Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-03@16:48:18 GMT

این غذاها سبب تشدید رفلاکس معده می شوند

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۳۷۹۴۶

این غذاها سبب تشدید رفلاکس معده می شوند

شاید حداقل یک بار تمام ما در طول زندگی خود، مشکل ترش کردن یا رفلاکس معده را تجربه کرده باشیم و برای رفع این مشکل به مصرف دارو پناه برده باشیم. با این حال باید کمی مراقب بود چراکه به گفته یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی، اگر مدت زیادی از داروهای ضداسید معده استفاده می‌کنید باید مراقب کمبود برخی موادمعدنی در بدنتان باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میترا زراتی متخصص تغذیه و رژیم‌ درمانی در پاسخ به این سوال که مصرف چه مواد غذایی سبب تشدید رفلاکس می‌شوند، اظهار داشت: افزایش ترشح اسید معده باعث آسیب به مخاط معده می‌شود و در بسیاری مواقع، بیماران حتی درد معده را گزارش می‌دهند. این مشکل به ویژه در افراد چاق، به هنگام استرس، پوشیدن لباس تنگ یا حتی مصرف برخی داروها و همچنین حین شیمی درمانی اتفاق می‌افتد.

وی افزود: برخی مواقع برای کنترل ترشح اسید معده به دریافت داروهای ضد اسید نیاز است. ولی از آنجا که اسید معده برای جذب آهن، کلسیم و روی بسیار ضروری است باید در مصرف این نوع داروها زیاده‌روی نشود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در این باره توضیح داد: اسید معده برای جذب آهن، کلسیم و روی بسیار ضروری است و دریافت طولانی مدت این داروها می‌تواند فرد را در خطر کم‌خونی فقر آهن، پوکی استخوان و حتی خستگی به دنبال اختلال در جذب منیزیم قرار دهد. از این رو تاکید می‌شود کسانی که چنین مشکلی دارند خودسرانه به مصرف داروهای ضداسید معده روی نیاورند.

به گزارش روز دوشنبه دانشگاه علوم پزشکی ایران، زراتی تاکید کرد: در صورتی که فرد در معرض یا دچار پوکی استخوان، کم‌خونی فقر آهن و خستگی ناشی از اختلال در جذب منیزیم شده باشد، بررسی سطح این موادمغذی در خون ضروری است تا مکمل لازم را دریافت کند.

وی به افرادی که معده‌ آنها ترش می‌کند یا ریفلاکس معده دارند، توصیه کرد: روزانه مقادیر کافی سبزیجات (البته میوه و سبزیجاتی که باعث تشدید علایم نشود) مصرف کنند و در رژیم غذایی‌شان ماست و گوشت‌های سفید را بگنجانند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی از دیگر توصیه‌های موثر در کنترل این مشکل را دراز نکشیدن تا یک‌ ساعت بعد از خوردن غذا دانست و گفت: نباید این مساله مهم را فراموش کرد که بسیاری از مشکلات دستگاه گوارش نظیر ریفلاکس، زخم معده و اثنی عشر، سنگ صفرا، IBS، کرون، دیورتیکولیت، یبوست، همورویید و شقاق، کبدچرب، التهاب لوزالمعده و... همگی نیاز به تغییر عادات غذایی دارند. پس بیماران توصیه‌های ذکر شده را جدی بگیرند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: رفلاکس معده ترش کردن اسید معده سبک زندگی پارسی خبر اسید معده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۷۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار تشدید بارش‌ها و سیل به ۱۶ استان کشور+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس آخرین اطلاعات هواشناسی، امروز در نیمه غربی، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، سواحل دریای خزر، شرق و شمال شرق کشور رگبار باران، رعدوبرق، گاهی وزش باد شدید و در مناطقی از مرکز، جنوب و جنوب شرق بارش‌های خفیف باران و وزش باد نسبتاً شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

بارش‌های امروز در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، ایلام، لرستان، مرکزی، همدان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، قزوین، البرز و خراسان جنوبی شدید است.

فردا شنبه در شمال غرب، غرب، دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، سواحل دریایی خزر، شمال شرق و برخی مناطق در جنوب و شرق کشور رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد گردوخاک پیش‌بینی شده است.

یکشنبه آینده فقط در برخی مناطق شمال غرب، ارتفاعات البرز و شمال شرق کشور افزایش ابر، رگبار پراکنده همراه با وزش باد شدید روی می‌دهد و در سایر مناطق کشور جو آرامی پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه هفته آینده با ورود سامانه بارشی از غرب کشور در نیمه غربی و سه‌شنبه در نیمه شمالی و ارتفاعات زاگرس در جنوب غرب بارش‌ها آغاز می‌شود. طی روزهای جمعه و شنبه دریای خزر، خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

کد خبر 6095472 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • هشدار تشدید بارش‌ها و سیل به ۱۶ استان کشور+ فیلم
  • پله نوردی و افزایش طول عمر/ تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده
  • ابزار ۱۳ سانتی دندانپزشکی در معده دختر ۲۰ ساله در ساوه
  • خارج کردن ابزار ۱۳ سانتی دندان پزشکی از معده دختر ۲۰ ساله در ساوه
  • خوراکی‌هایی که بهتر است با معده خالی خورده نشوند
  • این ویتامین‌هادر کاهش یبوست موثر هستند
  • اگر معده درد یا رفلاکس معده دارید، این مطلب را بخوانید
  • کشف مهم محققان برای تشخیص سرطان | ویدئو
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • ۶۰ درصد غذا های المپیک پاریس «غیرگوشتی» است