Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@04:34:34 GMT

نظر رئیس جمهور درباره دکتر شریعتی چیست؟

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۳۸۹۲۵

نظر رئیس جمهور درباره دکتر شریعتی چیست؟

اگر جریان‌هایی مانند شریعتی نبودند، شاید نهضت‌ در محیط‌ دانشگاهی دچار نوعی رکود می‌شد.

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی نوشت: حجت‌الاسلام حسن روحانی در بخشی از کتاب خاطراتش که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است درباره آراء و افکار دکتر علی شریعتی می‌گوید: اگر جریان‌هایی مانند شریعتی نبودند، شاید نهضت‌ در محیط‌ دانشگاهی دچار نوعی رکود می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این‌ جریان‌ها سبب‌ شد که‌ حرکت‌ اسلامی با جوش‌ و خروش‌ بیشتری در جریان‌ باشد و نیروهای جوان‌ را بهتر جذب‌ کند. لذا باید گفت‌ جریان‌ شریعتی، در نزدیکی بیشتر دانشگاه‌ به‌ انقلاب‌ و گسترش‌ جوّ مذهبی در آن‌ بسیار مؤثر بود. نسبت‌ به‌ مرحوم‌ شریعتی سخنان‌ ضد و نقیضی وجود دارد.

عده‌ای به‌ او تا همکار ساواک‌ تهمت‌ زدند و عده‌ای هم‌ او را تحریف‌کننده‌ حقایق‌ دین‌ و خطری برای اسلام‌ و روحانیت‌ و حتی او را وهابی معرفی کردند. عده‌ای هم‌ او را ملجأ نسل‌ جوان‌ و عامل‌ اصلی حرکت‌ نهضت‌ اسلامی در اواخر دهه‌ چهل‌ و اوایل‌ دهه‌ پنجاه‌ می‌دانند. واقعیت‌ این‌ است‌ که‌ نسبت‌ به‌ مرحوم‌ شریعتی معمولاً با افراط‌ یا تفریط‌ قضاوت‌ می‌شود.

شریعتی، فردی خوش‌فکر، خوش‌بیان‌، خوش‌قلم‌ و دارای مطالعات‌ وسیعی بود و نسبتاً اطلاعات‌ خوبی در مورد تاریخ‌ اسلام‌ و برخی احکام‌ اسلامی داشت‌.

کمبود اصلی شریعتی، نداشتن‌ مطالعات‌ عمیق‌ اسلامی، عدم‌ اطلاعات‌ از علوم‌ حوزوی و اندک‌ بدبینی نسبت‌ به‌ روحانیت‌ بود... شریعتی در یک‌ کلام‌، صاحب‌ خدمات‌ فراوانی نسبت‌ به‌ معرفی اسلام‌ به‌ نسل‌ جوان‌ است‌ و در عین‌ حال‌، مواضع‌ و مطالب‌ ایشان‌ از برخی اشکالات‌ نیز مبرّا نمی‌باشد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم حسن روحانی رئیس جمهور دکتر شریعتی انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۸۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی

رهبر انقلاب در پاسخ به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی درباره طرح «زندگی با آیه‌ها»: کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است؛ کار لازم ابتدایی فهم معانی کلام خداوند است.

دیگر خبرها

  • اهدای اعضای دانش آموز ۱۳ ساله اهل لالی به ۳ بیمار
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری مردم جهان شده است
  • عکس/پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی
  • انتقاد اردوغان از بی‌تفاوتی غرب نسبت به نسل‌کشی در غزه توسط صهیونیست‌ها
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به هرمزگان
  • انتقاد اردوغان از بی‌تفاوتی غرب نسبت به نسل‌کشی در غزه توسط صهیونیستها
  • پرده‌برداری از تابلوی نامگذاری بلوار ورودی دانشگاه آزاد اصفهان
  • پرده‌برداری از تابلوی نامگذاری بلوار ورودی دانشگاه آزاد اصفهان به نام دکتر فروغی
  • سفر همسر رئیسی به پاکستان / اهدای دکتری افتخاری (+ عکس)
  • شلیک به مغز انقلاب اسلامی