Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو هیئت علمى دانشگاه بصره تاکید کرد که بر اساس اعلام نخست وزیر عراق نظر مرجعیت و گروه‌های سیاسی در روند گفتگوهای بغداد- واشنگتن اهمیت بسزایی دارد. ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

"دکتر یاسر عبدالزهرا" عضو هیئت علمى دانشگاه بصره در گفتگو با خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به موضوع گفتگوهای بغداد- واشنگتن اشاره کرد و گفت:  در ابتدا اجازه بدهید از "شهدای پیروزی بزرگ" در عراق یاد کنیم که با تدبیر،مدیریت،فرماندهی و با خون پاکشان استقلال و آزادی را برای مردم عراق به ارمغان آوردند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلام‌ و درود بر شهید سرافراز، سید شهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی و سلام و درود بر شهید سرافراز، فرمانده محبوب عراقیها حاج ابو مهدی المهندس. مذاکرات انجام شده بین عراق و آمریکا تحت عنوان "گفتگو" در راستای مشخص کردن تهدیدها و فرصتهای موجود در روابط دو کشور بوده است.

در این راستا نخست وزیر عراق به صورت رسمی اعلام کرد که نظر مرجعیت و نیروهای سیاسی در روند گفتگو اهمیت بسزایی دارد،  بنده معتقدم که دولت موقت آقای کاظمی که فلسفه تشکیل آن براساس برگزاری زودهنگام انتخابات بر می گردد، بعید است به سمت تمدید حضور نظامیان آمریکایی در عراق پیش برود.

وی تاکید کرد: حضور نیروهای آمریکایی چه بلندمدت وچه کوتاه مدت نیازمند نوعی اجماع سیاسی و اجتماعی است، که در حال حاضر امکان پذیر نیست به ویژه اینکه پارلمان عراق قانون خروج نیروهای آمریکایی را با اکثریت آرا تصویب کرده است. مرجعیت نیز همواره بر ضرورت حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی عراق تاکید دارد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه بصره ادامه داد: دولت آقای کاظمی در راستای عمل به رای پارلمان عراق ،مرجعیت و نیروهای سیاسی ملزم است که شرایط مذاکره را به سمت خروج سریع و بدون پیش شرط نیروهای آمریکایی پیش ببرد. در غیر این صورت و در آینده بسیار نزدیک ما شاهد افزایش اعتراضات مردمی در خصوص حضور نیروهای آمریکایی خواهیم بود که منجر به شکل گیری مرحله دوم از تقابل بین نیروهای مقاومت و نیروهای اشغالگر خواهیم بود.

وی همچنین به مناسب سالروز تاسیس حشدشعبی گفت: همانطور که می دانید پیشینه حضور و ظهور حشد شعبی به فتوای تاریخی حضرت آیت الله العظمی سیستانی بر می گردد، این فتوای تاریخی جهاد کفائی که به منظور دفاع از حریم و شرف و کرامت عراقیها در مقابل هجوم جاهلیت عصر صادر شد، باعث بازتولید فرهنگ مقاومت ، ایثار و شهادت شد.

امروز حشد شعبی و دستاوردهایش فراتر از یک بعد نظامی و امنیتی است،امروز حشد شعبی میان مردم عراق فرهنگی است که ریشه در اعتقادات دینی مذهبی مردم دارد. فرهنگی که باعث شد همه گروه های اجتماعی سیاسی عراق که زمانی نه چندان دور با بحران هویت دست و پنجه نرم می کردند، باعث بازتولید مجدد هویت ملی با شاخصهای ضرورت ایجاد وحدت برای دفاع از تمامیت ارضی عراق در مقابل دشمنان انسانیت و کرامت شود.لذا صحبت از دستاوردهای حشدشعبی صحبت از فرصتی در راستای بازتولید همه ارزشهای ملی اعتقادی یک ملت است.

عراق|نمایندگان پارلمان: نظامیان آمریکایی اشغالگرند/ مرجعیت دینی مخالف حضور آنها است

عبدالزهرا در خصوص آینده حشد شعبی گفت: بدون شک حشد شعبی به عنوان یک سازمان دولتی از یک چارچوب قانونی و اداری لازم برخوردار است، و این موضوع ضامن ادامه فعالیت این نهاد را خواهد داشت.

دکتر یاسر عبدالزهرا در پایان گفت: شاید به صراحت بتوان عنوان کرد،که تهدید تروریسم همچنان در مناطق غرب و شمال غرب عراق وجود دارد، و در ماه گذشته شاهد نوعی عملیات شبه گسترده در مناطق مذکور توسط داعش بودیم، بر این اساس وجود حشد شعبی ضامن برقراری امنیت در مناطق نزاع و درگیری است .همچنانکه وجود نیروی مجرب و مجهز که آمادگی حضور در مناطق بحران زده چه از نظر امنیتی و یا حتی خدمات رسانی را دارد اجتناب ناپذیر است.

انتهای پیام/

R36361/P36355/S8,90,1128/CT3 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "عراق" مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق حشد الشعبی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار عراق مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق حشد الشعبی اخبار آمریکا اخبار عراق مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق حشد الشعبی نیروهای آمریکایی دانشگاه بصره حشد شعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۹۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو

دریافت 2 MB

به گزارش همشهری آنلاین، آسمان عراق، عمدتا در استان های میانی و جنوبی، تحت تاثیر موج «آفریقایی» توفان گرد و غبار، به رنگ نارنجی درآمد. این اولین بار است که در عراق از موج آفریقایی، به عنوان یک پدیده جوی نام برده می شود.

تاکنون استان های بغداد، بابل، نجف، کربلا و الانبار شدیدترین وضعیت را در مواجهه با توفان گرد و غبار موسوم به موج آفریقایی داشته اند.

فرودگاه های بین المللی بغداد و نجف اشرف هم اعلام کردند پروازها را تا پایان توفان به علت محدودیت دید افقی متوقف کرده اند.

از برخی مناطق عراق هم وقوع چند تصادف رانندگی به دلیل محدودیت دید گزارش شده است.

منابع بیمارستانی از بستری شدن دهها شهروند در بیمارستان های بغداد پایتخت عراق به دلیل عوارض ناشی از تنگی نفس و مشکلات تنفسی بر اثر استنشاق ریزگردها خبر دادند.

وزارت بهداشت عراق نیز وضعیت فوق العاده اعلام کرده است و منابع عراقی می گویند پرسنل بیمارستان ها برای خدمات دهی اورژانسی و موثرتر به بیماران تنفسی به حالت آماده باش درآمده اند.

دید افقی در بغداد پایتخت عراق به کمتر از ۵۰۰ متر رسیده است.

کد خبر 848352 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر مهم طوفان حوادث جهان عراق

دیگر خبرها

  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • اطلاعیه جدید وزارت حمل و نقل عراق درباره انتقال مسافران از اروند رود
  • فیلم/ چفیه بر دوش مجسمه جرج واشنگتن در دانشگاه آمریکایی بیروت
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم+ تصاویر
  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • حمله پلیس آمریکا به یک استاد دانشگاه واشنگتن (فیلم)