستند. حجت الاسلام علیرضا ناجی افزود: این دهه همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه(س) آغاز و تا ولادت امام رضا(ع) ادامه دارد که تشکل‌های مردمی برای این دهه فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: کانون های مساجد محور بخش عمده برنامه های این ایام هستند که در نقاط شهری و روستایی فعالیت هایی را در تعامل با ادارات دولتی و خدماتی و تشکل های مردمی اجرا می کنند.

حجت الاسلام ناجی با بیان اینکه جشن های مردمی و جلسات عمومی در مساجد برگزار می شود، افزود: بخشی از این برنامه ها با حضور خادمین حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) توام خواهد بود.

وی یادآورشد: برنامه ها تنها با محوریت جشن نیست و مسابقات فرهنگی، تولید محتوا در فضای مجازی، معرفی دختران نمونه و تجلیل از آنان و تبیین اهمیت حجاب و عفاف برای اغنا فکری نیز پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • توزیع بیش از ۴ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در میامی
  • امدادرسانی هلال‌ احمر خراسان‌جنوبی به ۲۵۶ نفر گرفتار در سیل
  • امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۲۵۶ نفر گرفتار در سیل
  • امدادرسانی هلال احمر در خراسان‌جنوبی به سیل‌زدگان