Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه دولتی وابسته به حزب کمونیست کره شمالی هشدار داد که اقدامات بعدی پیونگ یانگ علیه سئول می‌تواند فراتر از حد تصور باشد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، یک روزنامه دولتی کره شمالی در گزارشی اقدام هفته گذشته پیونگ یانگ در منفجر کردن دفتر ارتباطات هماهنگی میان دو کره در مرز دو کشور را تازه یک شروع خوانده و نوشته است که اقدامات متقابل بیشتری نیز علیه کره جنوبی در راه است که بسیار بیشتر از حد تصور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کره شمالی که به اقدامات تبلیغاتی کره جنوبی در نواحی مرزی چندین بار هشدار داده بود روز سه شنبه گذشته دفتر ارتباطات میان دو کره را منفجر و تخریب کرد تا پیام هشداری به سئول ارسال کرده باشد.

«کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی پیشتر گفته بود که در صورت تعلل سئول در قطع فعالیت فعالان ضد پیونگ یانگ در مناطق مرزی، کشورش به توافق نظامی که در سال ۲۰۱۸ با کره جنوبی حاصل شد خاتمه می‌دهد. یکی از سخنگویان حزب حاکم کره شمالی نیز گفته بود که کره جنوبی در تعهدات خود صداقت ندارد.

براساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، روزنامه «رودونگ سینمون» ارگان حزب کمونیست کره شمالی با اشاره به تخریب این دفتر نوشت: این فقط یک شروع بود. صدای انفجار عدالت که ادامه خواهد داشت می‌تواند بسیار فراتر از تصور باشد. صبر و تحمل ارتش ما به سر آمده است و آن‌ها تاکید کرده‌اند که اقدامات نظامی که بسیار جدی است در حال طراحی و کار بر روی جزئیات است.

بعد از این اقدام کره شمالی، ارتش این کشور روز چهارشنبه اعلام کرد که نیرو‌های خود را در مناطق غیرنظامی شده در منطقه صنعتی کائه سونگ و همچنین منطقه گردشگری کوهستان کومسانگ مستقر خواهد کرد.

روزنامه دولتی کره شمالی در ادامه افزود: مردم کره شمالی آماده هستند که اقدامات متقابل در ارسال بالون‌های تبلیغاتی را به کشوری که «زباله دان انسانی» است انجام دهند.

خبرگزاری یونهاپ همچنین روز جمعه گزارش داد که نظامیان کره شمالی در پست‌های گارد مرزی در منطقه غیرنظامی شده که پیش از این خالی بود دیده شده‌اند.

کره شمالی دارای ۱۵۰ پست مرزی است که برخی از آن‌ها طبق توافق دو کره در سپتامبر ۲۰۱۸ برای کاهش تنش‌ها در شبه جزیره کره تخلیه شده بودند.

منابع یونهاپ همچنین اعلام کرده اند که به نظر میرسد حدود یکصد سرباز ارتش کره شمالی در منطقه گردشگری کوهستان کومسانگ که مردم کره جنوبی نیز برای بازدید به آنجا میرفتند مستقر شده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: روزنامه دولتی کره شمالی حزب کمونیست کره شمالی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۸۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش ۷ هزار میلیارد ریالی فرآورده‌های نفتی در خراسان جنوبی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های نفتی در مرز ماهیرود طی سال گذشته به حدود ۷ هزار میلیارد ریال رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدرضا عابدانی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فروش مرزی فرآورده‌های نفتی در 12 ماه سال گذشته در ماهیرود انجام شده که قریب به 7 هزار میلیارد تومان به خزانه دولت واریز شده است.

وی با بیان اینکه در نتیجه اقدامات مفید در این مرز، بیش از 25 میلیون لیتر فروش مرزی فرآورده‌های نفتی تحقق یافته است گفت: این میزان ضمن انتفاع مرزنشینان و رونق بازارچه‌ مرزی، سهم به سزایی در کاهش قاچاق و عرضه خارج از شبکه سوخت داشته است.

 مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی تصریح کرد: از محل فروش یاد شده بیش از 180 میلیارد ریال به عنوان حق العمل سازمان همیاری‌های شهرداری استان پرداخت شده که در جهت تقویت بنیه مالی شهرداری‌ها و سایر مصارف مالی در سطح استان هزینه خواهد شد.

عابدانی گفت: با آغاز محاسبه میزان سوخت خروجی بر اساس باک پر در مرز ماهیرود، علاوه بر جلوگیری از قاچاق در مرز، کنترل باک کامیون‌ها تسهیل شده و در حداقل زمان ممکن، کار کامیون‌های صادراتی در زمینه کنترل و نظارت بر سوخت خروجی از طریق باک بررسی و بر اساس قیمت شناور مرزی غرامت به حساب خزانه واریز می‌شود.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در شرق کشور
  • بازگشت ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • واریز ۷۰۰۰ میلیارد ریال به خزانه از محل فروش مرزی فرآورده‌های سوختی در خراسان جنوبی
  • فروش ۷ هزار میلیارد ریالی فرآورده‌های نفتی در خراسان جنوبی
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید
  • رابطه با روسیه، به کره‌شمالی برای اقدامات خصمانه جرات می‌دهد