Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت الاسلام بامری، امام جمعه زهکلوت در خطبه‌های امروز نماز عبادی، سیاسی جمعه شهر زهکلوت ضمن توصیه به تقوای الهی با اشاره به نامگذاری هفته اول تیرماه به عنوان هفته قوه قضاییه، یاد و خاطر شهید آیت الله بهشتی و یارانش را گرامی داشت و این ایام را به رییس انقلابی قوه و مدیران و قضات و کارکنان شریف و خدوم دستگاه قضا تبریک گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: اصلاحات از درون و درون سازی اصلاحات و شروع سالم سازی از محیط داخلی و کاری هر مجموعه‌ای، نشانه عزم جدی مسئولان برای اجرای مسولیت ها است و اقدامات تحولی و اصلاح گرانه آیت الله رئیسی از ابتدای ریاست بر قوه قضاییه، امید‌های زیادی را در دل‌ها و افکار عمومی و نخبگان زنده کرده است.

حجت الاسلام بامری با اشاره به برخی از اقدامات مهم قوه قضاییه، ورود جدی این نهاد انقلابی برای رونق و جهش تولید و دفاع از حقوق عامه مردم را از  جمله این اقدامات ارزشمند عنوان کرد. 

او ضمن ابراز خرسندی از محاکمه اکبر طبری مفسد اقتصادی از درون قوه قضاییه، این امر را از مهم‌ترین اقدامات این نهاد انقلابی دانست که شایسته تقدیراست. 

امام جمعه زهکلوت وجود قضات سالم و پاکدامن و عاری از هرگونه فساد در قوه قضاییه و برخورد صریح و بی ملاحظه با مفسدان را از عوامل موفقیت این نهاد انقلابی دانست و تاکید کرد: قوه قضاییه به منزله نفس لوامه‌ی دستگاه‌ها و قوا و وجدان بیدار جامعه با پویایی و تحرک و حرکت و سالم سازی محیط کار و قضاوت باید به عنوان مامن و پناهگاه مردم، مخصوصا محرومان و مستضعفان در جامعه مطرح باشد که این موضوع با عزم و اراده‌ای که وجود دارد و با حمایت مردم و همکاری دیگر قوا و مخصوصا با هدایت‌های حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  انجام خواهد شد.

او با اشاره به تحولات و مسایل جهان افزود: سال ۲۰۱۶ در حالی که نظرسنجی‌های انتخابات آمریکا، پیروزی مجدد دموکرات‌ها را انتظارمی کشید، ترامپ پیروز صحنه شد و با این پیروزی عکس العمل‌های زیادی در دنیا صورت گرفت و در ایران هم این آب سردی بود که برگرمای غربگرایان ریخته شد.

حجت الاسلام بامری تصریح کرد: در همان ایام، مجله تایم، ترامپ را رییس جمهور ایالات متفرقه آمریکا معرفی کرد و ترامپ گفت: من برای ایجاد وحدت آمدم.

او با اشاره به تظاهرات اخیر آمریکا بیان داشت: می‌بینیم با این تظاهرات فراگیرانه در ایالت‌های ۵۰ گانه، آمریکا شاهد شرایط خاص است و وزی جهان شاهد افول ابرقدرتی و تجزیه آمریکا است و هیچ تردیدی نیست دیر یا زود این اتفاق خواهد افتاد و موضوع افول به سرعت در حال وقوع است که رهبر حکیم انقلاب( مدظله العالی) در گذشته مکرر به افول آمریکا اشاره کردند.

خطیب جمعه زهکلوت با اشاره به اینکه نکته مهم‌تر اینجاست که بسیاری از سیاسیون معتبر در دنیا و جامعه شناسان اعتقاد دارند که قدرت نرم آمریکا فرسوده شده است و در حال از بین رفتن است، افزود: قدرت نرم، یعنی یک دولتی بخواهد، خواسته، نظر و عقیده خود را به اطرافیان تحمیل کند و آن‌ها را به نظر خودش اقناع کند که این قدرت امروز در آمریکا رو به ضعف کامل و رو به فرسودگی است. 

او بیان کرد: باید توجه داشت که هدف، گرفتن ایران انقلابی و هم پیمانان ایران در کشور‌های جبهه‌ی مقاومت با انواع تهدیدها، حملات و تحریم‌ها از اهداف اساسی آمریکا در جنگ ترکبیی است و این دست و پازدن‌های آمریکا برای امتحان کردن شانس دوباره برای پیروزی است که قطعا و یقینا مثل همیشه سیلی خواهد خورد.

حجت الاسلام بامری با اشاره به مصوبه پارلمان عراق که سه روز بعد از شهادت سردار سلیمانی و ابوالمهدی، مبنی بر خروج آمریکا از عراق، صورت گرفت، اظهار کرد: این اقدام هرگز در محاسبات آمریکایی ها نمی گنجید و از طرفی هم باور نمی‌کردند که ایران جرات کند پایگاه عین الاسد را هدف قراردهد؛ اما هر دوی این انقاق افتاد و آثار این شهادت، آشوب‌های چندماهه عراق راهم آرام کرد. 

او افزود: آمریکا هم اکنون دو هدف را دنبال می‌کند، اول خنثی و کم رنگ کردن مصوبه مجلس عراق برای خروج آمریکا و دوم جایگزین کردن آمریکا به عنوان شریک راهبردی عراق با کنار زدن تلویحی ایران و روسیه از راه وعده‌های دروغ، پوچ و فریبنده و در لبنان و سوریه هم به دنبال ایجاد فتنه و آشوب و ناامنی است که قطعا نتیجه نخواهد گرفت.

امام جمعه زهکلوت ضمن گرامی داشت دهه کرامت، گفت: این ایام مبارک برای ما انسان‌ها مقطع تمرین، درس و مشق کرامت است.

او با اشاره به روز میلاد حضرت معصومه (س) که به عنوان روز دختر نامیده شده است، افزود: رسول خدا (ص) در روایتی دختران را چنین توصیف  کرده اند، دختران فرزندان خوب، مهربان، مددکار، اهل انس و الفت، بابرکت و خوش تربیت، دلسوز و همدم گران بها هستند.  

امام جمعه زهکلوت با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن و دام‌های طراحی شده آن‌ها برای انحراف در جامعه اسلامی بیان کرد: دختران و مادران با بصیرت خود طرح‌های انحرافی دشمن را خنثی می‌کنند.

او با اشاره به نقش مادران در تربیت دختران در تراز اسلامی که نقش اساسی و مهمی است، گفت: دشمن می‌خواهد مساله تربیت را منحرف کنند و با ده‌ها شبکه ماهواره‌ای در تلاش است و ما باید احساس خطر کنیم.

حجت الاسلام بامری با اشاره به راهکار‌های خنثی کردن توطئه‌های دشمنان در جبهه‌ی فرهنگی بیان داشت: با کار فرهنگی درست و حق به مقابله با کار فرهنگی باطل دشمن برویم و در جامعه بصیرت بخشی کنیم.

او با بیان اینکه باید به نوجوانان و جوانان و تقویت بنیه‌های معرفتی برای این نسل  توجه بیشتری کرد، بیان کرد: ازدواج آسان، ساده، عاقلانه و به هنگام را درجامعه ترویج کنیم.

امام جمعه زهکلوت با اشاره به فصل گرما گفت: برای اینکه بتوانیم با کمترین مشکلات، این فصل را پشت سر بگذاریم، باید مصرف صحیح آب و برق را سرلوحه قرار بدهیم.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماز جمعه تقوای الهی آمریکای لاتین قوه قضاییه حجت الاسلام بامری امام جمعه زهکلوت او با اشاره قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۹۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است

حجت الاسلام و المسلمین «سیدعلی قاضی عسکر»، دهه کرامت را فرصت مناسبی برای ترویج سیره ائمه معصومین(ع) دانست و اظهار کرد: مردم طالب معارف و آموزه های دینی هستند، از همین رو اگر بتوانیم از نظر محتوایی پاسخگوی نیازهای روز جامعه و مردم باشیم، در مخاطبان تاثیرگذار خواهد بود.

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) بیان کرد: با توجه به تهاجم فرهنگی که در جامعه با آن روبرو هستیم و برنامه های دشمن برای معرفی الگوهای غربی به دختران و بانوان، ایام دهه کرامت فرصتی مغتنم برای معرفی الگوهای برتر معرفی شده از سوی جهان اسلام است.

وی با اشاره به برنامه دشمن برای انحراف نسل جوان و تأثیر سوء بر جامعه بانوان، گفت: ضرورت دارد که همه دستگاه ها و مراکز فرهنگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، تلاش کنند، مبارزه با آسیب های اجتماعی باید به شکل صحیح و با اقناع صورت گیرد و برخوردهای تند نمی تواند اثربخش باشد.

 حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر همچنین بر لزوم بهره گیری از ظرفیت مساجد، دستگاه ها و نهادها، چهره ها و شخصیت های فرهنگی و هنری برای تحقق شعار سال تاکید و خاطرنشان کرد: با توجه به فراهم بودن زیرساخت های لازم، با تعامل و همکاری میان مجموعه ها و دستگاه ها می توان برای تحقق شعار سال با مشارکت مردمی تلاش کرد تا شاهد یک جهش اقتصادی در حوزه اقتصادی و صنایع باشیم.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • رسانه‌ها تبلیغات دشمن پس از حمله به اسرائیل را خنثی کردند
  • شهید مطهری زمان شناس و با بصیرت بود
  • مقابله با هجمه‌های دشمن در گرو بصیرت‌افزایی است
  • شناخت دشمن نیاز به تقویت بصیرت انقلابی دارد
  • دشمن جنگ فرهنگی علیه ایران راه انداخته است
  • سخنان مهم سردار رادان درباره جزئیات اجرای طرح جدید حجاب
  • سردار رادان : چشم مردم وقتی به بی حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می شود/ ما باید از مادران آینده صیانت کنیم
  • دشمن در تلاش است موضوع حجاب را به مسئله امنیتی تبدیل کند