Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل صنعت٬ معدن و تجارت خراسان شمالی از اختیار گرفتن نظارت و حفاطت معدن آلبلاغ اسفراین توسط شرکت ایمیدرو خبر داد و گفت: مجوز بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین به شرکت‌های بومی استان خراسان شمالی داده می‌شود. ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸ استانها خراسان شمالی نظرات - اخبار استانها -

رضا فیروزه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد اظهار داشت: اولویت اصلی کار بخش معدن در اداره‌کل صمت استان حفاظت از معدن ارزشمند آلبلاغ  اسفراین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتقاد چند باره استاندار خراسان شمالی از ایمیدرو؛ هزینه حفاظت معدن آلبلاغ را پرداخت کنیدرئیس کل دادگستری خراسان شمالی: مجوزهای جدید برای اکتشاف معدن آلبلاغ اسفراین صادر شدآخرین اخبار از معدن خبر‌ساز آلبلاغ / سازمان صنعت ‌هیچ اقدامی برای صدور «مجوز برداشت» نکرده است

وی افزود: برای رفع دغدغه اصلی دستگاه‌های اجرایی استان و هم‌چنین رفع دغدغه‌های دستگاه قضائی خراسان شمالی٬ شرکت آلومینای جاجرم به نمایندگی از ایمیدرو تیم کارشناسی و حفاظتی را در آلبلاغ مستقر کرده است.

مدیرکل صمت خراسان شمالی گفت: مسدودسازی دهانه‌های پرخطر و مکان‌هایی که خطر ریزش در آن‌ها وجود دارد از وظایف این شرکت است تا شرایط بهره‌برداری ایده‌آل از معدن آلبلاغ فراهم شود.

فیروزه تصریح کرد: برای بهره‌برداری و حفاظت از ظرفیت شرکت‌های بهره‌بردار بومی و استانی استفاده خواهد شد و این حق برای مردم و بهره‌برداران استانی محفوظ است.

وی ادامه داد: در حال حاضر برداشت سنگ از این معدن کاملا غیرقانونی است. باید گواهی کشف و پروانه بهره‌برداری این معدن بر اساس مصوبات سفر ریاست جمهوری صادر شود تا بهره‌برداری و استحصال از این معدن به‌صورت کاملا قانونی و در اختیار مردم بومی منطقه باشد.

به گزارش تسنیم معدن آلبلاغ دارای کانسارهای سرب و روی است که به‌دلیل ساختار رگه‌ای بودن کانسارها مواد با عیار بالایی هستند. در ابتدا تعداد افراد کمی به‌صورت غیرمجاز این مواد را برداشت کردند. به مرور خریداران به صحنه آمدند و متاسفانه افرادی که به صورت غیرمجاز بهره‌برداری می‌کنند زیاد شد.

رضازاده معاون معدن سازمان صمت خراسان شمالی با تشریح جزئیات منابع این معدن٬ تصریح کرد: منطقه آلبلاغ منطقه‌ حفاظت شده زیست محیطی بود و باید مجوزهای لازم اکتشاف و بهره‌برداری از محیط زیست اخذ می‌شد که این کار انجام شده است. در حال حاضر نیز مطالعات برای مشخص شدن توجیه اقتصادی و میزان ذخیره کانسارهای سرب و روی در منطقه توسط ایمیدرو انجام می‌شود.

بنابر این گزارش تاکنون بهره‌برداری‌های غیرمجاز و غیراصولی از منابع معدنی آلبلاغ که در ماه‌های گذشته با حضور افراد سودجو در منطقه حفاظت شده ساریگل اسفراین افزایش یافته٬ باعث کشته شدن  چندین نفر و ایجاد خساراتی به محیط زیست منطقه شده است.

انتهای پیام/311/ح

R7719/P/S6,55/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خراسان شمالی بهره برداری معدن آلبلاغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۸۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد ناظم رضوی درباره آخرین وضعیت پروژه مرمت خانه وثوق‌الدوله گفت: بالغ بر ۵۰ درصد مرمت خانه وثوق‌الدوله که در منطقه ۱۴ قرار دارد، انجام شده است. به احتمال بسیار قوی این پروژه تا نیمه اول سال به افتتاح و بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از مرمت سازه‌ای خانه فروغ فرخزاد که در منطقه ۱۱ تهران قرار دارد، انجام شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه این خانه ثبت میراث ملی است، برای مرمت آن نیاز بود که تغییرات سازه‌ای و مرمتی در کمیته تخصصی میراث فرهنگی تصویب شود؛ به همین علت مرمت خانه فروغ فرخزاد کمی کندتر پیش می‌رود.

وی گفت: با این حال به احتمال بسیار قوی این خانه نیز تا نیمه دوم سال افتتاح خواهد شد.

کد خبر 6091940

دیگر خبرها

  • جذب نیرو‌های بومی در شرکت‌های منطقه از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان دهلرانی است
  • افزایش پنج هکتاری سطح بهره‌برداری بوستان بزرگ شهر در یزد
  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال
  • تقدیر از کارگران شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون
  • نگاهی به طبیعت پارک ملی ساریگل از لنز دوربین شهروند خبرنگار