Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی دلگیر روز  جمعه با بیان این مطلب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اتصال این تعداد آبادی به خدمات شبکه ملی اطلاعات علاوه بر تکالیف مقرر در برنامه پنج ساله ششم برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار بوده است‌.
وی ادامه داد: با توجه به محدودیت های موجود در منابع دولتی، اتصال روستاهای زیر ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات در تکالیف مقرر در برنامه پنج ساله ششم برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی گفت: طراحی و جانمایی سایت‌های روستایی  برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار به گونه‌ای انجام می شود که بیشترین آبادی ها تحت پوشش قرار گیرند.
دلگیر افزود: از تیر ماه سال گذشته تاکنون از محل اعتبارات دولتی ۲۳۰ سایت تلفن همراه روستایی برای پوشش تلفن همراه و تامین ارتباط با شبکه ملی اطلاعات در برنامه توسعه ارتباطات روستایی استان برنامه ریزی شده  و در حال  نصب و راه اندازی است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر تقریبا دو هزار و ۶۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان خراسان رضوی وجود دارد که ۸۲ درصد از آنها به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات متصل هستند و تا پایان برنامه ششم این عدد باید به ۹۰ درصد ارتقا یابد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی تا انتهای سال و قبل از زمان اتمام برنامه ششم به سقف ۹۲ درصد اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات دست خواهد یافت.
دلگیر دسترسی به سرعت بالای شبکه و پایین بودن نرخ خدمات برای کاربران و سرویس‌دهندگان را از ویژگی‌های اتصال به شبکه ملی اطلاعات در روستاها عنوان کرد.
وی با اشاره به برپایی جلسه پاسخگویی به شکایات مردم طی روزهای اخیر از طریق سامانه سامد با شماره ۱۱۱ ادامه داد: در این برنامه که در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد ۱۰ نفر از روستائیان شکایات و درخواست‌های خود را مطرح کردند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی گفت: بیشتر این شکایات مربوط به عدم دسترسی به اینترنت و پوشش ضعیف آنتن دهی بوده است که با نصب پنج دکل مخابراتی تا نیمه اول تیرماه این مشکل رفع خواهد شد.
دلگیر افزود: تعطیلی باجه پست شهری و مجوز برای دفاتر پیشخوان از دیگر مشکلات و شکایات مطرح شده بوده است که رسیدگی شد.
هم اکنون ۵۰۰ دفتر پیشخوان شهری و ۲۰۰ دفتر آی.سی.تی روستایی در استان خراسان رضوی دایر است.
بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ استان خراسان رضوی دارای سه هزار و ۲۸۱ روستا با افزون بر یک میلیون و ۷۳۰ هزار نفر جمعیت است که این میزان ۲۷ درصد جمعیت کل استان خراسان رضوی را شامل می‌شود.

برچسب‌ها مشهد استانداری خراسان رضوی توسعه روستایی شبکه ملی اطلاعات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد استانداری خراسان رضوی توسعه روستایی شبکه ملی اطلاعات مشهد استانداری خراسان رضوی توسعه روستایی شبکه ملی اطلاعات ارتباطات و فناوری اطلاعات شبکه ملی اطلاعات استان خراسان رضوی بالای ۲۰ خانوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۷۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده‌های خراسان رضوی در پی بارش باران لغزنده است

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف بنی اسدی در خصوص آخرین وضعیت جاده‌های خراسان رضوی اظهار کرد: بارش باران در حوزه بجستان، سبزوار، جغتای، خوشاب، کلات، باخرز و محور مشهد - سرخس (مزداوند) باعث لغزندگی سطح جاده‌های خراسان رضوی شده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری خراسان رضوی افزود: به علت وقوع سیلاب و عدم وجود ایمنی در محور عشق آباد_ بردسکن در حوزه استان خراسان جنوبی، تا اطلاع بعدی مسدود است.

کد خبر 6095535

دیگر خبرها

  • لغزندگی جاده‌های خراسان رضوی در پی بارش باران
  • جاده‌های خراسان رضوی در پی بارش باران لغزنده است
  • دومین دور مناظرات شنبه ۱۵ اردیبهشت روی آنتن شبکه خاوران
  • آمادگی برای ساماندهی ۵۸۰۰ گروه‌ جهادی در خراسان رضوی/دستگاه‌های اجرایی با گروه‌های جهادی متصل می‌شوند
  • آمادگی برای ساماندهی ۵۸۰۰ گروه‌ جهادی در خراسان رضوی
  • خنثی‌سازی امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ و خرابکاری صنعتی سرویس اطلاعاتی موساد در ایران روی آنتن شبکه یک سیما
  • باران خراسان رضوی را فرا می‌گیرد
  • برگزاری ویژه برنامه های گرامیداشت مقام معلم در شهرهای مختلف خراسان رضوی
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • مسئولان مشکلات کارگران را مورد توجه قرار دهند